וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולס רויס VS ג'ילי

27.4.2009 / 8:35

יצרנית הפאר הבריטית שוקלת תביעת ענק כנגד יצרנית הרכב הסינית ג'ילי, על העתקת מכונית הפאנטום שלה

הסינים ממשיכים לספק כותרות שליליות: לאחר שחברת 'גרייט וול' נתבעה על ידי פיאט בשל תאומתה הסינית לפנדה הקטנה, כעת מחממת רולס רויס את סוללת עורכי הדין למאבק משפטי מול יצרנית סינית נוספת - ג'ילי. כך על פי הצהרה שנמסרה ל'דיילי מייל' על ידי דובר החברה. תגובת ג'ילי: "אנחנו ממציאים מחדש את הקלאסיקה".

המועמדת התורנית היא לימוזינת הפאר גי'לי GE, הנראית באופן מחשיד כשיבוט לרולס רויס פאנטום. הפתיל שהוצת, התלקח בתערוכת שנגחאי הסינית שם נחשפה ה- GE. המכונית המהודרת נמרחת על 5.4 מ' באורך, ומספיק מבט חולף על חזותה להבין שמישהו במחלקת העיצוב שם מזייף. כנראה שכמה מיליארדי בני-אדם, אינם בהכרח ערובה לארטיסטיות בלתי נדלית.

דגם ה-GE, מכיל את כל הסממנים עתירי היוקרה של רולס רויס. מהגריל העצום, זווית החלונות, פנסי החזית וכמובן פסלון היצרן המתנוסס על מכסה המנוע – כאן בהעתקה בוטה ל'רוח האקסטזה' של הפאנטום. השוני כאמור הוא לא רק באופי, אלא גם בתוכן. מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידה צנועה ביחס לשניים עשר הצילינדרים של הפאנטום, אשר מבוססת על מנוע בנפח 3.5 ל' V6 בלבד והמחיר בהתאם - 30 אלף פאונד בג'ילי לעומת 250 אלף ברולס רויס.

קופי פייסט

רולס-רויס מבינה שתביעה מסוג זו, לבטח תוציא אותה מנצחת היות ותקדימים בנושא אינם מועטים. בעבר, חברת 'שואנג הונג' כמעט ונתבעה על ידי הונדה כשייצרה מכונית זהה ל-CRV, ו'גרייט וול' חטפה את העונש מפיאט על GWPeri הסינית התאומה לפיאט פנדה.

אל התודעה פרצה ג'ילי ב-1986 דרך ייצור ושיווק מקררים בייתים. אך אל עולם הרכב הגיעה רק ב-1992 עת החלה לייצר כלים דו גלגליים וחלפים עבורם. שנים מספר לאחר מכן, ב-1998, התמסרה למכוניות פרטיות והחלה לשווק את תוצרתה בארה"ב ב-2003. בין מוצריה הרבים מכוניות סדאן, מנועים ותיבות הילוכים. היא מעסיקה כ-7,000 איש בעולם אך כנראה שאיש מהם עדיין לא מבין שמקוריות חשובה לא פחות מרווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully