וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר טויוטה ישתק את כלכלת יפן?

עומר רבין

13.2.2010 / 9:45

נמשך הסחרור בפרשת יצרנית הרכב הגדולה בעולם: לביהמ"ש בארה"ב הוגשו בסוף השבוע שתי תביעות כנגד החברה בגלל תקלה במערכת ההאצה והבלימה. ביפן חוששים: "הפרשה תזיק קשות ליחסים עם ארה"ב"

המשבר הגדול של טויוטה מסרב לרדת מהכותרות וביפן חוששים כעת גם מהשלכות פוליטיות בעלות השפעה משמעותית על חוסנה של הכלכלה המתפתחת.

בסוף השבוע הוגשו 2 תביעות לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, קליפורניה כנגד יצרנית הרכב: האחת הוגשה ע"י ז'קלין דונואו, אחות בת 67 תושבת נברסקה, הטוענת כי בחודש דצמבר האחרון בעת שנסעה עם בעלה במכוניתם מסוג פריוס שנת 2006, האיצה המכונית במפתיע והתנגשה בעוצמה במכונית אחרת. כתוצאה מההתנגשות נהרג בעלה ג'ון והיא נפצעה באורח בינוני.

תביעה נוספת הוגשה על ידי בני הזוג טרסה ווויליאם מאיירס ממדינת מיסיסיפי. השניים תובעים את החברה על מות בנם בן ה-20, סטפן מאיירס, שנהג במכונית מסוג טויוטה קאמרי שנת 2005 ובשל האצה פתאומית במנוע התנגש בעצמה במכונית שלפניו – כתוצאה מהתאונה נהרגו הוא ונהג הרכב השני במקום. בשני המקרים, דורשים התובעים מהחברה פיצויים בגין הנזקים שנגרמו להם, הוצאות רפואיות, אובדן הכנסות ופיצויים על עוגמת נפש.

דאגה בטוקיו: הקשרים עם ארה"ב בסכנה

על רקע התביעות וכן הדרישות מנשיא טויוטה העולמית להגיע ולתת עדות בפני הקונגרס, חוששים בטוקיו מהידרדרות היחסים עם המעצמה האמריקאית – יחסים בעלי חשיבות עליונה לכלכלה היפנית. עד כה נקראו לטיפול במוסך לא פחות מ-8.5 מיליון כלי רכב של טויוטה בשל חשש לבעיות במערכת הבלמים או הגז – תופעה המדאיגה במיוחד את שר החוץ במדינה קאצויה אוקאדה: "זו לא רק בעיה של חברה אחת, אלא סוגייה דיפלומטית", אמר.

בממשל הביעו דאגה רבה מאובדן האמון בקרב הצרכנים האמריקאים לתוצרת היפנית – דבר שעשוי לעכב באופן ניכר את הצמיחה בכלכלת יפן. לאור הפגיעה הקשה האפשרית, דרשו רבים ביפן מראשי החברה "להקדיש את כל מרצם לטיפול ראוי והולם באירוע" והאיצו בהם להגיע לוושינגטון ולהיוועד עם ראשי ממשל אובמה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully