וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלט עירוני

ערן טננבאום

5.8.2008 / 13:38

הונדה הבינה בדיוק מה רוצה הרוכב הישראלי - כוח. אז לקחנו את ה-SH300 לסיבוב בכדי לראות אם היא גם עשתה

הונדה הבינו את הקטע - הרוכב הישראלי רוצה כוח. זה לא מקרי שאפשר למצוא "קיטים" רבים כל כך לשיפור והגדלת הנפח של הקטנועים הקטנים. הונדה פשוט חשבו קדימה ומצאו מתכון עם תוצאות די בטוחות - קחו משהו שתיאורטית היה יכול להיחשב לקטנוע 125 סמ"ק, שימו בו מנוע בנפח 300 סמ"ק, והרי לכם מעדן שכיף לנשנש.

מיהו מהו

בואו נתחיל עם העובדות היבשות. ה-SH הוא לא קטנוע חדש בארץ. לא דגם ה-300 דנן, ולא הסדרה עצמה. למעשה, זו סדרת הקטנועים של הונדה אשר מצוידת בגלגלים גדולים (16 אינטש), אשר קצת משווה לכלים מראה טוסטוסי של פעם. חרף עובדה זו, הדגמים המדוברים פופולאריים מאוד בכל אירופה, ורק בארץ הם אינם נהנים מהצלחה דומה.

ה-SH300 הוא קטנוע בנפח 279.1 סמ"ק, ולמרות שעל הנייר זה לא נראה הרבה יותר מאשר קטנועי ה-250 סמ"ק, לתוספת המדוברת יש השפעה ניכרת. הוא מצויד במנוע 4 פעימתי המקורר מים, ומייצר 26.9 כ"ס ב-8,000 סל"ד. באופן לא ממש מפתיע, הוא עושה שימוש במערכת ההזרקה הסטנדרטית של הונדה בקטנועים מסוגו (PGM-FI), ונהנה מיחס דחיסה של 1:10.5. כל הנתונים האלו אולי לא מעניינים חלק גדול מכם, אבל אני סבור שכולם ישמחו לשמוע שהתרגום החופשי שלי למידע הזה במונחים של תחושת תאוצה, יהיה משהו בסגנון: WOOHOO…!

זה לא שהוא באמת חזק בצורה יוצאת דופן, כמו שהוא פשוט מפתיע לטובה. רגע אחד הוא עומד בצומת כשהרמזור אדום, נראה תמים למדי ואפילו קצת שומר על חזות 'הילד החננה חסר היומרות שאף פעם לא רצית', ושנייה אחרי שנפתחת המצערת עד העצר, ממש מתחשק לך לקנות לו חולצה שכתוב עליה 'that’s my boy' ולרשום אותו לנבחרת הריצה.

מהמשרד למכולת ולים

בניגוד למראה המעודן של 'החנון שנשאר בהפסקה בכיתה ואוכל את הסנדביץ' שאמא הכינה', ה-SH300 מתגלה מהר מאוד כמו היפני-שרק-נראה-תמים-אבל-יודע-קונג-פו. לא כדאי לכם להתעסק איתו. בנוסף למנוע החזק, מגיע ה-SH עם יחסי העברה קצרים יחסית, אשר מתאימים מאוד לרכיבה עירונית. המנוע מגיב מעולה לכל פתיחת מצערת, ומי שלא יקפיד להציץ מדי פעם בשעון המהירות, עשוי לגלות שהוא נשאר בלי רשיון. הכלי חוצה את המהירות המותרת בעיר הרבה לפני שהבנתם מה קרה.

זה לא רק המנוע, כי גם שאר המכלולים המכאניים עומדים בסטנדרטים שהוא מכתיב. הבלמים למשל (שני דיסקים בקוטר 256 מ"מ, אחד מלפנים עם קאליפר שלוש בוכנות, ואחד מאחור עם בוכנה אחת), מספקים תאוטה מצוינת כמעט מכל מצב. הכלי מצויד במערכת בלימה משולבת, וכלי המבחן אף נהנה ממנגנון ABS מכאני. כשתנסו להתנפל על הבלמים ולנעול את הגלגלים (קדמי או אחורי), נכנסת המערכת לפעולה ומשחררת בצורה מבוקרת את הלחץ, כך שהגלגלים אינם ננעלים. תחושה קצת מפחידה בהתחלה, שכן מרגישים אותה במנופי הבלם, אבל מהר מאוד מתרגלים אליה ונהנים מהבלימה הבטוחה שהיא מציעה. במיוחד אם רוכבים מתחילים וחסרי נסיון. בנוסף לכך, נגלה כי אל לכם לתת למראה הגלגלים הגדולים להטעות אתכם. הצמיגים אמנם דקיקים למראה (100/70-16 מלפנים, ו-130/70-16 מאחור), אבל הם מספקים אחיזה מוצלחת - גם תחת עומסי הבלימה, גם בהחזקת הכלי כשהוא על צידו.

בסיס הגלגלים עומד על 142 ס"מ (מעט ארוך יותר מדגם ה-125), ועדיין יכולת ההשתחלות של הכלי בתנועה צפופה מצוינת. זווית הצידוד של הכידון מעולה, וכמעט שלא תמצאו את עצמכם במצב בו לא הצלחתם לפלס איתו את הדרך לרמזור. במידה ומכל סיבה שלא תהייה, לא הצלחתם לעשות זאת בדרכים הקונבנציונאליות, המתלים הנעימים (טלסקופי בקוטר 35 מ"מ ומהלך נדיב של 102 מ"מ מלפנים, וזרוע עם בולם כפול ומתכוונן בעל מהלך של 95 מ"מ מאחור) יאפשרו לכם למצוא את דרככם על המדרכה במקרה הצורך. מרווח הגחון מצוין (136 מ"מ), והשילוב שלו עם המתלים והגלגלים הגדולים, יאפשר לכם לקפץ במעלה או במורד המדרכה ללא שום בעיה.

למרות האמור לעיל, ה-SH300 לא גבוה מדי (מושב ממוקם אי שם במרחק 78.5 ס"מ מהרצפה), וגם רוכבים נמוכים ירגישו עליו בנוח. ואם כבר בנושאי נוחות עסקינן, המושב של הכלי ותנוחת הרכיבה בהחלט טובים. למרות הישיבה הזקופה והעדר היכולת לשלוח את הרגליים קדימה, יהיה קטנוני למדי להגיד שהוא לא נוח. גם הנוסע הנוסף ייהנה ממושב מפנק, וצמד מדרסים רחבים הניתנים לקיפול כשאינם בשימוש.

תחת המושב מתגלה חלל קטן, אשר אינו יכול להכיל קסדה מלאה. לעומת זאת, שימו לב בתמונות לגודל הסבל איתו מגיע הכלי - עליו בקלות ניתן להרכיב ארגז שיפתור את בעיית האחסון, במידה ותתקלו באחת.

מעיר לעיר כבר יש מחיר

למרות נפח המנוע המשודרג, ה-SH300 לא ממש מיועד לנסיעות ארוכות מחוץ לעיר. העדר הנוחות שניתנת למציאה בדמותן של כורסאות המנהלים הממונעות, כמו גם מיגון הרוח שלא ממש קיים, ויחסי ההעברה הקצרים, גובים כולם את מחירם בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר. זה לא שתהייה לו בעיה של ממש לבצע משימות של ריצה למרחקים, זו פשוט לא ממש הסביבה הטבעית שלו.

המנוע מושך בלי שום בעיה ל-120 קמ"ש, ועם טיפה התעקשות יגיע גם ל-140 (פועל יוצא של יחסי ההעברה הקצרים יחסית, שכן כבר צפינו במהירויות גבוהות מאלו על קטנועים בנפחי 250 סמ"ק). למרות זאת, במהירויות המוזכרות, מתחיל הנהג לאבד קצת מהביטחון ממנו נהנה בתוך העיר. הכלי - המכתיב ישיבה זקופה - קצת גורם לרוכב להרגיש כמו מפרש, והרוחות אותן הוא סופג במהירות העולה על 120 קמ"ש, הופכות מציקות. למרות הכל, שומר הכלי על יציבות ועל קו הנסיעה (בכל זאת מדובר בכלי עם משקל כללי של 169.1 ק"ג ), זה פשוט לא כל כך נעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כמה זה עולה לי?

ה-SH300 הוא קטנוע מעולה. הוא מסוגל לעשות קשת רחבה של פעולות בצורה מצוינת. הוא אמנם לא ממש מתאים לאנשים שרוכבים הרבה בדרכים בין עירוניות, אבל למי שצריך אותו בעיקר לתוך העיר, ורק מדי פעם לקפוץ איתו מחוצה-לה, הוא יספק יופי של תמורה. המחיר אמנם לא זול ועומד על 37,000 ש"ח (על הכביש כולל הכל למעט מערכת ה-ABS), אבל אנחנו כבר יודעים שלא חסרים פה רוכבים שכשמשהו מוצא חן בענייהם, הם דואגים לקנות אותו. בסופו של יום, לא ממש נתפלא אם יספרו לנו שמי שעשה סיבוב עליו, התקשה לוותר עליו אחרי כן.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully