וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: הונדה SH125D

8.6.2009 / 9:54

הוא יפה, נשמע טוב, זריז, גמיש ומהנה לרכיבה, אבל גם יקר. יצאנו לסיבוב בכרך האורבני עם הקטנוע החדש של הונדה

"מה אתה עושה כאן? יש איזושהי בעיה?", שאלה אותי בתקיפות חודרנית השוטרת שצצה מניידת שחונה בתחנת ההסעה. "אני?!" אני עונה בפליאה ושוקל ברצינות האם כדאי לי להתחכם עם לובשת המדים, או פשוט לוותר ולא לנסות להדליק אותה עוד יותר. "כלום. בסך הכל עצרתי רגע כדי לשחרר את הרגליים ולהרגיע את התחת. משהו לא בסדר?" שאלתי. "לא, הכל בסדר, פשוט הופעת לי מאחורי הניידת עם הקטנוע הזרחני הזה וישר נראית לי חשוד". ענתה השוטרת וחזרה אל המזגן בניידת.

האם די בלרכב על קטנוע בצבע חריג כדי להראות חשוד בעיני נציגי החוק? אולי, אבל המקרה ההזוי הזה מוכיח לפחות שאי אפשר להתעלם מהקטנוע החדש של הונדה וזה נהדר לטעמנו. ובאמת, בכל רמזור ובכל רחוב בו חלפנו עם ה-SH125D שלקחנו למבחן, כ-ו-ל-ם הבחינו בנו. אבל זה לא הכל – הקטנוע המחודש של הונדה מציע עוד שלל יתרונות לצד הצביעה המעניינת, אך גם חסרונות, אז בואו ונכיר אותו לעומק.

שושלת בת 25 שנה

שורשיה של משפחת ה-SH של הונדה מרחיקים עד חצי יובל אחורנית על ציר הזמן, עם הולדת ה-SH50 ביפן. מאוחר יותר יוצאה המשפחה אל אירופה וכן גם אלינו במספר גרסאות. בימים אלה, השיקה הונדה את ה-SH המחודש שאתם רואים לפניכם וזה מוסיף בדורו פלסטיקה חדשה ומעט שונה מקודמתה, ווריאטור משופר ואי אלו ליטושים קטנים כמו משקף חזית זעיר ומעוצב (שאינו תורם מאום להסטת הרוח מהרוכב).

ברגע הראשון שמניחים את הישבן על ההונדה הזה, מרגישים שונים. תנוחת הרכיבה זקופה מאוד, הכידון קרוב, הרצפה נמוכה והכביש עוד יותר. אולם, כאשר מוסיפות הדקות להצטבע על השעון, התנוחה הזו נעשית מדליקה יותר, אך רחוקה מלהיות מושלמת. מחד, התחושה ספורטיבית מאוד והמרחב הנובע ממיקומו הגבוה של הכידון, מונע מפגש מרגיז עם הברכיים. אולם, דווקא באזור כפות הרגליים הדוחק מורגש, כך שאין כמעט אף סנטימטר פנוי שם כדי להניע את אלה במקומן.

עוד בתנוחת הנהיגה אפשר לומר כי מיקומו הגבוה של המושב לא רק מצריך מתיחה של הרגליים בעצירה, אלא יחד עם הרצפה הנמוכה יוצרים זווית של יותר מ-90 מעלות בברכיים וזה קצת לא נוח בנסיעות ארוכות. ואם בחוסר נוחות עסקינן, הרי שהמושב מככב כאן לרעה. הוא קשה וצר וברכיבות של יותר מחצי שעה ממש העיק לנו על הישבן. אחרי שעה, זה כבר כאב מאוד.

גם בסעיף השימושיות ה-SH הזה לא מצטיין. השימוש בגלגלים גדולים בקוטר 16 אינטש צמצם את גודלו של תא האחסון מתחת למושב כך שקסדה מלאה לא תצליחו לדחוק לתוכו בשום אופן. המקום שם הספיק לנו בקושי לנרתיק המצלמה, לכפפות ולמחברת קטנה. בתור פיצוי, התקינו הונדה וו תליה בין רגלי הרוכב, אך זה מסוגל לשאת רק קילו וחצי של משקל וכל מה שתולים שם מוסיף לצמצם את המרחב המצומצם ממילא שקיים שם.

בין קופסאות הפח

אז אחרי שהבנו שאת התיק נצטרך להשאיר בבית ואת הקסדה נסחב איתנו לכל מקום (וזה קצת מבאס, אבל פחות יש סבל אינטגרלי להתקנת ארגז), הצלחנו ממש ליהנות מרכיבות קצרות על ה-SH המחודש (קצרות בלבד, כי בארוכות להזכירכם, הכיסא הכריע את הישבן שלנו). מנוע ה-125 סמ"ק שלו מרגיש חד וחלק והוא גם מגיב היטב לכל סיבוב של המצערת. אין לו בעיה להאיץ חזק ומהר עד לתחום של ה-80 קמ"ש ומשם הקמ"שים נספרים אחד אחד עד לכ-110 מרביים במישור.

הווריאטור שמרגיש קצת הססן בזינוק מהמקום, נכנס לפעולה ברכות אך בהחלטיות ומסייע למנוע לממש את מרב הפוטנציאל הגלום בו. גם בהרפיה מהמצערת ובחזרה אליה הוא תמיד מחובר ומערכת ההזרקה עובדת היטב עם כניסה עדינה של המנוע לפעולה בחזרה אל ה'גז' אחרי סגירת המצערת.

כמו אחיו המקבילים בהונדה, גם ה-SH125D מצויד במערכת הבלימה המשולבת הקרויה CBS ואל פעולתה צריך להתרגל. תפקידה הוא לחלק את עצמת הבלימה בין הגלגל הקדמי לאחורי, מבלי לגרום לדרמות מיותרות (נעילת האחורי או הקדמי) בזמן בלימה חזקה. אולם, שני דברים יש לדעת. הראשון – כאשר מפעילים את אחד המנופים, השני נעשה חסר תחושה. והשני – כדי לקבל בלימה ראויה, יש להפעיל המון כוח. תשכחו מתפעול של שתי אצבעות בלבד.

בין המדרכות

השימוש בחישוקים גדולים עושה לקטנוע הזה רק טוב. אמנם המתלים שלו מרגישים קשיחים יחסית (על התועלת נרחיב מייד), אך הם סופגים היטב את השיבושים העירוניים והיכולת הזו משתפרת ככל שעולה המהירות. וכלל, מעל מהירות של 80 קמ"ש התנועה עמו מרגישה חלקה וזורמת מאוד, בזכות הטיפול המשובח שלו באספלט.

המתלים הקשוחים דואגים למנוע תנודות מיותרות על אספלט גלי והריסון המרשים ממשיך גם בעת בלימות חזקות כאשר המתלה הקדמי לא כורע תחת העומס. גם זה האחורי עושה עבודה טובה מאוד ואינו סוגר מהלך גם בהרכבה. בכל הקשור להתנהגות, ההונדה הזרחני מרגיש תזזיתי ומהנה ומאוד קל לדחוק אותו לתוך פניות. די בהפניה קלה של הכידון כדי לקבל תגובה מהירה, אך צריך לזכור שרמת האחיזה שמצויה בצמיגיו הצרים אינה גבוהה ולא כדאי לאתגר את אלה עם הטיות זוויתיות מדי או עם אספלט חשוד.

יתרון נוסף של החישוקים הגדולים הוא כמובן היכולת של ה-SH להתמודד עם מדרכות. הוא עולה בקלות היכן שאחרים מחככים את גחונם ובכלל לא מתרגש מזה. בחניות לעומת זאת, הרוכב נאלץ להשתמש אך ורק בג'ק האחורי – זה אמנם בטיחותי יותר, אבל ברגעים של העצירות המהירות, הורגש חסרונה של רגלית הצד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חי בליגה היקרה של ה-125 סמ"ק

הקטנועים של הונדה כמעט תמיד יהיו יקרים יותר ממקבליהם וה-SH125D לא שונה בתפישתו. עבורו תתבקשו לשלם 21,395 שקל, לפני הוצאות רישוי וכו' וזה מכניס אותו למאבק ישיר עם הטובים שבקבוצה ואף עם קטנועים שמציעים מנועים גדולים יותר.

בסופם של ימי המבחן, מצאנו קטנוע עירוני זריז, תזזיתי, חלק בנסיעה, מהנה לרכיבה, איכותי בהרכבתו וחסכוני (31 ק"מ לליטר בתנאי המבחן), אך כזה שסובל ממושב קשיח ולא נוח לזמן ממושך ומשימושיות דלה בגלל תא האחסון הצנוע. כל אלה, בשילוב עם המחיר, עשויים לקבוע שה-SH החדש לא יהיה ה'בסט-סלר' בקבוצת ה-125 סמ"ק, אבל מי מכם שיצליח לסלוח לו על שני הסעיפים שהעמדנו לחובתו, ימצא מכונת חיוכים קטנה לשימוש עירוני.

על הצד הטכני:

מנוע: צילינדר יחיד, 125 סמ"ק
הספק: 14 כ"ס
יחס דחיסה: 1:11
קירור: מים
צמיגי קדמי: 100/80 R16
צמיג אחורי: 120/80 R16
אורךרוחבגובה (מושב): 2027079 ס"מ
בסיס גלגלים: 133.5 ס"מ
משקל יבש: 134 ק"ג
נפח מכל דלק: 7.5 ליטר

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully