וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס בהווה ובעתיד

GM נותנת לנו הצצה לשברולט ספארק, מעוררת אותנו עם הקדילאק קונברג' החשמלית ומכה בנו עם הקאמארו HPE700

בניגוד מוחלט למה שקורה באמריקה, החטיבה של שברולט באירופה פורחת ורושמת הישגים בולטים. רק בשנה האחרונה נמכרו בכל הקבוצות יחדיו למעלה מחצי מיליון מכוניות ועל פי התחזיות, 2009 תראה התחזקות נוספת הואיל ולרשימת המכירות תצטרף השברולט קרוז הסדאנית. לפיכך, בשברולט רואים בהתפתחות מחוץ לגבולות אירופה ערך מוסף ומקווים שהדגמים העושים את טבילת האש שלהם בשנים האחרונות הרחק מהיבשת האמריקנית, בסופו של יום יצלחו את האוקיינוס ויחזרו לארץ המוצא. אחת מהן כך אומרים היום ביצרן, תהיה השברולט ספארק שתשמש כמעין אבולוציה מודרנית לשברולט (דייהו) מאטיז.

התבגרות התעשייה זרעה גם בספארק את תהליך ההבשלה הבלתי נמנע ומשום כך, מימדיה תפחו בכדי לא להיראות חסרת פרופרציות בשווקים האמריקנים והאירופים המצמיחים עוד ועוד סרחי עודף. הפלטפורמה של הספארק נלקחה ממכונית הקונספט ביט שהוצגה לפני כשנתיים באותה תערוכה, ובזמנים קצת פחות קודרים.

הספארק תיוצר בקוריאה במהלך 2009, ותגיע לארה"ב כשנה מאוחר יותר. כרגע, לא ידוע לנו איזו יחידת כוח תשכון מלפנים, אך ניתן לשער שניפחה יהיה 1.0 או 1.2 ל'. אל שיווקה תחבור האורלנדו שגם יעדה הוא אירופה, אך עיצובה בהחלט מסוגל להשתלב במקומות אחרים.

קאמארו במועדון השרירים עם 700 כ"ס

אם ננתק לרגע מתערוכת דטרויט, נגלה כי שברולט בחרה להגיב באופן מאוד מקורי לחשיפת המוסטאנג 2010 על ידי פורד. מכונית הפוני שעוררה מחלוקת בהתחלה, נהנתה מאוחר יותר מחיבה יתרה מצד הקהל ושברולט לא יכלו להרשות לעצמם לשבת על הגדר ולהתבונן במוסטאנג גונבת להם את מרכז הבמה.

אז אמש, חשפה שברולט את תמונותיה של מכונת המלחמה הבאה שלה בזירה האירופית. זו כמובן לא אחרת מאשר הקאמארו המוכרת, אך עם תוספת מעט יותר לוהט לשמה – HPE700. המשמעות, היא שלטובת התחרות, האחות הבכירה בחטיבת הספורט, הקורבט Z01, תרמה את המנוע המוגדש והחזק, ה-LS9 לקמארו. המעבר הזה גם העלה את הספקו של מנוע זה לכדי 705 כ"ס אימתניים ואת המומנט לכדי 99 קג"מ!

הקאמארו השרירית הזו צפויה להגיע לאולמות התצוגה בעוד כשנה בארה"ב, אך היא לא תהיה זולה. למעשה, הצהרות המחיר של שברולט עומדות על 109,500 דולר. חזקה, אבל כלל לא זולה.

קדילאק קונברג'

להלן ספקולציה כיצד קדילאק רואה את מכוניות ה-GT של המחר; הן גדולות, חטובות, ספורטיביות, יקרות ו... ירוקות. החשיבה הסביבתית לא תעלם לה פתאום, ורק תאמיר ככל שהזמן נע קדימה והמשאבים הזמינים הופכים לנו את העולם ובמקביל מרסקים לנו את הבריאות. יש יגידו שמדובר במהלך צפוי בו דווקא קדילאק רוצה להראות לשברולט וולט כיצד לעשות את זה וגם להיראות טוב, אבל ספק אם כל אחד מהדגמים הללו אי פעם ישבור את הקללה הרובצת על היצרן שמשקיע ומשקיע ושוקע בסוף.

הקופה GT, או בשמה קונברג' (Converj), מתעתדת להופיע במועד שאיש אינו יודע מהו כרגע. לרשותה מנוע חשמלי המקבל כוחו מסוללות ליתיום-יון ומפיק 161 כ"ס ו-37.7 קג"מים מיידיים שמאיצים אותה ל-160 קמ"ש מרביים. טווח נסיעתה עומד על כ-65 ק"מ, אך אל דאגה כי יחידת הביואתאנול המתפקדת כגנרטור תטעין מייד את הסוללות. זמן הטעינה אגב, אורך בין 3 ל-8 שעות, תלוי במידת המתח המועבר מהשקע בבית למכונית.

את העוצמה התאורטית יש לציין, מספק המנוע החשמלי באופן רציף, ואין זה משנה אם הקדילאק תחת נהיגה ספורטיבית או נהיגת חסכון. בפנים, נמצא סידור נורמטיבי למדי של 2+2 ותא נוסעים מכמה דורות הלאה ובשילוב חיצוני של מעטפת כסופה בכרום עמוק, לצד חישוקים בקוטר של 22 אינטש מאחור ו-21 מלפנים. מעל הפדחת, תאים סולאריים המספקים אנרגיה חלופית לכל מערכות האלקטרוניקה של הרכב ידאגו לכך שלא נתקע בצד הדרך חסרי אונים. רק שלא יהיה מעוננן בדיוק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully