וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה מערבבת ספורט עם אקולוגיה

17.2.2010 / 9:19

חושפת מכונית קופה רוואתנית מצויידת במנוע היברידי בעל 255 כ"ס. מתחרה לפריוס או רפליקה רעיונית לקופה ספורטיבית?

על אף שקיה חשפה את המכונית המסקרנת שבתמונה בתערוכת הרכב בשיקגו, עוד מחוז מתוך סדרת מעוזיה של הפריוס ההיברידית, אותנו מעניין יותר אם החברה הקוריאנית מתכוונת להוליד מכונית קופה ספורטיבית טהרנית, מלבד הפורטה KOUP המבוססת על האחות הסדאנית שנמכרת גם בישראל.

הריי קונספט (Ray) יצאה מקרביו של מרכז העיצוב בארה"ב תוך התבססות על פלטפורמת הפורטה סדאן ומכאן שהממדים דומים. על פי התמונה הרשמית (והיחידה), היא מנסה לפזול החוצה הרחק מהאיינסיט והפריוס בנסיון לאחוז בעצמאות ויזואלית ועושה רושם שהיא על הדרך הנכונה. בפנים ממתין סידור מושבים לארבעה אנשים בקומפוזיציות קלות באווירה של מרחב מחייה מורחב.

בין יתר הרעיונות המיוחדים בריי קונספט, ניכר כי אין לה למשל מראות צד. במקומן הותקנו מצלמות מקיפות סביב המעטפת המשדרות לצג פנימי. כל המבנה רכון קדימה להפחתת הגרר על פי עיצובים ספורטייבים ואווירודינמיים ובהשראה מעולם התעופה, על מנת שמערכת ההנעה ההיברידית לא תתאמץ יתר על המידה.

מלפנים שוכן מנוע טורבו מסדרות ה-GDI (בלוק אלומיניום) של יונדאי-קיה, ולזה נפח של 1.4 ל'. ההספק ממנוע הבעירה מייצר כ-153 כ"ס בהזרקה ישירה, ובשידוך לתמסורת רציפה (CVT) עם הילוכים קבועים מראש. האנרגיה למנוע החשמלי לו 100 כ"ס פלוס, מקורה בסוללות ליתיום-יון כאשר הכוח נשלח לגלגלים הקדמיים. אולם, אפשר לבחור לנוע על ידי המנוע החשמלי לבדו לטווח קצר או שילוב מסורתי של השניים.

קיה טוענת שהריי מסוגלת לכסות טווח נסיעה של 1,200 ק"מ על טעינה אחת, כמובן גם בזכות צריכת דלק שתעמוד על כ-88 ק"מ לליטר סולר. כדי לחסוך בשימוש במשאבים מצויידת הקונספט בתאים סולאריים על הגג להטענת המערכות וכן כמה תכונות אחרות לצמצום השימוש באנרגיה.

גרסת ייצור לריי קונספט תהיה אולי בעוד חמש שנים ועד אז, נקווה שמכאן תצליח לקיה לחלץ מכונית קופה ספורטיבית בת-זמננו. על אופי יחידת הכוח, אנחנו יכולים להתפשר.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully