וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד יש מקום ל-V12

4.2.2009 / 10:38

אחרי שנת עבודה מתישה, אסטון מרטין שולחת לז'נבה את הוואנטג' המרהיבה מגובה בתריסר צילינדרים זועמים

משפט מפורסם מלמד, שתמיד יימצא המקום בקיבה לג'לי מתוק; אז נכון, הבריטים לא נמנים עם חסידי הנוזל הקרוש, אך כאשר האצילות מחייבת, הם נרתמים למשימה בכל מחיר. כזהו המקרה עם הוואנטג' של אסטון מרטין. הבריטית המאיימת ניפקה אורגזמה דואלית ממנוע ה-V8 ומיכולותיה המהוקצעות מזה מספר שנים, ומקמצת עתה עוד אסופת סנטימטרים פנויה תחת מכסה המנוע בכדי להטמיע 4 צילינדרים נוספים.

אולם, לא יצרנית היסטורית כמו אסטון החוגגת 95 שנים להיווסדה, תניח ללקחותיה להמתין בקוצר רוח לבאות. לכן, חושפת כבר היום את הגרסה האולטימטיבית לקופה הנאה, המשלבת את כל הסממנים המוכרים ומתבלת אותם בקורטוב דינמי מחוזק. העיצוב החיצוני לא זכה לבידול מהותי על פני האחות הקטנה, כך שהמעטפת מקבלת עוד ספליטר קטן מלפנים, כנף חבויה על תא המטען ודפיוזר תחתון מאחור, על מנת לסייע במכלול האירודינמי.

יחד עם זאת, בעובי הקורה אנו מוצאים את מנוע ה- V12 המשמש את גרסת ה'על' של היצרן (DBS), המפיק 510 כ"ס ממנוע נוטף אדרנלין בנפח 6.0 ל', ו-57.3 קג"מ הזמינים לכף הרגל החל מהתחום הנמוך. בשל אופייה של החטיבה מלפנים, נדרש צוות המהנדסים לעלעל במקורות הפרשנות בכדי לא לאבד בדרך אף אחד מאוגדת הסוסים. את הפתרון מצאו בשילובו של דיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת מתלים משופרת בכבדות.

ברמת הביצועים, הוואנטג' V12 עפה אל מחסום 100 הקמ"ש ב-4.2 שניות, ומזינה את עיניו של הנהג ב-305 קמ"ש על הסקאלה, בטרם מודיע המנוע על פרישתו המיידית. גרסת הייצור תניב רק 500 מועמדות שיתפסו את מקומן על פס ההרכבה ומי שמביע עניין, יגלה כי שני תנאים מעמידה אסטון מרטין עבור הרוכש הפוטנציאלי: א. סבלנות עד לפרסום המחירים בחודש מרץ; ב. התיישבות בכל מקום, מלבד ארה"ב בשל הייצור המוגבל ואי עמידה בתנאי הבטיחות האמריקנים. יאללה, לשלוף את הדרכונים הזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully