וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרכוב באיטלקית רהוטה

אורן קוזלובסקי

13.4.2007 / 23:30

הווספה האיטלקית היא דו-גלגלית אלמותית כמעט במונחים עולמיים. לקחנו את גרסת ה-GTS למבחן והתאהבנו מחדש

כשזה מגיע לרכב מאיטליה, אני האדם הכי לא אובייקטיבי. כשמדובר על אופנועים איטלקיים, אני משוחד כמו פוליטיקאי משומן שכבר מוברג למערכת שנים. אבל שמניחים לידי איטלקייה, אדומה ומוסיפים כל שילוב אותיות שמתחיל ב-GT, אני כבר הופך להיות מושחת כמו יו"ר ועדה חשובה והאתיקה העיתונאית שלי הופכת לרקובה כמו תפוח ששכב שבוע בשמש על חשבון משלם המסים ונהנה מכל רגע.

הווספה GTS250 ie האדומה שחיכתה לי, עם העיצוב המוקפד והנאמן למקור הנוסטאלגי, זרקה אותי לתוך סרט קיטש באיטלקית. הרחובות הפכו לרגע למקומות רומנטיים ואפילו הדברים הכי מרגיזים נראו חביבים ולא מזיקים. למרות המנוע המודרני ולוח שעונים דיגיטאלי, פתיחת הכיסא נעשית על ידי מתג חשמלי והגוף המיוצר מפלסטיק. אני חזרתי שנים אחורה בזמן ולא יכולתי להשוות אותה לשום קטנוע מודרני עליו רכבתי לאחרונה. הווספה היא היחידה עליה אפשר לדבר ולכתוב בנקבה, כל שאר הקטנועים בעיני היו ועודם ממין זכר, לכן אני אתייחס אליה קצת אחרת.

הווספה הכי חזקה מעולם

הגראנד טוריזמו ספורט מגיעה עם המנוע החזק ביותר אי פעם ששכן בווספה מייצור סדרתי. 22 כ"ס שמצליחים להניע אותה גם עם שני רוכבים לאזור ה-120 קמ"ש, אולי אפילו טיפה יותר. לא הכי מהיר בתחום קטנועי ה-250, אבל מכובד ומספיק כדי להגיע ממקום למקום, גם על כבישים מהירים ,ללא תחושת החוסר ביטחון המלווה רכיבה בין מכוניות ממהרות. בתוך העיר, מקומה הטבעי של הווספה, המנוע נהדר ומגיב בחדווה בכל יציאה מרמזור או בכל האצה. יתרון נוסף ביציאה מרמזור עם הווספה האדומה, במיוחד בתוך העיר, הוא המראה הקלאסי שלא מושך אף נהג להתחרות או להאיץ ברוכב. בניגוד לקטנועים אחרים שנראים ומשדרים יעילות ומהירות ונתפסים אצל הנהג כרכב לממהרים ופרועים, הווספה כנראה נתפסת מחלון המכוניות, כרכב איטי ויפה מפעם, עד לשנייה שנותנים גז ו...

ברכיבה בעיר על כבישים ברמת תחזוקה הנעה מסביר למחפיר, מעריכים את המתלים של הווספה; שוב, לא המתלים הטובים ביותר בקטנוע 250, אבל בהחלט מתלים משובחים שמגנים על הרוכב ומשמשים כחיץ בינו ובין מכשולים ומפרצים קטנים באספלט. אם להשוות לווספה המקורית עליה נשענת ה-GTS אז יש כאן שדרוג של כמה דורות ובהחלט נעים לנוע אתה על כבישים גם אם הם לא מהמתוחזקים ביותר.

הבלמים בווספה טובים, האחורי מצוין והקדמי חלש לטעמי, אבל ביחד הם בולמים את הצרעה האיטלקייה והספורטיבית בצורה משביעת רצון ויעילה. בבלימה ממהירות גבוהה שומרת הווספה על היציבות ומזכירה שהיום, לאחר דיאטה והורדת הצמיג הרזרבי שהפח לסימן היכר אצל אמה וסבתה, היא מאוזנת יותר ולא דורשת מהרוכב עצבי פלדה ואומץ לב.

מצב רוח רומנטי

מכיוון שמצב הרוח הרומנטי חדר אלי מרגע העלייה על הגראנד טוריסימו האדומה, את מבחן ענבר, התחלתי עם חיוך. בדרך לאסוף את אשתי, אפילו נהג מונית שהתעלם ממני זכה לחיוך עם קללה באיטלקית שנשמעה כמו שיר, "בפאן קולו..." גלגלתי לעברו ושוב הרגשתי טוב עם עצמי, חבל שאני לא יודע עוד קללות באיטלקית, אולי צריך לקחת את הסנדק שוב ב-DVD. ענבר נמסה לחלוטין למראה הווספה האדומה, אבל זיכרונות מווספה משפחתית קודמת העלו את החשש שלא נגיע בנוחות מתל אביב למודיעין, חשש שכמובן התבדה ובענק.

הכנות לרכיבה משותפת על כביש מהיר כוללות סידור ציוד, כאן מפתיעה הווספה עם סבל מתקפל, מגניב ויעיל שמפצה על תא אחסון קטן מתחת למושב, גם וו התליה הנוח מתחת לכידון שימש ביעילות לאורך כל המבחן והחזיק את תיק הגב העמוס שלי. שליפת רגליות המורכב מגוף הווספה חתמו את שלב ההכנות, החושך ירד והרכיבה הביתה החלה.

בווספה האדומה "שלנו" לא היה מיגון רוח! בכביש הפתוח לכיוון מודיעין יש המון רוח! אבל כשמצוידים במצב רוח כל כך טוב, הרוח כנראה לא משחקת תפקיד. פשוט נהנינו מהרכיבה המשותפת ואפילו בעליה שפותחת את כביש 443 בין עצי יער בן שמן, רכבנו ללא מאמץ במהירות של 100 קמ"ש וללא שום תחושה של חוסר נוחות. גם את עיקולי הכביש צלחנו בגדול, לא השכבות ספורטיביות וגם לא מהירות מסחררת, פשוט רכיבה מהנה ויציבה באופן מפתיע. הציון של ענבר בסוף הרכיבה למושב האחורי ולתחושת הביטחון בווספה היה: "מגניבה, ממש מגניבה". לא יודע איך לכמת למספרים את הציון ממש מגניבה, או למה להשוות אותו, אז נגיד פשוט שהמושב מצוין לרכיבה עם בן או בת זוג אוהבים, מרופד בנדיבות ולא מציק או מחליק, שזה טוב למושב אחורי של קטנוע.

נפלאות ארץ המגף

לאורך כל רכיבת המבחן שלי על האדומה החמה, גמעתי יותר מ-30 ק"מ לכל ליטר דלק שהיה לי, דילגתי על תחלואי הכביש, האצתי בשמחה ובלמתי בבטחה, הכל בחבילה ארוזה היטב, שמעוצבת כך שתיגע בכל מיתר של רגש שקיים אצלי, על דו גלגלית מהמדינה הנכונה ובצבע הנכון. כדי למלא דלק, הייתי צריך לרדת ולהרים את במושב, לשמור שכלום לא יטפטף לתוך תא האחסון, לסלוח על מיקום פתח הדלק כי ככה זה אצל האיטלקיות האמיתיות ולנסות להזכיר לעצמי שאני על הווספה הזאת כדי לכתוב לאחרים אם היא מוצלחת או לא, ללא משוא פנים ובאופן אובייקטיבי.

אני נכנעתי לרגש והחלטתי שעבורי, כל זמן שהיא מגיעה בשמלה אדומה, עם או בלי צמות, היא מושלמת גם במחיר של 29,990 שקל. מוותר על אחסון קסדה מתחת למושב, סולח על מיקום פתח התדלוק ושוכח שהברקס הקדמי חלש, הכל מתגמד לעומת הסטייל והשיק. אם כבר להראות על קטנוע אז שיהיה איטלקייה אדומה עם האותיות GTS בענק על הצד ומנוע נהדר שמראה לכולם איך לובשים את המגף.

גילוי נאות, הכותב הינו איטלקיסט חסר היגיון הרוכב על דוקאטי אדום ונהנה מזה. www.riders.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully