וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

97 אחוזים מהציבור נגד העלאת ביטוח החובה

3.11.2009 / 12:10

כך מסקר שערך 'מכון ברנדמן' עבור מטה מאבק הרוכבים. 60 אחוזים תומכים בהמשך ההתכתשות החברתית מול האוצר

מאבק הרוכבים ממשיך לצבור תנופה היום, עם פרסומו של סקר שנערך על ידי 'מכון ברנדמן'. על פי ממצאיו, עולה כי רק שלושה אחוזים מהציבור בישראל מגבים את הצעת האוצר בגין העלאת ביטוח החובה במסגרת הרפורמה שהורכבה על ידי בכיריו ובהנחייתו של המפקח על הביטוח, ידין ענתבי.

הסקר שהקיף 428 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה ומהווה מדגם מייצג, מלמד כי 60.3 מקרב הנסקרים מביעים תמיכה ברוכבים במאבקם אל מול דרישת האוצר להעלות את תעריפי ביטוח החובה. מתוך כך עולה כי באוכלוסיית הגברים קיימת נחישות גבוהה יותר עם 68 אחוזי התנגדות לרפורמה ואילו אצל הנשים הנתון עומד על 53 אחוזים. 69 אחוזים מהנסקרים מתנגדים בכל תוקף לייקור תעריף הביטוח לכלי-דו גלגלי, אולם שיעורם יורד ככל שהגיל עולה. כך לדוגמה, צונחת ההתנגדות מ-78 אחוזים בגילאי 18-34 ל-54 אחוזים באוכלוסייה בגיל 55 פלוס. גם במקרה זה הגברים מביעים תמיכה הגבוהה ב-10 אחוזים לערך מהנשים.

ומה בנוגע לעלויות הביטוח? כאן נרשמת חלוקה בחזית מפוצלת, אם כי דובקת במספרים נמוכים בהרבה מהצעת האוצר. 36 אחוזים מהציבור סבורים ש-1,000 שקלים הוא התעריף המתאים ביותר לביטוח חובה, 26 אחוזים טוענים לסכום של עד 2,000 שקלים, תשעה אחוזים עד 3,000 שקלים ורק שלושה אחוזים תומכים בביטוח לכלי-דו גלגלי שנאמד ביותר מ-3,000 שקלים בשנה. בהיבט נוסף המתייחס להעברת הטיפול בנפגעים מחברות הביטוח למוסדות המדינה (ביטוח לאומי), עולה כי קרוב לחצי מכמות הנסקרים תומכים בכך, שלושים אחוזים מתנגדים ול-21 אחוזים אין דעה בעניין.

יו"ר מטה מאבק הרוכבים אליקו אלג'ם מחזק את נתוני הסקר. "הציבור בישראל ער למצוקתם של הרוכבים ומזדהה עימם במאבקם החברתי שמטרתו העיקרית הגנה על החלשים – צעירים בעלי הכנסה נמוכה, שכבה רחבה של בעלי עסקים קטנים ובינוניים (עבורם הרכב הדו-גלגלי מהווה כלי עבודה זול ויעיל) ובפגיעה קשה באלפי משפחות המתפרנסות מהפעילות הנלוות לתחום כלי הרכב הדו-גלגליים, שצפוי להצטמצם משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully