וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מגאן הכי ספורטיבית שיש

12.6.2011 / 9:03

רנו חשפה מהדורה לוהטת למגאן RS חמושה ב-265 כ"ס ו-6 שניות ל-100 קמ"ש. תיוצר במהדורה מוגבלת של 500 עותקים בלבד

חטיבת הספורט של רנו השיקה מהדורה מוגבלת ייצור לסדרת המגאן RS, תחת הכותר '265 טרופי'. זהו דגם ראשון ל-RS שמצורף לצידה של גרסת הקאפ הקיצונית, וממשיך את מסורת ה-R26 המושחזת של הדור הקודם. להבדיל ממנה, ברנו הכשירו לטרופי סיוע קצת פחות אינטימי מקבוצת הפורמולה 1 בתואנה שבעתיד יגיע דגם קיצון חזק יותר, כך שהיקף השיפורים מוקצה אל מנוע משודרג בכמה כ"ס פעוטים, חלל נוסעים מאובזר במושבי מירוץ חובקים וצג המקרין מדידות על מסלול מירוצים (כוחות ג'י וכדומה), וכמובן שלא הזניחו את המראה החיצוני המשחר לטרף. הכול בתמורה למחיר גבוה, ולמהירי החלטה.

אחרי כמה שניות של התפעלות חיצונית, עוברים לבדוק מה קורה תחת המעטפת הצהובה. מהמפעל הרשמי הגיעה יחידת ה-2.0 ל' טורבו ארבעה צילינדרים הבסיסית המנפקת כ-250 כ"ס. בגרסת הטרופי הוזנק ההספק ל-265 כ"ס והמומנט ל-36.7 קג"מ, עלייה של כ-15 כ"ס לערך וכמה קג"מים בודדים. בזכות מכלול שיפורים זה, מקצצת מגאן ספורט את המיאוץ ל-100 קמ"ש במאית השנייה ל-6 שניות, ומהירותה המרבית תוגברה ל-252 קמ"ש.

על הכביש הציבורי, תהיה זו המגאן ספורט המהירה בתולדות החטיבה. כדי לספק לה את האחיזה הדרושה לעמוד בביצועים אלה, הלבישו לה צמיגים דביקים ועבי קוטר תוצרת ברידג'סטון פוטנזה F1 RE050A הכרוכים סביב חישוקים בקוטר 19 אינטש. מחד, לא מסוג המכוניות שתהיינה כנראה נעימות לשיטוטים ברחבי בעיר מפאת החתך לעיל, אולם בכבישים הצדדים היא תשכיח כל פשרה שהסתננה לתכונותיה.

את הייצור הגבילו כאמור ברנו, ל-500 עותקים, כ-50 מהם יישלחו לבריטניה. מיתר 450 היחידות עם הגה בצד הנכון, לישראל אין כנראה סיכוי ריאלי שתגיע אלמלא מישהו יצליח להניח ידיו עליה בצורה אחרת ובמהירות מסחררת. המחיר בכל אופן יעמוד על כ-31 אלף יורו לפני מסים ותחילת השיווק מיועד ליולי הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully