וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר חדשה ב-1.1 מיליון דולר

8.5.2011 / 6:45

מותג האצולה הבריטי נערך לייצר 250 עותקים מרכב נעל הסילוני יגואר CX-75 שיאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות. אגדה בהתהוות

מכונית העל הסילונית של יגואר, ה-CX75 שנולדה כציון דרך ל-75 שנותיה של החברה במסגרת תערוכת פריס אשתקד, עתידה להפוך מחזון למציאות בשנת 2013. כך בהודעה שיצאה במהלך סוף השבוע מקרב בכירי יגואר-לנד רובר, טאטא בעלת השליטה על המותג, וחברת המירוצים של וויליאמס שנשכרה לטיפול הסופי בחטיבת ההינע של המכונית. על פי פרסומי החברות, מכסת הייצור תוגבל ל-250 עותקים על פני שנתיים ותג המחיר לכל יחידה יעמוד על כ-1.1 עד 1.2 מיליון דולרים. "זוהי יגואר במיטבה", אומר סגן נשיא החברה אדריאן הולמרק במסגרת מסיבת העיתונאים הדרמטית.

ה-CX75 תבדל בצורתה הסדרתית מרכב הראווה, אולם מעטים הפרטים שישמטו ממנה על הכביש, בכלל זה הכינוי הנומרי, שכן מקור ההשראה נובע ישירות ממכונית הספורט של קבוצת הלה-מאן -XJ13. הרכבתה של המכונית תחולק לשתי קבוצות, כשמצד אחד תייצר החברה מהדורות בודדות של המכונית, כ-20 במספר, כשהיא חמושה באותם מנועים סילוניים (970 כ"ס תוצרת בליידון ג'טס) ואילו יתר הדגמים מצויידים במנועים היברידים סדרתיים, מוזנים על ידי קבוצת סוללות ליתיום שמשקלן כ-230 ק"ג. למכונית תהיה אפשרות לנוע על כוח חשמלי לפרק זמן קצר.

היחידות שתהיינה מצויידות במנועי כלאיים תשווקנה על ידי שני גופים. חברת וויליאמס F1 השתלבה בפיתוחן ואחראית על התאמת הטכנולוגיה כשבהמשך היא מתכננת ליישם את המנוע למכונית הפורמולה 1 שלה בשנת 2013. נפח יחידת הבנזין עומד על 1.6 ל' טורבו בשידוך אל מנועים חשמליים על שני הסרנים. ההספק הרשמי טרם פורסם, אולם כלי התקשורת בבריטניה משערים שמדובר בכ-900 כ"ס ושיגור ל-100 קמ"ש ב-3 שניות, ל-160 ב-5 שניות, ומשם בדרך ל-340 קמ"ש מרביים.

קווי הדמיון המקשרים בינה לבין היגואר XJ220, אולי היגואר השנויה במחלוקת בתולדות החברה, מעלים תמיהה אם גורלה יהיה כשל מכונית העל המיתולוגית שסבלה מטיפול לקוי של היצרן. יחד עם כך, התמיכה של טאטא ההודית ומעורבותה של וויליאמס ביגואר CX-75, מחזקת את הספקות העומדים לנגד מפתחיה. פרויקטים בסדר גודל כזה מחייבים להתאזר בסבלנות על מנת להבין את תכנית לוח הזמנים, ולכן נאלץ להמתין לתערוכת פרנקפורט כדי לצבור עוד פרטים אודותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully