וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקרייזלר נתקעת הדוושה

6.6.2010 / 8:56

35 אלף מבעלי מכוניות דודג' וג'יפ בארה"ב נקראים להגיע למוסכים בשל דוושת האצה בעייתית. "האשמה בספקית של טויוטה"

קונצרן קרייזלר פירסם בארה"ב קריאה לתיקון ל-34,631 מכוניות ממותגי דודג' וגי'פ משנת הייצור 2007. בתום מספר בדיקות שערך התברר כי במספר גדול של מכוניות התגלתה תופעה של דוושת האצה "דביקה". בכירי קרייזלר טוענים שהתקלה נובעת בספקית החלפים CTS שאף ציידה את טויוטה באותו רכיב שבעקבותיו קראה לכתשעה מיליון כלי-רכב לתיקון.

הדגמים שזומנו למוסכים הם ג'יפ קומפאס ודודג' קאליבר שחשש לתקלה זו עלתה כבר בץחילת חודש מאי. אלא שהחלוקה המספרית מלמדת שרק 90 מדגמי הקומפאס נדרשים לתיקון, בעוד הקאליבר מייצג את היתרה. קרייזלר מדווחת כי מכוניות אלה חמושות בתוכנת ה-Brake-Override, מגנון המפחית את עוצמת המנוע בסיטואציה בה דוושות הבלם והתאוצה אינן פעולות כשורה. לא אותרה תקלה בבקרה זאת.

קרייזלר הודיעה לארגון ה-NHTSA כי קריאת התיקון היא וולנטרית ולהערכתה אין סימנים כי התופעה עלולה להוביל לתאונת-דרכים וכי עד כה לא דווחו תאונות הנקשרות לנושא. "התקלה בדוושה אינה שלנו. חברת CTS שמספקת חלפים להתקנת פדאל ההאצה ביצעה טעות בתכנונו של גודל המיסב", כך בכיר בקרייזלר. החברה מצפה כי לפחות 30 אחוזים מכלי-הרכב יושפעו מכך. עוד לפי קרייזלר, התקלה רלוונטית לכלי-רכב ששווקו ביבשת האמריקנית בלבד.

לא מעט תקלות נקשרו עם קונצרן קרייזלר לאחרונה. באמצע חודש מאי נקראו למוסך 40 אלף מכוניות לשלושת המותגים בקונצרן בשל תקלה במערכת ההצתה העלולה לגרום להן להמשיך בנסיעה בעצמן. בחודש ינואר אותרה בעייה במערכת הבלימה ובחודש נובמבר אשתקד היו אלה 85 אלף דודג' ניטרו עם תקלה במנגנון הפעלת המגבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully