וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו EX1 מנתצת שיאים

20.12.2010 / 8:03

200 אוהדים התקבצו במסלול צ'נגדו שבסין, לצפות בפיג'ו החשמלית חוצה את רף ה-100 קמ"ש ב-3.5 שניות. מחכים לדבר האמיתי

מכוניות חשמליות לא חייבות להיות משעממות, כבדות, נעדרות טעם ואופי. טסלה רודסטר האמריקנית ראשונה הייתה להוכיח זאת בהצלחה עם שתי גרסאות, וכך גם פיסקר (קארמה) השכנה לה. אלא שבאירופה לא יעברו על זה בשקט, ואט-אט מנסים לגשר על פערי הייצור לכביש-הציבורי. האם פיג'ו עלתה על האסטרטגיה הנכונה?

החברה הצרפתית עורכת בחודשים האחרונים ניסויים לכלי הרכב הרעיוני שלה EX1 במסלולי מירוץ עולמיים תוך ריסוק שיאי מהירות וצבירת הישגים נוספים בענף זה. בינתיים אלה לא הוכתרו כרשמיים בהיעדר נציגות מתאימה, אך בפיג'ו מקווים כי בעתיד ישתנו פני הדברים, אולי עם השקתה של מכונית סדרתית ראשונה על טהרת החשמל מתוצרתה.

שלב נוסף במסגרת הפילוט של פיג'ו נערך לאחרונה במנחת התעופה צ'נגדו במחוז סצ'ואן בסין. נהגי המבחן שנבחרו לצורך המבדקים הם החוקר הצרפתי ובמאי הסרטים ניקולס וואנייר, כשאת המושב השני בתחרות מאכלס הבלוגר המקומי האן-האן - דמות מפורסמת בענף האינטרנט והתקשורת המקוונת בסין. השניים נבחרו כדי לקדם את היחסים בין המדינות (פיג'ו מוכרת בסין מאות אלפי כלי-רכב בשנה).

ה-EX1 חמושה בשני מנועים חשמליים בחלוקה של אחד עבור כל סרן. כוחם המשותף מפיק 335 כ"ס ו-48.9 קג"מ. ראשון בעמדת הנהג היה וואנייר, שלקח את ה-EX1 למספר הקפות להרגיל עצמו לכוחות הפועלים על גופו, והצליח לקבוע שיא לא רשמי למכונית חשמלית מסוגה של 3.49 ש' ל-100 קמ"ש. בנוסף, נרשם לזכותו נתון של 1 ג'י לאורך 40 מ' בתאוצה בקו ישר.

האן-האן מונה למשימה קצת מורכבת מעצם היותו נהג ראלי בשעות הפנאי. הסיני נהג במכונית על מקטעים של רבע מייל ושמינית מייל ונדרש לרדת מקצב של 8 שניות ו-13 שניות בהתאמה לנתונים שהושגו בספטמבר על ידי ה-EX1. בתום מספר מקצים, הסיני גילח את אלה ל-7 שניות ו-12.6 שניות והצטרף לוואנייר כמחזיקים בשיא הלא רשמי למכונית החשמלית המהירה בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully