וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנשוך שפתיים: נחשפה שירוקו R20

20.5.2009 / 15:42

הדור החדש לשירוקו של פולקסווגן מקבל חיזוק מסחרר בברכת משקל קל, מנוע חזק מאוד וביצועים מרשימים. בקרוב אצלנו?

הדור הנוכחי במקצה הדגמים הספורטיביים של פולקסווגן, עושה מעשה המותאם לזמני משבר. הנפחים מצומקים לשני ליטרים, המשקל הופחת, צריכת הדלק צונחת ואי אפשר לוותר ולהשכיח את נתון שיעור פליטת המזהמים שהפך קביל אצל הגופים. הכוון הזה גורס כי ה-R20 היא מכונה המכוילת בפשרנות, אך במינון מדויק. כפי שמצוי בתפריט החדש של פולקסווגן, היא זונחת את מקורות אבות אבותיה שהתבטאו דרך ה-R32 משושת הצילינדרים, ומסתייעת בטכנולוגיות מאלפות וחסכניות.

R20 רוצה להראות קידמה. אז היא משילה את ההנעה הכפולה ומשאירה אותה לחסדי האחיות הגדולות. במקום זה, הנעה קדמית מובילה את הריקוד, ובזכותה השירוקו R20 מורידה את משקלה ל 1,330 ק"ג בגרסה הידנית לה שישה הילוכים. רוצים DSG עם שני מצמדים? עוד 22 קילוגרמים. הסיבה לבחירה בהנעה קדמית נובעת מביטחון חטיבתי בגינו טוענים שניתן לדחוק בסרן מלפנים קרוב ל-300 כ"ס מבלי לאבד אף אחד מהם בדרך. והדוגמא הכי קרובה תהיה מן הטבע ה-GTI החדשה. אלא שבמקרה דנן, יש לנו העונג לקבל מנוע חמוש בשיפורים לעילא של יחידה מעודכנת מהדור הקודם ל- GTI בנפח 2,000 סמ"ק טורבו. הדור החדש מכיל בחזית את החתימה החדשה -EA888.

היחידה של ה-R20 משדרגת חלק משמעותי ממרכיבי המנוע על מנת להעלות את ההספק ל-265 כ"ס. שיפורים אלו הושגו באמצעות יחס דחיסה גבוה יותר, גדישה של 1.2 באר, מזרקים בעלי ספיקה גבוהה, בוכנות וטלטלים מחוזקים. התוצאה היא זמינות כוח מהקרקע בין 2,500 סל"ד ועד 5,000 סל"ד. המיאוץ למאה מסתיים לאחר 6.4 שניות בלבד ומהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

את כל העוצמה הזו צריך כאמור להוריד לכביש. כדי לחסוך ולהראות דבוקה משפחתית, השירוקו נעזרת במערכת המתלים האדפטיבית (ACC) של הגולף Gti ובדפרצניאל ה-XDS שכויל בהתאמה לדרישותיה הקג"מיות (35) של ה-R20. מבחינה ויזואלית ה-R20 לא מקבלת ניפוחים מוגזמים או קשתות יער. אותה דיסקרטיות מלוכסנת נצבעה סגלגל עמוק וחישוקי 18 אינטש בוהקים מולבשים על הצמיגים. בתוככי תא הנוסעים, חופן נגיעות לתחושה הקרבית משלימים את האווירה עם מיתוגים נחוצים בכל פינה.

את הצגת הבכורה שלה בפני הציבור תעשה השירוקו R20 בסמוך לתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר. עד אז נגלה לכם כי היא מתומחרת בגובה עיניה של הפוקוס RS באירופה. כ-25 אלף פאונד, שהם כ-160 אלף שקלים לפני מיסים מקומיים. ומה גורלנו? מיבואנית פולקסווגן לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי טרם הוחלט אם הדגם יגיע גם אלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully