וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר דו"חות, פחות אזהרות

ירון אדרי

1.4.2010 / 9:44

משטרת התנועה מקשיחה את מדיניות האכיפה בתחום דו"חות האזהרה. "אינם מהווים הרתעה מספקת ולא תורמים להורדת תאונות הדרכים"

משטרת התנועה מקשיחה החל מהיום (חמישי) את מדיניות האכיפה שלה בתחום דו"חות האזהרה. לאחר הפקת המסקנות מעבודת מטה שנערכה על ידי צוות מקצועי באגף התנועה, נקבע כי דו"חות אזהרה ינתנו לנהגים בעלי ותק של עשר שנים על הכביש לפחות כאשר בחמש השנים האחרונות אלה חפים מכל רישום תעבורתי. יחד עם זאת, במספר עבירות תנועה חמורות כגון עקיפה בקו הפרדה רצוף, שימוש בטלפון הנייד ללא דיבורית ואי ציות לתמרור עצור, לא ינתנו אזהרות. מדיניות דו"חות האזהרה החלה בשנת 2005, אז הוחלט באגף התנועה כי תחת קריטריונים מסויימים יסתפקו השוטרים במתן אזהרה לנהגים שיתפסו בעבירות "ברירת משפט" (למעט עבירות עקיפה ורמזור אדום).

אל המסקנות הגיעו באגף התנועה לאחר סיומו של מחקר אמפירי בן שנתיים, אשר בחן את אפקטיביות דו"חות האזהרה. המחקר עליו סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב לפני כשלושה חודשים, בחן 10,000 נהגים אשר מחציתם קיבלו אזהרה ומחציתם דו"ח רגיל. יחד עם שני מחקרים דומים שבוצעו בארה"ב, נמצא כי דו"חות האזהרה אינם תורמים לצמצום תאונות הדרכים לעומת דו"חות תנועה שכן עושים זאת.

המסקנה העיקרית באגף התנועה היא כי דו"ח אזהרה נתפס בקרב נהגים כהזדמנות נוספת ולא כאקט מרתיע. "לדו"ח רגיל (פסילה, קנס וכדו') ישנה אפקטיביות רבה יותר באופן מובהק, שכן דו"ח אזהרה אינו מהווה הרתעה מספקת – לא בשינוי תרבות הנהיגה ולא בהורדת כמות העבירות", כך באגף התנועה. עוד במסגרת המחקר נמצא כי נהגים שקיבלו דו"ח אזהרה ביצעו בממוצע פי שניים עבירות תנועה יותר מנהגים שקבלו דו"ח רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully