וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים מתגייסים למאבק האופנוענים

פנחס וולף

14.10.2009 / 11:29

ועדת הכספים של הכנסת מאיימת להחרים בקשות של משרד האוצר אם לא תידחה העלאת תעריפי ביטוח החובה של אופנועים. יו"ר הוועדה גפני: "האוצר אטום למה שקורה"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק

הישג לאופנוענים: אם הממונה על הביטוח במשרד האוצר לא ידחה את מועד העלאת ביטוחי האופנועים בחודש כדי לאפשר דיון על כך בוועדה, ועדת הכספים תערים קשיים על בקשות של האוצר. כך הודיע הבוקר (רביעי) יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לנציגי האוצר שנכחו בדיון על העלאת תעריפי ביטוחי האופנועים. נציגי האוצר ביקשו 24 שעות כדי להחזיר תשובה.

בדיון בוועדה נרשם שיתוף פעולה בין כל חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שתקפו בחריפות את כוונת הממונה על הביטוחים ידין ענתבי להעלות את התעריפים. ח"כ גפני היה תקיף במיוחד. לדבריו, "רכב דו-רגלי אכן מסוכן יותר מרכב רגיל, אבל האוצר הגזים באופן חמור. זו אטימות למה שקורה בפועל כאשר אופנועים הם כלי שימושי גם לעשירון התחתון ומסייע להפחית גודש מהכבישים. יש עוד שיקולים רבים בנושא, כגון ארגוני ההצלה שנוסעים באופנועים, והעלאת מחיר הביטוח יעלה בעבורם סכומי עתק כשהם חיים מתרומות".

את הבקשה לנקוט בעיצומים נגד האוצר יזם ח"כ יואל חסון (קדימה). "בנושאים רבים משרד האוצר נדרש לוועדה. צריך להיות ברור שאם לא תענה בקשתנו לדחייה בחודש ולדיון ציבורי אמיתי, אתה צריך להודיע לשר האוצר שלא תביא לדיון שום בקשה ושום רפורמה עד שלא יינתן החודש הזה. אם אין לנו סמכות בעניין הזה, יש לנו סמכות בנושאים אחרים". יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, שביקש לראשונה את דחיית העלאת התעירפים בחודש אמר בוועדה כי, "משיתים על ציבור הנוסעים עומס שהוא לא יכול לעמוד בו. מחיר הביטוח זה כמו מחיר שנת לימודים באוניברסיטה".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) סיפרה בוועדה כי כאחת שהיה בבעלותה מספר שנים ווספה, "לרוב מי שקונה קטנוע, עושה זאת כי אין לו כסף לקנות רכב. זה נראה שישב מישהו באוצר והחליט שהוא ממגר את רוכבי הדו גלגלי. הטענה שהמהלך יקטין את הסבסוד על הקטנועים ויוריד את מחירי הביטוח לכולם זה קשקוש. ידין ענתבי לא יכול להחליט בעצמו על מדיניות כזו שיש לה משמעות על מערך התחבורה במדינת ישראל".

בדיון השתתפו גם נציגים רבים של האופנועים. אחד מהם, עו"ד עמית ברגמן, המתנדב במועדון האופנועים הישראלי הציג נתון שנכון להיום 25 אחוז מרוכבי האופנועים נוסעים בלי ביטוח עקב המחירים הגבוהים. "המפקח יכול לקבוע סבסוד של שמונה אחוז, כך יהיו יותר אנשים שיבטחו עצמם", הוא הוסיף. לדברי יו"ר זק"א יהודה משי זהב, "צריך לשים דגש על אופנועי ההצלה. הם הראשונים שמגיעים לכל זירת אירוע והביטוח עליהם יקר יותר מביטוח של אמבולנס. אין לכך שום היגיון. גם כך עלות האחזקה הוא מאוד יקר. יש משהו יותר חשוב מהצלת חיים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully