וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו חושפת את ה-4C

2.3.2011 / 12:32

אלפא רומיאו חושפת את הספורטיבית התוססת 4C בתערוכת ז'נבה. למי שלא הניח ידיו על הקומפטיציונה, הנה צ'אנס נוסף

מהרגע שאלפא רומיאו חשפה את ה-8C קומפטציונה כרכב ראווה בתערוכת פרנקפורט 2003 ועד לתאריך שבו שווקה המכונית, חלפו למעלה מארבע שנים. כמה מצער איפוא שרק כמה מאות עותקים ייצרה אלפא מהקומפטציונה ועוד מספר מועט יותר של גרסאות קבריולה. רובן נמכרו ויש כמה שנכחדו ועזבו את העולם בהתרסקויות מפוארות.

אולם, הנה עם חזרתה של אלפא לארה"ב במסגרת המתקפה המשולבת של פיאט וקרייזלר, היא מציעה בתערוכת ז'נבה פתרון לפטנזיה הלא ממומשת למי שהחמיץ את ההזדמנות להגשים חלום. קוראים לה אלפא רומיאו 4C, וכנגזר משמה היא חופפת ל-8C ומתעצבת לדגם קטן, זול, מרהיב ולא פחות מהיר ממנה.

ה-4C עמוסה בתרכובות קלות של קרבון ואלומיניום לשמירה על גזרה חטובה של 850 קילוגרמים, וחלוקת משקל של 40 אחוז לפנים ו-60 לאחור. גודלה הקומפקטי מותאם במיוחד לאמצעים אלה, שכן אורכה 4 מ' ובסיס הגלגלים עומד על פחות מ-2.4 מ'. האלפא תוכננה בהשראתה של הסטרדלה 33 המיתולוגית מ-1967 וכאחות קטנה של המודרניות דוגמת הקומפטציונה האחרונה. אולם, מערכת הכוח שלה מובדלת על ידי חטיבת כוח רזה יותר בעוצמה וכן בתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד מסוג TCT.

המנוע המרכזי שלה בנפח 1.7 ל' טורבו (מולטי-אייר) נשלף מהג'ולייטה תלתן ירוק. הוא מייצר כאן מינון מופחת ל-200 כ"ס לעומת 235 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים. באלפא מצהירים כי ל-100 קמ"ש טסה המכונית בפחות מ-5 שניות ועד למהירות מקסימלית של 250 קמ"ש.

ייצור? ועוד איך. אלפא תשלח את המכונית למפעלים האיטלקיים בעוד פחות משנה ואלה ירכיבו כ-20 אלף יחידות לאורך חמש שנים. מכירות ראשונות תחלנה ברבעון הראשון של 2012, שעה שהמחיר לכל עותק יעמוד על כ-45 אלף יורו (בסביבות 220 אלף שקלים לפני מס). סדנת אבארת' של פיאט תייצר עבור אלפא-רומיאו מהדורות קיצוניות פתוחות-גג שתימכרנה במחיר גבוה יותר, למי שהסטנדרט פשוט שגרתי מידי עבורו.

אלפא רומיאו 4c. קובי ליאני
אלפא רומיאו 4c/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully