וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אינפיניטי M הייבריד

26.10.2010 / 14:40

מותג היוקרה של ניסאן הציג במטה החברה ביפן את הסאלונית המפוארת M חמושה במנוע היברידי רב-עוצמה בעל צריכת דלק מרשימה

יותר משנה חלפה מאז דיווחנו במדור כי אינפיניטי תחשוף גרסה היברידית לאינפיניטי M, והנה מופצת ההודעה הרשמית על השקתה ביפן. מותג היוקרה של ניסאן מציג לראשונה ב-20 שנות קיומו את מכונית הכלאיים הראשונה שלו שפותחה באופן אוטונומי בתוך חטיבת התכנון - אינפיניטי M הייבריד, או פוגה (FUGA) באיזורי אסיה הרחוקה, ולכך גם הוסיף הצהרה מפוצצת – ליטר בנזין לכל 19 ק"מ.

למהדורה ההיברידית של אינפיניטי מערכת הנעה עם עוצמה אינטגרטיבית של בנזין ויחידה חשמלית, משודכת לסוללות ליתיום יון קומפקטיות. הנפח בחזית עומד על 3.5 ל' V6 בהספק של 306 כ"ס ו-35.7 גק"מ, וזאת בחיבור לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה השולחת את העוצמה לסרן האחורי. לדברי אינפיניטי, לתיבה הן תפעול ידני, והן מערכת מתקדמת יותר מזו התומכת בחטיבת ההיברידיות של טויוטה, בזכות מנגנון מומנט יעיל במיוחד המונע איבוד כוח בדרך לכביש.

מנגנון ה-EV, סימול ל-ELECTRIC DRIVE, פותח בניסאן לאורך תקופה ארוכה מאוד ובא לתת מענה לתקן המודרני בתחום המנועים הידידותיים לסביבה. ניסאן מתכננת מערכות אלה מאז 2005 והצליחה כאן ב-M הייבריד להפיק שלושה מרכיבים משמעותיים במקביל: צריכת דלק טובה יותר בכ-25 אחוזים בממוצע לעומת מכוניות משפחתיות, ופליטת ה-CO2 צומצמה ב-75 אחוזים לעומת הישגיה במחצית העשור היוצא. רק חבל שאינה מפרסמת את מדד הזיהום הרשמי של המכונית.

התכונה השלישית המצדדת בכוח הטהרני של מערכת החשמל, מאפשרת במצב EV מלא (ללא סיוע מיחידת הבנזין) להגיע עד מהירות של 100 קמ"ש לפרק זמן מוגבל על המנוע החשמלי (68 כ"ס בנפרד) בכפוף להתשת הסוללות. לצידה של מערכת זאת, הוסף מנגנון ה-AVSP, ראשי תיבות ל-'Approaching Vehicle Sound for Pedestrians' המפעיל צלילי התרעה עד מהירות של 30 קמ"ש וכן בהילוך אחורי, על מנת להזהיר כבדי-ראייה על קרבתה של המכונית. יתר התכונות תהיינה דומות לגרסאות הרגילות כולל פינוק ופאר מכל פינה וגרסאות ה-VIP העמוסות בצעצועים עד קצה.

אינפיניטי M בגרסתה הקונבנציונלית – M37 (מנוע בנזין 3.7 ל' ו-320 כ"ס) נמכרת בישראל מזה כחודשיים, ומבחן עליה תוכלו לקרוא בקישור המצורף. טרם נמסר מיבואנית אינפיניטי לישראל 'קרסו מוטורס' על מועד השקתה של הגרסה ההיברידית בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully