וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה, חם בחוץ וקר בפנים?

27.8.2009 / 8:00

אפודית קירור חדשה שעברה הסבה משימוש צבאי אמריקני, מסייעת לרוכבי אופנועים ואחרים להישאר קרירים גם בשעות החום

הקיץ הזה כמעט שהעביר אותי על דעתי וכמעט שנשבעתי לעצמי שמעתה, בין החודשים יולי וספטמבר, אני מתנזר מרכיבה. בעצם, מכל רכיבה שאינה סופר חיונית. למה? בגלל החום. אין רוכב, אופניים, קטנוע או אופנוע שלא סובל מהמרק הזה שאנחנו קוראים לו מזג אוויר כאן אצלנו. החום הכבד מאלץ את הרוכבים לעצור תכופות להצטננות ולשתיה ואף מפתה רוכבים רבים מדי לרכב ללא מיגון ראוי – קסדה סגורה או מעיל רכיבה והסכנות בכך ברורות לכולם.

ובכן, החום נותר מגעיל, אבל באמצעות מוצר חדש שהגיע לארץ, הוא הופך להרבה יותר סביל. המוצר הזה הוא למעשה אפודית קירור שהתאזרחה משירות צבאי אמריקני בעיראק. אפודית זו מורכבת מכדוריות ג'ל זעירות אשר סופחות נוזלים ובעת אידוים, מקררת את מרכז המאסה של הלובש אותה.

כדי לעמוד על טיבו של המוצר החדש, לקחנו אותו מהיבואן, זמלר טכנולוגיות לניסוי שנמשך מספר ימים. בימים אלה, יצאנו לרכיבות ארוכות, משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות, כאשר מתחת למעיל המיגון, נמצאת האפודית.

בהתאם להוראות היצרן, לפני השימוש, הרטבנו את האפודית במי ברז (לא חייב מים קרים) למשך כשתי דקות, סחטנו אותה היטב ולבשנו מעליה את מעיל הרכיבה. כבר בדקות הראשונות, השינוי מורגש מאוד – החזה והגב מרגישים קרירים וככל שהזמן חלף, הרגשנו איך הקרירות מתפשטת הלאה בגוף – אל הידיים ואל הראש וזה נהדר.

אחרי כשעה רכיבה לערך, פתאום לא הרגשנו בקור עוד, אבל מייד עם עצירת הבדיקה הראשונה, התבררה הטעות. האפודית נשארה קרירה ונעימה, ואנו פשוט התרגלנו לתחושת הנעימות ששכחנו לגמרי מהחום הכבד ששרר מסביבנו. כדי לחוש טוב יותר את תפקודה, הסרנו אותה והמשכנו לרכב ואחרי דקות ספורות, החום חזר להכות וגם האפודית הוחזרה לשימוש.

היצרן מדבר על זמן קירור של בין 5 ל-8 שעות בהתאם למזג האוויר ובמבחן שלנו, שנערך בכמה מהימים החמים ביותר של השנה, נזקקנו לעצירות הרטבה (בברז פשוט שבכל תחנת דלק) אחת לכ-3 שעות בממוצע. מאוחר יותר, כאשר שקעה השמש והטמפרטורות החלו לרדת אט אט, האפודית קררה כל כך שבשלב מסוים אף עצרנו להסרתה כי פשוט היה קר מדי איתה – חודש אוגוסט, כן? את האפודית ניסינו גם ברכיבה עם ביגוד מיגון רגיל וכן עם חליפת עור מלאה (ספורטיבית) והתוצאות היו זהות.

מלבד לתחושת הנעימות שהיא יוצרת אצל הרוכב, לדעתנו מדובר גם בתועלת בטיחותית של ממש. הרוכב כבר אינו סובל כל כך מתנאי החום שסביבו כך שאינו נוטה לאבדני ריכוז ברכיבה ולכך חשיבות עצומה. יתרון אשר עולה בעשרות מונים על החולצה הלחה שנשארת אחרי הורדתה של האפודית.

האפודית של חברת TECHNICHE שהנכם רואים בתמונה מיועדת לא רק לרוכבים, אלא לכל מי שעוסק במלאכה מחוץ למזגן ולה גרסאות רבות גם לרוכבי אופניים, סקייטבורד וכו' כולל כובעי קירור ייעודיים. מחירה עומד על 295 שקלים וכמו שוודאי הבנתם, מאוד אהבנו אותה.

את האפודית ניתן להשיג במספר מידות דרך היבואן, שחר זמלר ואותו ניתן להשיג בטלפון 054-2020321.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully