וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד השנה: ב.מ.וו X6 היברידי

27.7.2009 / 16:15

שנתיים לאחר חשיפת גרסת הראווה לרכב הפנאי-קופה שלה, ב.מ.וו תחל לשווקה בפורמט כלאיים מוגמר בסוף 2009

כשב.מ.וו הצהירה על מערכות הינע היברידיות בתערוכת הרכב בפרנקפורט לפני שנתיים, שיערו מרבית העוסקים בדבר כי אלו ישרתו בעיקר את ספינת הדגל המיתולוגית שבהיצע הסדרה 7. אולם ממש דוכן ליד החידושים האחרונים, היכן שניצב הקונספט X6, הבווארים לא היססו ושחררו פרטים מועטים גם על מנוע היברידי שישכון בגרסה הסדרתית שיצאה לאוויר העולם אשתקד. כעת, מגיעים הפרטים הכמעט המלאים.

X6 הייבריד, יוצא מחלציה של חטיבת ה-'Efficient Dynamics' האמונה על קיצוצים מזן אחר ביצרן – דלק ופליטת מזהמים. בחזיתו אוכלס מנוע בנזין משותף לרכבי הפנאי ולזה נפח של 4.4 ל' V8 כפול מגדשי טורבו. ההספק ממנוע הבעירה עומד על 400 כ"ס, אך בסיוע שני מנועים חשמליים לכל אחד 90 כ"ס, תגזול ה-X6 כ-20 אחוז פחות דלק וכן תפחית במידה ניכרת את שיעור פליטת המזהמים.

מערכת ההנעה תהיה כפולה (X דרייב) ותומכת בה תיבת הילוכים עם שבעה יחסי העברה. המנועים החשמליים ומערך סוללות הניקאל-מטאל אמנם מוסיפים ל-X6 עוד 200 קילוגרמים, אך ביצועיו מרשימים מאוד: 0-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ומהירות מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. פרט לכך וממש כמו דומיו, ל-X6 מצב "הינע חשמלי" המאפשר לו לנוע במהירויות נמוכות על המנוע החשמלי בתחומי העיר. צריכת דלק? ב.מ.וו גורסים כי הממוצע ינוע באיזור ה-10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

לאור התחרות הגוברת בקרב רכבי הפנאי ההיברדיים בארה"ב ובאירופה, ומעט אצלנו באדיבות הלקסוס RX, יתכן שה-X6 ההיברידי יופיע גם בישראל במועד מאוחר יותר. אבל אל תמתינו להתפתחות הזו כאן בכיליון עיניים.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully