וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרוכבים: הוגשה עתירה לבג"צ

11.11.2009 / 12:46

ימים ספורים לפני כניסת תעריף הביטוח החדש, הוגשה היום עתירה לבג"צ על ידי עו"ד גלעד בנאי המבקשת לבטל את הגזירה

היום (רביעי) הוגשה עתירה לבג"צ הקוראת לבטל את רפורמת הביטוח לציבור הרוכבים, או לחילופין למנוע את כניסת התעריף עד לדיון נרחב יותר על סוגיות ובעיות שעולות מסעיפיו. את העתירה הגיש עו"ד גלעד בנאי במעמד של "עותר ציבור" בשם כלל הרוכבים ומייצג בכך את כל מי שעתיד להפגע מהחלת התעריף השנוי במחלוקת.

העתירה מוגשת ארבעה ימים בלבד לפני שעתיד התעריף להכנס לתוקפו ביום ראשון הקרוב בו גם מתכוונים הרוכבים לצאת לכבישים במה שכונה על ידי נציגי מטה המאבק "אם כל החסימות", במטרה נחושה לזעזע את משרד האוצר והממונה על הביטוח בניסיון אחרון לבטל את הרפורמה בביטוח האופנוענים.

על פי עתירתו של עו"ד בנאי, פועל המפקח על הביטוח מתוך שיקולים לא מידתיים כנגד ציבור רוכבים צעיר ופגיע שנפלה עליו האחריות הבלתי הגיונית או הרלוונטית, לחפות על עסקאות חסרות אחריות שהמיטו חובות על חברות הביטוח, על אף שאלו הרוויחו בארבע השנים האחרונות סכום של 4 מיליארד שקלים.

עוד הוא מוסיף כי מטרת הפול (מאגר ביטוח חובה) הוא ליצור תעריפים שלא יביאו למצוקה מכרעת בקרב ציבור הרוכבים שנאלצים להסתמך על כלים דו-גלגלים מסיבות כלכליות או אילוצי תחבורה הקשורים לעיסוקם. מה גם שבניגוד לציבור נהגים שונה כמו מוניות או משאיות, אין להם (האופנוענים) היכולת להתגונן כנגד הגזירה באותה עוצמה.

עו"ד בנאי מתפקד בין שאר עיסוקיו, כיועץ המשפטי של התאחדות הכידונאים וזכור לטוב כאחד ממובילי המהלך למיסוד הספורט המוטורי. עתירותיו לבג"צ בשנת 2000-2001 נתנו את הפוש האחרון לתהליך שבסופו של דבר הביא לחקיקת חוק הנהיגה הספורטיבית. הוא מקווה שגם הפעם בג"צ ישמע לקריאתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully