וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת פנים ללוטוס אליס

19.2.2010 / 9:39

מכונית הספורט הבריטית מתחדשת באמצעים קוסמטים ובשיפור יחסיה עם שוחרי הסביבה. נוסחה מנצחת לא מחליפים

לוטוס אליס, מכונית הספורט המיתולוגית, זוכה למתיחת פנים שקטה לקראת הצגתה הרשמית בתערוכת הרכב בז'נבה. הדו-מושבית המוכשרת שחגגה השנה 14 חורפים, תכנס בקרוב לספרי ההיסטוריה הקלאסיים, אך לא לפני שהיא מחדשת את שורותיה לקראת המשך העלילה. האם מעט איפור ושינויים דינאמיים יקציבו לה עוד 14 שנים?

תחת מכסה המנוע, שום שינויים מהותיים אינם על הפרק. העוצמה כולה מופקת דרך מנוע בנפח 1.8 ל' מוגדש 'על' המפיק כ-218 כ"ס בגרסת הקצה, בעוד למשתמשים החובבים ישנה גרסה מופחתת כוח בעלת הספק בינוני של 192 כ"ס. אם גם זה הרבה עבור קלילת הרגליים, ישנה גרסת בסיס חדשה לה מנוע 1.6 ל' הסוחט 134 כ"ס הטוענת למיאוץ ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות. כל המנועים אגב, מחזיקים ברמת CO2 הנעה בין 155 ל-199 גק"מ.

ויזואלית ניתן להבחין בפרונט המוגדל והחייכני, מכסה מנוע בעיצוב חדש, והעגלות נוספת לבתי-התאורה הקדמיים והאחוריים בדיוק כפי שנעשה בדגם הכי חדש של לוטוס, האוורה. המרכב החיצוני מונח על שלדת אלומיניום-פלדה קלת משקל עם מתלים עצמאיים בכל קצה ומקדם גרר משופר בכמה אחוזים להפחתת התנגדות האוויר. עוד במפרט העדכונים נאמר מפי היצרנית, כי מערכת המתלים תעשה שימוש בבולמי 'בילשטיין' וקפיצים תוצרת 'אייבאך' לשיפור האחיזה.

דני בהר, מנכ"ל לוטוס, מנתח את החידושים באליס וצופה לה עתיד מרתק. "לוטוס אליס עוררה מהפכה בעולם המכוניות לפני 14 שנים. עכשיו כשהיא ירוקה יותר ומהירה יותר היא נותנת לנהגים חופש הנאה בלי נקיפות מצפון". אנחנו חושבים שהיא הייתה מסתדרת גם בלי קיצוצי CO2 תדמייתים פרופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully