וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק מצטרפת למירוץ ההיבירידי

10.8.2009 / 10:13

החטיבה האלגנטית של ג'נרל מוטורס תחשוף רכב פנאי קומפקטי לצד האנקלייב ואח תאום היבירידי שיגיע ב-2011

ביואיק הפיצה טיזר ראשון לקרוסאובר קומקפטי שיערוך את בכורתו באמצע שנת 2010. החידוש הגדול נמצא ביחידות הכוח ופרט למנועי הבנזין, GM תחמש אותו גם במערכת הנעה היברידית ('שקע-תקע'). טרם הוחלט על שם עבורו, ויש להניח שביואיק לא תעשה שימוש בכינוי VUE מטעם מותג סאטורן עליו הוא מבוסס, מאחר וזה כבר לא בחסות של GM.

יחד עם כך, מרבית המכלולים של ה-VUE סופחו אל העמיתים בביואיק שיעשו עימם שימוש עבור כמה מרכבים וכמה גרסאות שונות בקבוצת הפנאי. הראשון שבהם נגזר מאנקלייב, ומצוייד בסידור הושבה לחמישה אנשים ומשווה לו דמיון חזותי לתוצרת שברולט וסאטורן, עד כמה שניתן להבין בשלב זה. הפלטפורמה לזרם החדש תגיע מסדרת תבניות ה'ת'תה', המשמשת את שלל מותגי ג'נרל מוטורס מאז 2002.

בהיבט הטכנולוגי, עולה כי ימוצב בחזית מנוע בנזין V6 בהזרקה ישירה בנפחים שבין 2.4 ל-3.0 ל', עם שידוך לתיבות אוטומטיות בעלות שישה יחסי העברה. על בסיס זה, תוצע גם גרסה היברידית הנשענת על מערכות ההינע הקיימות בשברולט וולט, אם כי לביואיק יהיה מנוע 3.6 ל' (פיול-פלקס) אליו משודכת יחידת עזר חשמלית המוזנת מסוללות ליתיום-יון המותקנות תחת איזור המטען וחייבות בפרק הטענה של כ-5 שעות משקע ביתי.

טווח הנסיעה על המנוע החשמלי בלבד, מתיר כיסוי של 16.5 ק"מ במהירות שלא עולה על 45 קמ"ש, ואילו הטווח המלא (בעירה+חשמלי) מגיע עד 480 ק"מ. על פי היצרנית תעמוד תצרוכת הדלק על ממוצע שבין 10-11 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ושיעור פליטת המזהמים יהיה מופחת, אך נתוניו לא פורסמו.

עוד מגילוייה של GM, נראה כי במחצית השנייה של 2012 יגיע רכב פנאי קומפקטי נוסף, אך הפעם כזה המבוסס על פלטפורמת דור 2 לשברולט אבאו שתושק באותו מועד. אף על פי שזה חולק עם הוולט את מערכת ההנעה, יש להניח שמדובר בכלי-רכב מוגבל יותר מבחינת טווח הנסועה. קונספט כזה לכשיופיע, ודאי יצוץ בתערוכות האמריקניות בין אם בדטרויט, לוס-אנגל'ס או ניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • ביואיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully