וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהירות בכבישים עולה: כביש 6 יעלה ל-130 קמ"ש

25.12.2012 / 13:04

מהירות הנסיעה המרבית בכבישי ישראל עולה. כביש 6 עולה ל-130 קמ"ש, חלקים מכביש החוף ל-110 קמ"ש ועוד

המשרד לביטחון פנים מגביר את התקנת מצלמות המהירות ומשרד התחבורה מעלה את רף המהירות המותרת בכבישי ישראל. בהודעה רשמית שפרסם היום משרד התחבורה, נמסר כי מהירות הנסיעה המרבית בישראל עולה ל-120 קמ"ש (110 קמ"ש בעבר) ובפועל ל-130 קמ"ש (עד רף אכיפת המהירות) - את זו יוכלו הנהגים להשיג על גבי כביש האגרה, כביש 6.

אולם לא רק בכביש 6 לבדו עולה המהירות המותרת. לדברי שר התחבורה, השיפור בתשתית הכבישים בישראל מאפשרת לבצע תיקוני מהירות מ-100 ל-110 ואף 120 קמ"ש בהחרגה על ידי משטרת ישראל גם בכבישים הבאים: בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטעים שבין מחלף גנות למחלף בן שמן ומחלף לטרון למחלף שער הגיא. בכביש מספר 2 (כביש החוף) בקטע שבין קיסריה לחיפה תעלה מהירות הנסיעה מ-100 קמ"ש ל-110 קמ"ש. בשלב הראשון תעלה מהירות הנסיעה בקטע שבין קיסריה ועד עתלית ולאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות בכביש תעלה מהירות הנסיעה ל- 110 קמ"ש עד חיפה.

כמו כן, תעלה מהירות הנסיעה גם בדרך מספר 471 (כביש מכבית) בקטע שבין מחלף בר אילן למחלף נחשונים מ-90 קמ"ש ל- 110 קמ"ש. בדרך מספר 5 בקטע שבין מחלף הכפר הירוק למחלף ראש העין תעלה מהירות הנסיעה מ- 90 קמ"ש ל-100 קמ"ש. בהמשך מתוכננת העלאת מהירות הנסיעה גם בכביש 40 (עוקף באר שבע) מצומת גורל לצומת אוהלים מ-100 קמ"ש ל-110 קמ"ש וזאת עם שינויי התקנה של דרך מהירה. כמו כן מתוכננת העלאת המהירות בכביש 77 מרמת ישי לצומת המוביל מ-100 קמ"ש ל-110 קמ"ש.

השר כץ: "הנחתי את אנשי משרדי להתאים את מהירויות הנסיעה בכל כביש חדש שנסלל, בהתאם לתנאי הכביש, זאת, גם במטרה למנוע קנסות מיותרים מנהגים" הוסיף כץ.

מהירות מסתבר, מונעת תאונות

שנת 2012 עתידה להסתיים (בתקווה) עם ירידה משמעותית בהרוגי תאונות הדרכים ולראשונה מזה שנים רבות לעמוד על מתחת ל-300 הרוגים בשנה. לכן, קשה היה לצפות את מהלך זה של העלאת מהירות הנסיעה. אולם, במשרד התחבורה מסבירים כי ההחלטה להעלות את מהירות הנסיעה בכביש 6 ואחרים התקבלה לאחר שהתברר כי לא נרשמה שום התפתחות שלילית ולא נפגעה הבטיחות בכבישים מאז לפני שנתיים שעלתה מהירות הנסיעה מ-100 ל-110 קמ"ש.
להיפך, במספר כבישים בהם הועלתה מהירות הנסיעה, אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים במקום ויותר מכך, גם במדידות שנערכו, נמצא שמהירות הנסיעה בפועל לא עלתה משמעותית.

שר התחבורה הוסיף כי העלאת המהירויות בכבישים המהירים והבינעירוניים מבוצעת במסגרת אימוץ הנחיות חדשות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות. ההחלטה להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים נוספים מבוצעת בהמשך להנחיות אלה והיא חלק מתוכנית משרד התחבורה ליצור רשת של כבישים מהירים מהגליל ועד הנגב שיאפשרו להגיע לכל מקום בארץ במהירות, תוך שמירה על בטיחותם של הנוסעים.


עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מהירות הנסיעה בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד אתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully