וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תצמצם הייצור ביפן

ירון אדרי

21.10.2010 / 8:39

נשיא טויוטה רומז כי ערכו הגבוה של הין יביא לסגירת קווי ייצור ביפן והעתקתם למדינות אחרות. בינתיים יש עוד קריאות לתיקון

האם טויוטה תסגור מפעלים ביפן? דיווחים שעולים בתקשורת היפנית בימים האחרונים רומזים כי יצרנית הרכב הגדולה בעולם תצמצם באופן ניכר את הייצור בארץ המוצא. זאת לאחר שנשיא החברה איקו טויודה אמר כי "זה לא הגיוני לייצר מכוניות ביפן". טויודה התייחס לערכו הגבוה של הין היפני מול שאר המטבעות בעולם, אשר משפיע על מחיר מכוניות המיועדות לייצוא ומצמצם את הרווחים.

'אסהי' מדווח כי לצד מפעל טויוטה במקסיקו המייצר טנדרים, יוקם מפעל נוסף שיתמקד בייצור מכוניות נוסעים ומועד פתיחתו צפוי ל-2013. בשנה זו יעברו גם חלק מקווי ייצור הקורולה מיפן, ואולי אף יסגרו כליל, לטובת מדינות אחרות, כך מדווח 'טוקיו שימבון'. פרט ליפן, המשפחתית הפופולרית מיוצרת ב-14 מדינות נוספות בהן יוצרו מעל ל-800 אלף יחידות ב-2009. עוד מהנתונים שפורסמו עולה כי מעל למחצית מ-235 אלף הקורולות שיוצרו ביפן שווקו מחוצה לה, כך שכלכלית יתכן ויש הצדקה למהלך שכזה באם הוא אכן יתבצע בפועל. נציין כי בסתיו הקרוב יחל ייצור הקורולה במפעל החדש של טויוטה במיסיפי ארה"ב.

מהלך שכזה אם אכן יקרה, עלול לגרום לזעזועים בכלכלה היפנית היות וסגירת קווי ייצור או צמצום בהיקף פעילותם תביא לפיטורי אלפים רבים של עובדים כמו גם במפעלים תומכים. טויודה כמובן יודע זאת, ולאחר הפרסומים יצא בהצהרה כי אין לו כל כוונה להגדיל את הייצור מחוץ ליפן על חשבון הייצור במדינתו.

טויוטה עדיין מלקקת את הפצעים מקריאות התיקון שהפיצה בשנה האחרונה לכתשעה מיליון מכוניות בעולם בשל דוושת ההאצה התקולה, כאשר עד כה טיפלה במרכזי השירות שלה בכמחצית מהן. למרות הפגיעה בתדמיתה, היא עדיין יצרנית הרכב הגדולה בעולם אולם יתכן שלא תחזיק בתואר הנכסף עוד זמן רב. קונצרן ג'נרל מוטורס מתאושש בקצב מהיר מפשיטת הרגל שעבר וכך גם פורד, כאשר קונצרן פולקסווגן כבר שם לו למטרה להשיג את המקום הראשון בתוך מספר מועט של שנים. אולם, יתכן והאויב הגדול ביותר של טויוטה כמו כל יצרניות הרכב, היפניות בעיקר, מגיע דווקא מדרום קוריאה - קונצרן יונדאי-קיה שמציג את הצמיחה הגדולה ביותר בשנים האחרונות והוא הרביעי בגודלו בעולם כיום, ונראה כי הוא לא הולך לעצור.

כדי להישאר במקום הראשון, טויוטה צריכה לשפר את תדמיתה שנפגעה וכן להציע לצד תמהיל מוצרים נרחב גם מחיר תחרותי. מכאן, שגם אם מפעלים לא יסגרו, ניתן בהחלט להאמין שיותר קווי יצור לדגמים המבוקשים יעברו למדינות בהן הייצור זול יותר, תוך הידוק הפיקוח על איכות המוצר כדי שגם הריקולים לא יחזרו.

ובינתיים שוב בדרך למוסך

טויוטה וחטיבת היוקרה שלה לקסוס שוב בדרך למוסך. מהודעה רשמית שפורסמה עולה כי בשל בעיות בבלמים ובמערכת הדלק, כ-1.5 מיליון מכוניות תקראנה לשירות יזום, מרביתן בדגמים האמריקנים כמו אבאלון וכן בדגמים הנמכרים ביפן. בבריטניה הופצה קריאה רשמית לכ-17,500 מדגמי ה-IS, GS ו-RX בשל אותה התקלה.

על פי טויוטה, האטם שבין מגבר הבלם (בוסטר) לצילינדר הבלם הראשי עלול לזוז ממקומו ובכך לגרום לנזילה איטית של נוזל הבלמים שבמקרה הקיצון עלולה לגרום לאיבוד יכולת הבלימה. מדובר בדגמים אשר יוצרו בין פברואר 2003 לנובמבר 2005 כאשר בבריטניה מדובר על כ-15,400 מכוניות מדגמי לקסוס לעיל שהגיעו לתחומה. בחברה מרגיעים ומספרים כי ניתן לאתר את התקלה מבעוד מועד על ידי נורית חיווי גובה נוזל הבלמים, כאשר יכולת הבלימה אינה מאבדת מעוצמתה לאורך כ-320 ק"מ בשימוש רגיל. תיקון התקלה כולל החלפת האטם ובמידה וישנו בלאי מואץ לבוסטר, גם הוא יוחלף ללא כל עלות. משך התיקון מוערך בשעתיים.

קריאת התיקון השנייה מתייחסת ל-GS300 בלבד בבריטניה ואולי לדגמים נוספים בארה"ב ויפן, אשר יוצר בין ספטמבר 2004 לפברואר 2006. בשל ההתרחבות וההתכווצות הטבעית של מכל הדלק, עלול להפגע אחד ממעגלי החשמל של משאבת הדלק עד כדי שבירה שתביא להפסקת פעולתה ללא התרעה מוקדמת. במקרה זה, יוחלף המעגל החשמלי ללא עלות כשמשך התיקון מוערך בשלוש שעות. בבריטניה מדובר על כ-2,100 מכוניות.

על פי היצרנית, לא ידוע על כל תאונה שארעה בשל שתי התקלות בגינן פורסמו קריאות התיקון. נציין כי בכל הקשור לבריטניה, מדובר בכלי רכב בעלי הגה ימני שיוצרו בכמות מצומצת יחסית בעיקר לשוק היפני והגיעו לתחומה טרם החל השיווק הסדרתי באירופה. בחלוקה למדינות העיקריות, מרביתן של המכוניות נמכרו בארה"ב והשאר ביפן. כמו בריטניה, ישנן מדינות נוספות אליהן הגיע כמות מצומצמת מדגמים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully