וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו: המהפכה הצרפתית

10.1.2010 / 11:28

לציון 200 שנותיה בתעשייה, פיג'ו תציג את ה-SR1 קונספט המגלמת בתוכה את חזון העתיד - לוגו חדש ו-14 דגמים חדשים בקנה

בתערוכת ז'נבה הקרובה, קונצרן PSA משלים חגיגות בשתי חטיבותיו המרכזיות – פיג'ו וסיטרואן. אך בעוד האחרונה ציינה אשתקד 90 שנים להווסדה, פיג'ו מתפנה כעת לערוך לעצמה חגיגה אישית ומרהיבה לרגל 200 שנים של פעילות ענפה בעולם התעשייתי. מי שתחנוך עבורה את המעמד הראוותני היא המכונית הקונספטואלית הספורטיבית SR1, גרסת רודסטר תלת-מושבית המאותת על קווי העיצוב של כלי-הרכב המשפחתיים לחמש השנים הבאות.

ה-SR1 אינה קטנה במידותיה כפי שהתמונות רומזות. ממדיה משווים לה פרמטרים כשל יגואר XK או אסטון-מרטין, להבדיל סידור המושבים המיוחד – צמד בחזית ואחד בודד מאחור. פיג'ו טוענת שה-SR1 מבטאת מעוף אופנתי סוער כקדימון שטרם התגלה במועדי ההשקות ותערוכות הרכב העולמיות. אולם, על פניו נראה שפיג'ו דווקא בוחרת ליישם ולהמשיך את מה שהחל עם ה-207 וגלש אל ה-RCZ הספורטיבית שתיוצר בקרוב באופן סדרתי. האמנם מהפכה?

השינוי הבולט ביותר בחזותה נתון לשבכה הקדמית. השינוי האבולוציוני משיל ממנה את הפרונט הבולעני במרכזו האריה המיתולוגי, ובמקומו מופיע חיוך צר ומחודד במבנה אליפטי ואלגנטי. אזכור מעניין בשפה החדשה הינם בתי התאורה שנראים כדור ביניים לפיג'ו 406 קופה הנאה, שמחליפתה ה-407 לא עשתה עימה חסד בכל הנוגע להברקות אופנתיות. כך (אולי) נוכל לקבל מושג כיצד תראה מחליפת ה-407 בעוד מספר חודשים כשהיא תושק כמכונית רעיונית כששם הדגם צפוי כמובן להשתנות ל-408.

בהתאם לזמנים אקולוגים, מערכת ההנעה משלבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי או במילים אחרות – היברידית. תחת כותר –HYBRID4, היא עושה שימוש ביחידה המפורסמת פרי פיתוחן של ב.מ.וו ופיג'ו (THP) בנפח של 1.6 ל' טורבו המייצרת כ-219 כ"ס וזאת על ידי שידוך למנוע חשמלי המחלץ 95 כ"ס המסובב את הגלגלים האחוריים. את הבכורה לטכנולוגיית הכלאים לעיל תעשה פיג'ו ב-3008 מיניוואן ב-2011. זוהי מערכת ירוקה המסוגלת לסחוט נתוני פליטת CO2 נמוכים מאוד במצב חסכוני ולצרוך כ-20 ק"מ לליטר בנזין.

לוגו חדש, תכניות לעתיד

ה-SR1 היא אמנם הפרזנטורית הרשמית של פיג'ו לתערוכת ז'נבה, אבל מאחרי כל הרעיונות והמספרים, היצרנית מביטה קדימה לחמש השנים הבאות. כשם שסיטרואן שינתה פניה יחד עם עדכון ללוגו המפורסם, גם פיג'ו שומרת על הסולידריות ומעצבת לעצמה לוגו חדש שהוא בעצם אותו דבר להוציא עידון וליטוש המשווה לו ארשת פנים בת-זממנו.

תכנית החומש האסטרטגית של פיג'ו כוללת הפקתן של 14 מכוניות חדשות עבור כל הסגמנטים, תוך הדגשת הקבוצה המשפחתית. היא מציינת שלוש נקודות עיקריות בתכניותיה לכיבוש פסגות התעשייה – טיפוס שלושה שלבים בדירוג העולמי בין יצרניות הרכב; ביסוס מעמדה כמובילה בתחום העיצוב; וקידום פרויקטים בתחום הניידות האישית. נקודות אלה תשולבנה עם המבנה הטכנולוגי להטמעת מנועים ידידותיים לסביבה וכלי-רכב זעירים וחשמליים כמו ה-BB1 לכיבוש האורבני.

בטח שמתם לב כי בולטת בחסרונה התייחסות לקבוצה הספורטיבית העממית. שהרי שם כפי שדיווחנו השנה, פיג'ו אינה מתכוונת לבזבז את זמנה לאור כשלונותיה האחרונים (ע"ע 207 GTI). ה-RCZ תעניק לבעלי הממון אתנחתא לפרק זמן קצר, אולם בסופו של יום, אין לה לפיג'ו אלא להלין על עצמה שכרתה את הענף עליו ישבה בגין החלטות חפוזות וזלזול בפלח לא סובלני. מה יביא העתיד בכללותו? לא היינו חותמים שכך תראנה 200 השנים הבאות, אבל לפחות בדורנו נזכה לראות את שתי היצרניות ב-PSA מתחדשות לקראת העשורים הבאים, בליווין של ספורטיביות או בהיעדרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully