וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנות שיוציאו את פיאט גדולה

ירון אדרי

10.9.2009 / 9:55

היצרנית האיטלקית תביא לפרנקפורט גרסה קרבית סטייל פרארי של ה-500; אלפא רומאו תחזיר לחיים את המיתוג 'תלתן ירוק'

ליצרנית הרכב פיאט יש קלף חזק, פרארי שמו. מדובר על קלף כל כך חזק, שהלוגו שלו נבחר לאייקוני ביותר בעולם (על כך בהמשך). זה לבטח מסביר את הסיבה מדוע הגרסה העדכנית ביותר ל-500 האופנתית תגיע לפרנקפורט לבושה באדום המוכר של מודנה, כשעל הגריל המעוצב מתנוסס לוגו של מותג אייקוני אחר של פיאט - אבארת'.

מותג ה'על' האיטלקי נמצא גם בשמה של המכונית, שתיוצר במהדורה מוגבלת – '695 טריבוטו פרארי' (Tributo). זו תעשה שימוש באותו מנוע 1.4 ל' מוכר שכבר מניע את גרסת האבארת' הספורטיבית, שבתצורתו זו מפיק 180 כ"ס במקום 135. תיבת שישה הילוכים תשודך למנוע וכמו בפרארי, גם כאן ניתן יהיה להעבירם ממנופים שבגלגל ההגה. הסאונד הבוקע ממערכת הפליטה רחוק אמנם מזה של דגמי פרארי מרובי הצילינדרים, אולם בחברה מבטיחים שיהיה ערב לאוזן מעל ל-3,000 סל"ד.

לצבע החיצוני הכל כך מזוהה, התווסף עיצוב שנראה טוב באדום. הפגושים מלפנים ומאחור עוצבו מחדש ונוספו להם רכיבי קרבון במקומות מסויימים כמו במראות הצד. חישוקי סגסוגת יחודיים בקוטר 17 אינטש וצמיגים תואמים גם הם ברשימה, מבעדם ניתן להבחין במערכת הבלימה של ברמבו הכוללת קאליפר ארבע בוכנות ודיסק מחורר בקוטר 284 מ"מ מלפנים.

אבזור המהדורה המוגבלת כולל מתלים ספורטיביים, מושבי מירוץ מרופדי עור ודוושות אלומיניום בתא הנוסעים, תאורת קסנון ועוד. מחיר וכמויות לא פורסמו, אך הסירו דאגה מליבכם – סביר להניח שהמלאי יסתיים עוד לפני שבכלל יחליטו אם להביאה לישראל.

ירוק, אבל לא מה שאתם חושבים

אין דבר שעושה למושבעי מותג אלפא רומאו יותר מאשר המונח 'תלתן ירוק'. מאז שהוצג הסמל לצמח הנדיר בעל ארבעת העלים על ידי נהג המירוצים אוגו סיווצ'י ב'טארגה פלוריו' של 1923, הוא הפך לשם דבר ובעיקר בזכות הנצחון באותו מירוץ. השנים הובילו את הסמל לגרסאות הביצועים של דגמי החברה, למרות שלא תמיד התאימו להן ע"ע 33. לא מעט שנים הוזנח הסמל, שכעת חוזר לכותרות לקראת תערוכת פרנקפורט.

האייקון הנוסטלגי יוצמד לעכוזה של גרסת ה-170 כ"ס של המיטו, ששמה המלא יהיה 'אלפא רומאו מיטו תלתן ירוק' ותושק בשנה הבאה. לאור הקפאת ייצור ה-GTA, זו תהיה הגרסה החמה ביותר בשלב זה של הסופר מיני האיטלקית שבקירבה שוכן מנוע המולטיאייר החדשני בנפח 1.4 ל'. תאוצתה ל-100 קמ"ש אורכת קצת מעל 7 שניות וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 20.8 ק"מ לליטר ו-134 גק"מ CO2.

מנוע המולטיאייר ישרת שתי גרסאות נוספות של המיטו שתוצגנה בתערוכה, אך לאלה הספקים מוחלשים (105 ו-135 כ"ס) וכיול לשימושים פחות ספורטיביים. עוד תשיק אלפא רומאו שני מנועים חדשים שיניעו את ה-159, הבררה והספיידר - מדובר על מנוע בנזין בנפח 1.75 ל' TBi המפיק 200 כ"ס ומנוע 2.0 ל' דיזל JTDm לו 170 כ"ס. שני המנועים עומדים בתקני הזיהום המחמירים של 'יורו 5'.

לסוס יש סיבות לצהול

בסקר שנערך במסגרת ההכנות לתערוכת MPH אותה מובילים מנחי התוכנית 'טופ גיר' ואשר תיתפח שעריה בחודש נובמבר (5-8 בלונדון, 12-15 בבירמינגהאם), נבחר סמל הסוס הצוהל של פרארי ללוגו האייקוני של עולם הרכב בכל הזמנים. 48 אחוזים ממצביעי הסקר (5,235 איש) בחרו בו, מותירים מאחור סמלים לא פחות חשובים.

אפילו מותג בריטי מסורתי כמו אסטון מרטין לא הצליח למנוע את הבחירה בפרארי וזה דורג שני עם 25 אחוזים מהקולות ולמבורגיני דורגה שלישית עם 9 אחוזים. בהמשך הדירוג ניתן למצוא בוגטי (5 אחוזים), פורשה (4), מזרטי (3), ספייקר (2), לוטוס (2), קוניגסג (1) ופגאני (1).

אם אתם מזדמנים לבריטניה בתאריכים המצויינים לעיל, אנו ממליצים לכם לקפוץ לבקר בתערוכה המוקדשת למכוניות 'על' ופאר. כרטיסים ניתן להשיג באתר הרשמי המצורף החל מ-42 פאונד כ-(260 שקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully