וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים במסדרונות הכנסת

13.10.2009 / 14:27

זה אחר זה ניגשו אמש חברי הכנסת אל האופנוענים המוחים מחוץ למשכן כדי להביע תמיכה, אך מי נמנע מהם? מי התעלם בזלזול?

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני


עליית הרוכבים אמש לכנסת החלה טוב מאוד. מאות רוכבים הצליחו להגיע לקרית הממשלה ולקרב את הלחץ אל מקבלי ההחלטות. דקות חלפו מאז שהתקבצו בחניון סמוך לכנסת ובמקום החלה להצטבר מאסה אמיתית של רוכבים.

המשטרה שנערכה מראש לאירוע, חסמה את הכניסות המובילות לשערי הכנסת ולא איפשרה לרוכבים להגיע אל המשכן, גם לא רגלית. משכשלו ניסיונות ההידברות עם קציני המשטרה, יצאו הרוכבים יחדיו על כליהם לעבר המחסום ומשם להקיף את קרית הממשלה תוך יצירת עומסי תנועה כבדים במקום. מאבק כמו שמאבק צריך להראות.

7 הקפות סביב קרית הממשלה

הלחץ עשה את שלו ולאחר דין ודברים עם קציני המשטרה ומשמר הכנסת, הושגה פשרה המאפשרת להם להיכנס אל מתחם ההפגנות הסמוך לכנסת כדי להביע את מחאתם. מאות הרוכבים הגיעו אל המתחם כשהקסדות על ראשם ואחריהם שיירת חברי כנסת מסיעות רבות שבאו להביע את תמיכתם, כל אחד בדרכו.

חבר הכנסת כרמל שאמה הזמין את ראשי מטה המאבק להיכנס ללשכתו ואף סייע בארגון פגישות עם חברי כנסת נוספים. ההזדמנות שצצה בפני נציגי מטה המאבק החלה לשאת פירות. אחרי התרוצצות אינסופית במסדרונות הכנסת, פגישות יזומות וחטופות עם הח"כים ואפילו כניסה אל כנסי הסיעות השונות והשמעת דבריהם, הצליחו אלה להשיג תמיכה גורפת של כל חברי הכנסת עמם נפגשו. מפלגת קדימה אף החליטה לשים את מאבק הרוכבים בראש סדר העדיפויות, וח"כ כרמל שאמה הצליח לארגן דיון דחוף במליאת הכנסת בנושא כבר ביום רביעי.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ (עבודה) אף שלחה מכתב נוקב מאוד אל שר האוצר ובו שאלות רבות המצביעות על חוסר היגיון שבייקור, אך נכון לרגע זה, שר האוצר טרם הגיב אליהן.

אולם, לאחר שיחה מעמיקה עם חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) שהצליחה להשיג את ידין ענתבי (המפקח על הביטוח ויוזם הייקור) הנמצא כעת בברזיל, החלה להתברר התמונה העגומה. הכוח הבלעדי מצוי בידו של ענתבי והזמן הקצר שנותר עד להחלת הייקור, קצר מדי. ענתבי נותר קשוח בדעתו שלא לבטל או לכל הפחות לדחות את העלאת תעריפי הביטוח עד לאחר שישמעו את טענותיהם של רוכבי האופנועים.

רק שלושה אנשים יכולים לעצור את הגזירה

לאחר שיחה זו, היה זה ברור – בכוחם של שלושה אנשים בלבד לעצור את ייקור ביטוח החובה – המפקח על הביטוח (ידין ענתבי) עצמו והוא כמובן מסרב, שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ שמושך את ידיו בהפגנתיות מהעניין וראש הממשלה בעצמו, בנימין נתניהו. עם האחרון כמובן שלא ניתן היה לשוחח בהזדמנות זו, אך גם כל ניסיון לשוחח עם שר האוצר הסתיימו בהרחקת הרוכבים. אולם את ההשפלה הגדולה ביותר ספגו נציגי המאבק מלא אחר מאשר שר התחבורה ישראל כץ בעצמו. כץ ממשיך למלא את פיו מים ואף סרב כליל לשמוע את נציגי המאבק ובאופן מאוד בוטה הפגין התעלמות מוחלטת מאלה.

בסיומו של היום המפרך במסדרונות בכנסת, התמונה ברורה לכולם. המאבק עובר לשלב הפרלמנטרי ויש להמתין למה שישיג מאבקם של חברי הכנסת שהביעו את תמיכתם. למרות שקלושים הסיכויים לעצור את הייקור הצפוי משום שפוליסות הביטוח החדשות והיקרות כבר הונפקו אמש ובקרוב אף יגיעו לביתם של אלה הצריכים לחדש את פוליסות ביטוח החובה. נכון לרגע זה, תקוותם העיקרית של מטה המאבק תלוי בהישגים, אם יהיו, בקריאה לסדר הדחופה שהצליח חבר הכנסת כרמל שאמה לקבוע למחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איגוד יבואני הרכב נכנס לפעולה

איגוד יבואני הרכב פנה הבוקר במכתב באמצעות משרד עוה"ד ארדינסט בן נתן אל תאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה (הפול), ובו דרישה להעביר לידי האיגוד כל העתק או מידע המצוי בידיהם בהקשר עם הכנת הדוחו"ת הכספיים והעלאת תעריפי הביטוח במסגרת חופש המידע.

מכתב זה נשלח בעקבות דבריו של המפקח על הביטוח מר ידין ענתבי, כי העלאת התעריפים, בשיעורים החדים, מתבססת על הדוחות הכספיים של התאגיד המנהל המאגר לביטוח רכב חובה בע"מ.

במכתבו דורש האיגוד, העתקים מכל מסמך, קובץ או כל מדיה אחרת, לרבות תכתובות, ניירות עמדה, מכתבי תלונה, פניות מן הציבור, חוות דעת כלכליות, חשבונאיות וכיוצא בזאת, אשר שימשו להכנת הדו"חות הכספיים, וכן את הדוחו"ת הכספיים עצמם. בנוסף, דורש האיגוד העתקים מכל הפרוטוקולים של ישיבות הנהלת הפול וישיבות דירקטוריון הפול, בהן התקיימו דיונים בקשר עם הדוחו"ת הכספיים ו/או העלאת תעריפי הביטוח, לרבות פניה אל המפקח על הביטוח בעניין זה.

עוד נכתב במכתב: "ככל שימצאו ליקויים וטעויות בדוחו"ת הכספיים, ובמידע אחר שהועבר על ידי הפול, ואשר עליהם התבסס המפקח עת קיבל החלטה זו, ישקול מרשנו נקיטת הליכים משפטיים מתאימים בקשר לכך כנגד הפול וכנגד הגורמים המעורבים בניהולו".

שר התחבורה רק היום משמיע את דברו

במכתב שהפיץ היום שר התחבורה לאמצעי התקשורת, הוא נאות סוף סוף להשמיע את קולו בנושא תחבורתי זה. לדבריו, אין הוא מוצא כל סיבה או שיקול תחבורתי להעלאת תעריפי הביטוח של האופנועים. "איני רואה כיצד העלאת תעריפי הביטוח של האופנועים תשפר את מצב הבטיחות של רוכבי הרכב הדו גלגלי או של הנוסעים בכביש" אומר כץ.

האם השר מתכוון לעשות דבר מה מלבד אמירה זו כנגד הייקור הצפוי בתעריפי ביטוח החובה? ככל הנראה שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully