וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ניסאן ליף מכונית השנה

ירון אדרי

29.11.2010 / 14:26

לראשונה בתולדות תחרות מכונית השנה של אירופה מוענק התואר לכלי רכב חשמלי. אלא שהדעות לגבי הליף היו חלוקות

תחרות מכונית השנה האירופית קובעת תקדים עם בחירתה של ניסאן ליף לתואר היוקרתי. זו הפעם הראשונה בה הועמדה מכונית חשמלית בין שבע המועמדות הסופיות בכל שנותיה של התחרות שנוסדה ב-1964, ובתוך כך הפעם הראשונה בה מוכתרת מכונית חשמלית. למעשה, כבר מרגע הצגת הפיינליסטיות נחשבה הליף כפייבוריטית. עבור ניסאן מדובר בתואר השני במסגרת זו לאחר שבשנת 1993 הוכתרה המייקרה למכונית השנה.

אלא ש-59 השופטים בתחרות, עיתונאי רכב מאירופה, לא היו תמימי דעים לגבי המכונית הירוקה של ניסאן והדעות היו חלוקות. בעוד אחדים העניקו לה את מלוא הניקוד, אחרים לא ממש התרשמו ודרגו אותה במקום האחרון. לבסוף היא צברה 257 נקודות והקדימה את אלפא ג'ולייטה לה ניתנו 248 נק'. אופל מריבה לא הצליחה לשחזר את ההצלחה של אחותה הגדולה אינסינייה מלפני שנתיים, ודורגה במקום השלישי עם 244 נקו'.

עוד בהמשך הדירוג פורד C מקס עם 224 נק', סיטרואן C3/DS3 עם 175 נק', וולוו S60/V70 עם 145 נק' ואחרונה דאצ'יה דאסטר שהשיגה 132 נק'. בשנה שעברה ניצחה בתחרות פולקסווגן פולו החדשה ומאוחר יותר הוכתרה הסופרמיני גם למכונית השנה בעולם במסגרת תערוכת ניו יורק. האם בעוד כחצי שנה תוכתר הליף שוב או שמא תעשה זאת הוולט של שברולט?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully