וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה ג'אז מתחדשת

ירון אדרי

30.11.2010 / 10:27

עם השקת הגרסה ההיברידית מעדכנת הונדה את עיצוב הסופרמיני שלה ומחזירה לה את התיבה הרציפה. אצלנו בשנה הבאה

כשהונדה חשפה את הג'אז ההיברידית בתערוכת פריס האחרונה גילינו מראה מעט שונה מהג'אז שאנו מכירים, ממש סוג של מתיחת פנים. וזו אכן מגיעה כעת קצת יותר משנתיים לאחר השקת הדור השני. והחידושים אינם רק בעיצוב ובמראה, אלא גם מתחת למכסה המנוע לשם חוזרת תיבת ההילוכים הרציפה אחרי שהונדה ויתרה עליה עם השקת הדור החדש.

מתיחת הפנים של הג'אז מעדכנת בעיקר את הפגושים מלפנים ומאחור ויחידות התאורה. אלה הפכו ספורטיביים יותר בעיצובם כאשר חידושם איפשר להונדה להפחית במקצת את התנגדותם האווירודינמית לטובת שיפור זרימת האוויר וצריכת הדלק. בכלל, הונדה שמה לעצמה למטרה את העניין הסביבתי והג'אז זוכה לעוד מספר עדכונים לטובת הפחתת פליטת המזהמים. תא הנוסעים לא זוכה לשינויים גדולים פרט לאופציות אבזור נוספות כמו צבע חדש לדשבורד וריפודי עור לראשונה בתולדות הדגם (סטנדרט בהייבריד). מאחור שופרה רכינת גב המושב לטובת נוחות היושבים. עוד שופרה נוחות הנסיעה על ידי כיול מחדש למתלים שהתגלו כקשיחים מידי במבחן שערכנו לה.

לתיבת הילוכים רציפה יש יתרון בכל הקשור לצריכת דלק וכך גם לתיבת הילוכים רובוטית. אלא שעם השקת הדור החדש בחרה הונדה באפשרות השנייה, לאחר שתיבה רציפה שירתה נאמנה את הדור הראשון במשך שבע שנותיו. כעת היא שוב חוזרת להיצע לדברי הונדה בשל דרישת הלקוחות, ולא רק בגרסה ההיברידית. ה-CVT תעמוד כאופציה עבור מנוע ה-1.4 ל' בנזין יפלוט ערך דומה של CO2 כפי שהיה עם תיבת ה-i-Shift הרובוטית - 125 גק"מ, וצריכת דלק ממוצעת משוערת של כ-18.5 ק"מ לליטר. טוב במעט מהגרסה הידנית.

תיבת ה-CVT תהיה האפשרות היחידה בג'אז ההיברידית. נפח מנוע הבנזין 1.3 ל' ואליו משודכת יחידת עזר חשמלית ואלה מפיקים 98 כ"ס ו-17 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת היא 22.2 ק"מ לליטר כאשר כזכור, היא אינה יכולה לנוע על חשמל בלבד אלא רק על ידי מנוע הבעירה או בשילוב של שניהם. פליטת ה-CO2 נמוכה ועומדת על 104 גק"מ.

מיבואנית הונדה לישראל חברת מאיר נמסר לוואלה! רכב כי שיווק דגמי הג'אז המחודשים לרבות הגרסה ההיברידית, יחל בחודש מרץ 2011.

הונדה ג'אז הייבריד. אתר יצרן
22.2 ק"מ לליטר ו-104 גק"מ CO2 בג'אז ההיברידית/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully