וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ההונדה CR-Z נכשלת

ירון אדרי

9.12.2010 / 10:06

אחרי שקטל את האינסייט ההיברידית, המגזין החשוב בארה"ב טוען כי גם ה-CR-Z אינה מומלצת לרכישה. פולקסווגן ג'טה לעומתה, מאוד

אחרי שהנחית מכה קשה להונדה ודירג את האינסייט ההיברידית כמכונית מאוד לא מומלצת לרכישה, שב הקונסיומר ריפורט ועושה זאת גם למכונית הקופה CR-Z. "הציון נמוך מידי מכדי להמליץ עליה", כך מסכמים בוחניו במבחן שהתפרסם בגיליון החדש בו הם ביקשו לבדוק ארבע מכוניות ידידותיות לסביבה. המגזין מחשיב ככאלה מכוניות דיזל, היברידיות וקומפקטיות במונחים אמריקניים. בוחני הקונסיומר ריפורטס בחרו ארבע מכוניות כדי למלא את הנישה הירוקה כפי שהיא מצטיירת בעיני האמריקנים. הונדה CR-Z ההיברידית כאמור, פולקסווגן ג'טה סטיישן TDI ושתי מכוניות הסופרמיני מאזדה 2 ופורד פיאסטה סדאן, שכידוע חולקות בינהן מספר מכלולים.

עורך מדור הרכב של הקונסיומר ריפורטס, ריק פול אף הסביר ואמר כי "ה-CR-Z מנסה להיות היברידית ספורטיבית, אך היא לא מצטיינת בשום סעיף. היא לא מהנה לנהיגה וצריכת הדלק שלה אינה מה שאתה מצפה מהיבירידית". עוד ברשימת ההערות צויין כי היא קופצנית, רועשת מאוד, שדה הראייה בה לקוי עד כי "שינוי נתיב הוא כמו רולטה רוסית", ההתנהגות הדינמית שלה על המגבלות אינה צפויה ובקרת היציבות מתערבת מאוחר כשצריך אותה ובכלל, היא לא ממש ספורטיבית.

במקרה האינסייט, אחותה ההיברידית של ה-CR-Z, הונדה ככל הנראה לקחו לתשומת ליבם את הערות הרבות שנרשמו כנגדה על ידי הקונסיומר ריפורטס כמו גם מדיות אחרות, ולאחרונה הושקה גרסה משופרת מעט. האם היא תעשה זאת גם במקרה של ה-CR-Z או שתגובתה המוחצת תהיה השקת גרסאות טורבו בנזין וטייפ R כפי שדיווחנו לאחרונה? בכל מקרה, יהיה מעניין לראות מה תהיה התשובה.

בתום סדרת המבחנים ובשקלול הנקודות, הוכתרה הפולקסווגן ג'טה כמכונית המומלצת ביותר עם הציון "מצויין". היא נוחה, איכותית, מרווחת ושימושית כיאה לסטיישן ומנוע הטורבו דיזל 2.0 ל' 140 כ"ס מעניק לה תאוצות מתונות ובטוחות. לדגם הנבחן תיבת שישה הילוכים ידנית וצריכת הדלק הממוצעת עמדה בציפיות ונרשם לה 15.3 ק"מ לליטר. גם מחיר של 27 אלף דולרים (כמאה אלף שקלים לפני מסים) צויין לטובה. אגב, באותו מבחן קודם בו נכשלה האינסייט, הג'טה דורגה ראשונה גם כן.

האחיות החורגות של פורד ומאזדה קיבלו את הציון "טוב מאוד". לזכותן נרשם כי הן מהנות לנהיגה וכי צריכת הדלק שלהן מרשימה לטובה. לפיאסטה מנוע בנזין 1.6 ל' 120 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית והיא השיגה צריכת דלק של 14 ק"מ לליטר בתנאי המבחן בעוד ל-2 מנוע בנזין 1.5 ל' 100 כ"ס ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית ואצלה הראה החישוב 12.8 ק"מ לליטר. בכף החובה צויין כי פיאסטה מאיצה בכבדות וכי הנסיעה ב-2 נוקשה. עוד ציינו הבוחנים כי היות ושתי המכוניות חדשות, אין הם יכולים להכניס לשקלול הניקוד את נושא האמינות, אולם הם בטוחים כי השתיים לא תבקרנה במוסכים באופן תכוף. בינהן אגב, ההעדפה הייתה לפורד שגם עולה 500 דולרים פחות (16,600 דולרים, כ-65 אלף שקלים לפני מסים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully