וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-1 במאי: הוזלה בביטוח החובה לדו-גלגלי

29.2.2012 / 14:20

הגדלת רכיב ההעמסה בביטוח רכב ודו-גלגלי, אפשרה הוזלה בשיעור של כ-40 אחוזים בביטוח החובה לדו-גלגלי

האם שוק הדו-גלגלי יזכה לעדנה מחודשת? ביוזמת יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן, תעריפי הביטוח לדו גלגלי יוזלו בשיעור של עד 40% ביחס להיום החל מ-1 במאי לאחר שאמש אושר במליאה בקריאה שניה ושלישית "תיקון פקודת ביטוח רכב מנועי".


חוק "תיקון פקודת ביטוח רכב מנועי" שאושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית יאפשר את הוזלת תעריף ביטוח החובה לכלי דו-גלגלי על ידי יצירת מימון חופף (רכיב ההעמסה) של ביטוח הרכב והאופנועים בשיעור שבין 5.5 ל-6.5 אחוזים. תעריף הביטוח ימשיך להיות דיפרנציאלי ויקבע בהתאם לקטגוריה אליה משויך האופנוע (נפח מנוע וכו'), גיל הרוכב, וותק הרכיבה וכו'. אולם, התיקון לחוק אמור להעניק גם הטבה לרוכבים חדשים וצעירים, שייקור תעריפי ביטוח החובה היה בלתי אפשרי עבורם.


הצעת החוק קובעת כי מרכיב ההעמסה לא ייקבע בחוק במדויק, אלא ישתנה במסגרת הטווח האמור כדי לאפשר למשרד האוצר גמישות לצורך ביצוע שינויים בשיעור מרכיב ההעמסה, בהתאם לנתונים הדינאמיים שיש בהם כדי להשפיע על שיעורו, ובכלל זה מספר התביעות, מספר כלי הדו-גלגליים העולים על הכביש לעומת כלי רכב אחרים ועוד.


כמו כן, הצעת החוק קובעת הוראת שעה לשנים 2012 ו-2013, לפיה בשמונת החודשים האחרונים של שנת 2012 מרכיב ההעמסה הצפוי לא יפחת מ-6.3 אחוזים, ובשנת 2013 לא יפחת מ-6.2 אחוזים, כאשר הוראת השעה ביחס לשנת 2013 תחול רק אם הרשות קבעה לשנה זו תעריפי ביטוח לפול המייקרים את התעריף הממוצע לביטוח אופנועים בבעלות פרטית במסגרת הפול.

התיקון לתעריפי הביטוח החובה נעשה כתגובה לייקור המשמעותי שנקבע בשנים האחרונות על ידי המפקח על הביטוח לשעבר, ידין ענתבי וכעת, לדברי נציגי הרוכבים, ניתן המרפא לעיוות שנוצר בייקור האחרון. ניסים בנימין נציג ענף הדו גלגלי :"לאחר שנתיים וחצי של מאבק עיקש הצלחנו להביא בשורה ממשית לרוכבי הדו גלגלי בארץ. מדובר על הישג משמעותי ותיקון העוול שנגרם לציבור הרוכבים"


ח"כ שאמה הכהן, יוזם התיקון לחוק ביטוח הרכב: "מטרת הצעת החוק להפחית את תעריפי הביטוח לרוכבי הדו גלגלי, שרבים מהם הם אנשים צעירים שאינם מסוגלים תמיד לעמוד בתעריפי הביטוח הגבוהים. אני מקווה כי הצעת החוק אכן תסייע לרוכבי האופנועים ותעודד את השימוש באופנוע, בעיקר לאור התועלת החברתית הטמונה בו מבחינת צמצום הגודש בכבישים וזיהום האוויר".

לאן נעלמו רוכבי האופנועים בישראל?

כאן תמצאו את האופנוע הבא שלכם

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully