וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לשפר אסטון מרטין?

ירון אדרי

25.5.2011 / 7:42

סדנת HBH מדנמרק תהפוך את אסטון מרטין ואנטאג' V12 למכונית על עם מנוע מרכזי. רק יחידה אחת תיוצר למי שיסכים לשלם עליה הון עתק

אחת ממכוניות העל המרשימות ביותר עליהן סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב היא זנבו ST1. אם אתם לא זוכרים, אולי כי זה היה ב-2008 ומאז היא כמעט ולא הוזכרה כלל. לא אצלנו ולא בעולם. אז מדוע נזכרנו בה פתאום? רק כי הסדנה הדנית שמייצרת אותה רומזת כעת על תוכניות לייצר מכונית על נוספת, הפעם עם בסיס מוכח בדמות אסטון מרטין ואנטאג' V12.

סדנת HBH מכנה את גרסתה לוואנטאג' V12 "מכונית על חדשה שתיוצר ביחידה אחת". ובכל זאת, לא מדובר בעוד גרסה מבית סדנה כזו או אחרת ע"ע זגאטו שנחשפה רק שלשום, אלא שדרוג מקיף שבראשו העברת המנוע מהחזית למרכז המכונית. בכך תהפוך המכונית שגם כך זוכה לשבחים, לבעלת יכולות דינמיות עדיפות למי שלארנקו יש יכולות דינמיות עשירות.

העברת המנוע מלפנים למרכז תחייב בנייה הנדסית מחודשת לפלטפורמה של המכונית הבריטית. נוסף על כך יבוצע שינוי מחייב מקיף בכל המכלולים השונים החל מהמתלים ועד אחרון המתגים בתא הנהג. מה בדיוק יהיה לא ידוע כרגע וגם לא נמסר כל פרט על רמת האיכות של תא הנוסעים (ולא שצריך כדי להבין מה הולך להיות שם), אבל כן אפשר להתרשם מתמונת הטיזר היחידה שפורסמה.

הבחירה דווקא ביצרנית הבריטית כבסיס למכונית החדשה נעוצה במושא הערצתם של בעלי הסדנה מדנמרק. לדבריהם, מדובר במחווה לאחת המכוניות היפות על הכביש לאורך השנים כשברקע גם עבר מירוצים עשיר ששיאו היום הוא מכונית הלה מאן הבכירה LMP1. אלא שכאמור המנוע עבר מהחזית למרכז ותוך כדי כך קיבל צמד מגדשי טורבו כדי להעלות את הספקו. נתונים לא נמסרו, אך בואו ננסה לשער מה הם יהיו אם ההספק הסטנדרטי כיום הוא 510 כ"ס ו-58.1 קג"מ.

כאמור, המכונית תיוצר במהדורה מוגבלת מאוד של יחידה אחת. הרוכש המאושר אותו הם מקווים למצוא בתוך כשלושה חודשים, יחתום על חוזה לפיו עם התשלום גם תעבור לידיו מחצית מהבעלות על זכויות הייצור. כך למעשה, הוא יבטיח שאכן יהיה בלעדי עבורה ואם יוחלט על ייצור יחידות נוספות, תתחלק ההכנסה בינו ובין HBH. ולא נראה ששניהם זקוקים לכסף הזה. מרגע ההזמנה אגב, ייקח כשנה לייצר אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully