וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו: הכל ירוק, הכל בקרוב. כמעט

15.9.2009 / 13:34

הבווארים עוברים את הכביש ומפציצים במפגן טכנולוגי בחסות החטיבה הסביבתית. בצד – אחות קבריולה למיני קופה ואופנוע מטריף

קובי ליאני

(צילום ועריכה: קובי ליאני)

עם מיני, בלי חלק עליון

מי שניצב כעת מול התצוגה של ב.מ.וו זוכה בשיעור בהגשמת פורנוגרפיה אקולוגית, לא פחות. הדוכנים נראים כמו בשורה לימים נטולי פיח ומנגד, משבשים כל זכר לאירועים שטופי אדרנלין. עם זאת, ב.מ.וו לא פורצת לפרנקפורט במינון הנאתי מסונן. את הדובדבן היא שמרה ממש לרגע האחרון כשהפתעה אחת קיבלנו השנה בדמותה של הקופה למשפחת מיני, סוג של מתנה ליום הולדת 50 למותג הבריטי. מהי המתנה השנייה? גרסת קבריולה לאותה מכונית ושתיהן מיועדות להגיע לייצור.

כמו האחות הסגורה, הקופר S קבריולה רודסטר תעשה שימוש במנוע טורבו 1.6 ל' לו הספק של 175 כ"ס או 210 במהדורת 'ג'ון קופר וורקס' (JCW). מיני מספרת על הפחתה של 16 מעלות בזווית הקורה הקדמית (A) וזאת כדי להעצים את המבנה השלוח וליצור פרופיל שונה מדגם הקופה.

למרות זאת, מיני ממהרת להסביר כי בגרסת הייצור תשמט הזווית הרכונה לנוכח תקנות בטיחות אמריקניים והדגם הסדרתי ישען על זווית זהה למרכב הקופה. מבחינה פונקציונלית, הגג מעל הפדחות מאוכלס מאחרי צמד המושבים בעת הסרתו ותא המטען שומר על נפח של 250 ל'. עוד נאמר כי הקבריולה שתושק בתחילת 2010, היא מועמדת מן המניין בקרב הרודסטרים העממיים – אודי TT, מאזדה MX5 ואחרות.

סופרבייק להמונים

עבור רוכבי הדו-גלגלי, ב.מ.וו משיקה בתערוכה הומולוגציה ציבורית לאופנוע הסופרבייק S1000RR שהוצג לפני כארבעה חודשים כאופוזיציה לנינג'ות של ימאהה, הונדה וסוזוקי. בהשוואה לחברים מהמזרח, המרכב החיצוני של הגרמני צנוע בחזותו ועוטה רכיבים אקזוטיים יקרי-ערך וקלילים. במרכזו פועם מנוע 1,000 סמ"ק 4 צילינדרים בשורה, המנפק 193 כ"ס ב-13,000 סל"ד. תיבת ההילוכים מחלקת שישה יחסי העברה.

פרט לקומץ אפשרויות בטיחותיות אקטיביות כמו משיכה ויציבות, ה-RR טעון במנגנון סלקטיבי עם ארבעה מצבי נהיגה: גשם, מירוץ, ספורט וסליק לתקיפת מסלולים. פטנט טכנולוגי שמיושם בגרסה זו, כולל שימוש בלחץ משתנה בדחיסת הדלק וכן הושמה מערכת מצערות חשמלית – Ride By Wire. משקלו עומד על 206 ק"ג ותאוצתו ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-3.5 שניות.

מדברים נקי

ב.מ.וו הזניקה השנה תהליך דרמטי לשדרוג הטכנולוגיה הירוקה. היא עדכנה את מנועי הדיזל בכל דגמי ה'EfficientDynamics', הציגה כלי-רכב וספינות פאר חמושים במנועים היברידיים ולא מכבר חשפה פלטפורמה עתידנית - M ויז'ן קונספט אותה ראיתם בוידאו כשכל הפרטים בקישור המצורף. מכונית הקונספט היא פניו של הקונצרן בעשר השנים הבאות – עיצובה רומז על קבריולה שתכונה Z10 וגם הטכנולוגיות תגענה בסופו של דבר לייצור.

את התערוכה מנצלת ב.מ.וו גם להשקת מנוע הטורבו דיזל החדש לסידרה 3. ה-320d תפיק 163 כ"ס בין 3,500 ל-4,200 סל"ד מנפח 2.0 ל'. השידוך יהיה עבור תיבות ידניות או אוטומטיות עם שישה יחסי העברה. זה לוגם ליטר סולר לכל 24.4 ק"מ ופולט 110 גק"מ CO2.

עוד בחסות החטיבה הירוקה מגיעים הדגמים ההיברידיים אותם מוביל ה-X6. עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ל' הוא עדיין זולל דלק, למרות שמשודכים אליו שתי יחידות חשמליות. 8 ק"מ לליטר ו-231 גק"מ CO2 זה לא הכי חסכוני, אך חישבו מה הוא המצב ללא השילוב הבעייתי. לפחות הדיבור על העתיד נקי.

עוד במתחם ב.מ.וו: רכב הפנאי הקומפטי X1, מכונית הסאלון-קופה GT לסדרה 5 ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully