וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה משיקה בישראל, יאריס היברידית

10.10.2012 / 13:07

טויוטה יאריס היברידית החדשה משלבת מנוע חשמלי עם מנוע 1.5 ליטר ותעניק יחד 100 כ"ס ו-29.4 ק"מ לליטר בעיר. המחיר, 114,900 אלף שקלים

עשרה חודשים לאחר השקת טויוטה יאריס החדשה בישראל, יוניון מוטורס מוסיפה להיצע גם את הגרסה ההיברידית. הסופר מיני החדשה של טויוטה מציעה בגרסתה ההיברידית את מערכת ה'סינגרג'י דרייב' הדומה לזו שמותקנת כבר בטויוטה באוריס ההיברידית, אך מופחתת משקל (201 ק"ג לעומת 243 ק"ג) וגודל. לזו מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי אשר מפיקים יחד 100 כ"ס (75 כ"ס ממנוע הבנזין ב-4,800 סל"ד וכן 11.1 קג"מ ב-3,600 סל"ד. המנוע החשמלי תורם 74 כ"ס ו-44.6 קג"מ) ואלה מגיעים אל הגלגלים קדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה (CVT). ביצועיה על הנייר של היאריס ההיברידית מראים 11.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש וכן מהירות מרבית של 165 קמ"ש.

השילוב בין מנועי הבנזין לחשמלי בטויוטה כבר הוכיח את חסכוניותו והגרסה ההיברידית של היאריס אינה שונה. נתוני היצרן מדברים על 27 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת או עד כדי 29.4 ק"מ לליטר בעיר. לצד זה, מסוגלת היאריס ההיברידית לנסוע על טהרת החשמל למרחק של 2 קילומטרים במהירות של 50 קמ"ש. המשמעות של נתונים אלה, היא היכולת לגמוא יותר מאלף קילומטרים על מכל דלק אחד שנפחו 36 ליטרים בלבד. ציונה הירוק על פי נוסחת המיסוי הנו 2 המיצגים פליטת מזהמים של 85 גרם CO2 לקילומטר בלבד.

מלבד השוני במערכת ההינע, הגרסה ההיברידית נבדלת מאחותה הבנזינית הרגילה גם בהופעתה החיצונית שכוללת פגוש קדמי חדש וגריל מחודד אשר מזכירים דווקא את מכונית העל של לקסוס, ה-LF-A. בהמשך, ניתן למצוא את העיטורים הכחולים לסמלי הרכב מחוץ לרכב ובתא הנוסעים, ביחידות תאורה חדשות ובתוספת של שני סנטימטרים לבסיס הגלגלים כתוצאה של הזזת הציר הקדמי מעט לפנים.

טויוטה יאריס היברידית החדשה. קובי ליאני
טויוטה יאריס היברידית החדשה/קובי ליאני

רשימת האבזור בגרסה זו ארוכה וכוללת בקרת אקלים, מסך מגע במערכת השמע עם יכולות בלוטות', קליטת נגנים עם USB ו-AUX, הנעה ללא מפתח, מערכת סטופ אנד סטארט לכיבוי המנוע בעמידה,

שיווקה של היאריס ההיברידית החל כעת ומחירה יעמוד על 114,900 שקל ושווי השימוש שלה לחישוב הנו 540 שקל בחודש בלבד, כך שזו ההיברידית הזולה בישראל כיום. צפי המכירות של יבואנית טויוטה עומד על 250 כלי רכב השנה ועד כדי 1,000 יחידות בשנה מלאה (2013) שהן כשליש לעומת מכירותיה של היאריס הרגילה (צפי של 3,000 יחידות עד סוף 2012).

הגעת היאריס ההיברידית תאפשר לשלוחה הישראלית של טויוטה להביא לכך שעד הרבעון הראשון של 2013 יוצעו בה 5 דגמים היברידיים - יאריס היברידית, פריוס, אוריס היברידית, קאמרי היברידית (מארה"ב) והפריוס פלאג-אין החדשה. עד כה נמכרו בישראל 11,000 מכוניות היברידיות ממותג זה ובעולם תגיע השנה טויוטה לכדי מיליון מכוניות היברידיות בשנה אחת.

מבחן מלא תמצאו כאן בוואלה! רכב בקרוב מאוד.

עוד על טויוטה בוואלה! רכב

עוד חדשות רכב

זקוקים להתייעצות? כנסו לפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טויוטה יאריס היברידית החדשה. קובי ליאני
טויוטה יאריס היברידית החדשה/קובי ליאני

28,500 אלף רכבי טויוטה נקראים למוסך

בתזמון לא מושלם, באירוע ההשקה של היאריס החדשה דווחה טויוטה העולמית על קריאה לתיקון יזום של כשבע מיליון מכוניות מסביב לעולם, מהן 28,500 יחידות בישראל. במכוניות אלה - קורולה, יאריס, אוריס, ראב 4 וקאמרי שיוצרו בשנים 2006 ועד 2008, נמצא ליקוי אפשרי ביחידת פיקוד החלונות שבדלת הנהג. גירוז לקוי של חלק זה עלול לגרום לשחיקה מוקדמת של המתגים. בתיקון שימשך כשעה ולא ישא חיוב מהלקוחות, ישונה חומר הסיכה לאחר ובמידה ימצא ליקוי, יוחלף הרכיב ללא עלות גם כן. במידה והתיקון נעשה כבר בעבר ברכב והלקוח חויב על כך, כספו יושב לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully