וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: יצרניות הרכב משביתות פעילות

13.3.2011 / 11:22

אסון הטבע שפקד את יפן גרם לזעזוע בקרב יצרניות הרכב המקומיות. טויוטה סגרה מפעלים, הונדה איבדה אדם בפיצוץ וניסאן דוחה משלוחים לעולם

לרעידת האדמה והצונאמי ההרסני שפקדו את יפן השלכות מרחיקות לכת גם על תעשיית הרכב המקומית. יצרנית הרכב הגדולה בעולם טויוטה החליטה להפסיק את כל מלאכת הייצור של מפעליה לפחות עד יום שני בשל הנזקים שנגרמו לאיזור המזרחי של המדינה. כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. החברה החלה בשעות האחרונות להעריך ממדי הנזקים בשל גלי הצונאמי שפגמו ביכולתה לנפק כלי רכב חדשים.

המפעלים שנפגעו מהווים כ-45 אחוזים מכוח הייצור הכללי של טויוטה. דובר החברה קאיסוקו קרימוטו מסר לרויטרס כי רק ביום שני ידווחו על המשך הפעילות ותנתן הצהרה רשמית. רעידת האדמה שהורגשה ביפן נאמדה בכ-8.9 בסולם ריכטר וגבתה עד כה אלפי הרוגים ועשרות אלפי נעדרים.

במסגרת תכנית החירום שהפעילה טויוטה שיתקה היצרנית כתריסר מפעלים מרכזיים שלה ביפן וכן את המתקן הגדול ביותר האחראי לייצור שלדות. להערכת בכירים בענף, כל דגמיה מושפעים מהשטפונות שנגרמו ללא יוצא מן הכלל: החל מקורולה ופריוס המשפחתיות, לדגמי הפנאי וכלה בסדרות לקסוס וסיון המשווקות במספרים גדולים בארה"ב. "הבטיחות היא הדבר הראשון שנטפל בו. עד שלא נדאג שהכול תקין ובטוח, לא נשוב לפעילות סדירה", כך הדובר. עוד הוא מוסיף כי השבתת המפעלים נועדה בין היתר לאפשר לשכירי החברה להתאסף סביב בני משפחתם החרדים לשלומם.

מיבואנית טויוטה לישראל יוניון מוטורס נמסר לוואלה רכב כי "אנו נמצאים בקשר הדוק עם חברת טויוטה, אשר באופן טבעי משקיעה את מרב המאמצים בשלב זה, בהבטחת שלומם ובטחונם של עובדיה ובני משפחותיהם. על פי הערכה ראשונית, לא צפויה השפעה על מועדי המסירה של רכבי טויוטה בישראל בתקופה הקרובה. במידה ותהיה השפעה כלשהי על אספקת המכוניות בהמשך, יינתן עדכון לאחר ביצוע הערכת מצב מדויקת על ידי היצרן".

טויוטה אינה היחידה שספגה שורה של נזקים כבדים בתחומיה, אולם דומה שזו חוותה את הקשיים הגדולים ביותר. גם ניסאן ואינפיניטי אולצו לחדול מאספקה וייצור שעה שהיצרנית מדווחת כי לפחות 2,300 כלי רכב שאמורים היו להשלח לארה"ב ניזוקו בצונאמי וברעידות האדמה. מדיווחי כלי-התקשורת ביפן עולה כי 1,300 עותקי אינפיניטי M והקרוסאובריםEX ו-FX שעמדו בסמוך לנמל היטאצ'י עלו באש, ואחרים נשטפו בזרמי הענק שפקדו את האיזור.

הונדה אף היא החליטה להשבית את ייצור המכוניות. לצערה, היא בין הבודדות בתעשיית הרכב שמדווחת לפי שעה על הרוג באחד במפעליה כתוצאה מפיצוץ ועוד כ- 30 פצועים ברמות קושי שונות. הונדה מפחיתה על כן את הרכבתן של ג'אז, אקורד ו-CR-V וכן מצמצמת את כושר הייצור של מותג היוקרה אקיורה הנמכר בארה"ב. מיבואנית הונדה לישראל חברת מאיר נמסר לוואלה! רכב כי " ככלל, מרבית המכוניות המסופקות לישראל מגיעות ממפעלי החברה באנגליה ובטורקיה. בשלב זה לא ידוע על פגיעה באספקות המתוכננות לישראל מיפן.

עוד לרשימת היצרניות המושבתות צורפה אתמול גם סובארו. היצרנית סגרה חמישה מפעלים עד יום שני בבוקר אז תפורסם הערכת מצב חדשה. מי שנמלטו לכאורה מממדי האסון הן מאזדה וסוזוקי שמפעליהן פזורים במקומות רחוקים יותר מהאזורים בהם התחוללו נזקים כבירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully