וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש ראשון עם אפריליה מנה

3.10.2010 / 12:40

האפריליה מנה האוטומטי שבמבחן ארוך הטווח, מבלה איתנו ביומיום, בא ליום מסלול וגם מבקר במוסך. סיכום חודש ראשון

13,404 ק"מ מדד מד המרחק של האפריליה מנה בסוף החודש הראשון למבחן הארוך טווח (ובקצרה, א"ט), משמע שבחישוב מהיר, גמאנו עמו החודש 1,202 קילומטרים. רובם נאספו בשימוש יומיומי, חלקם בשיוט אוטוסטרדות וכן על גבי מסלול ההדרכה עם פרו-ריידינג.

החיים עם המנה מצריכים פרק הסתגלות ולא משנה מאיזה עולם אתם מגיעים, מאופנועים או מקטנועים. אם מקורכם בראשון, הכלום הזה שנמצא מאחורי ידית האחיזה השמאלית בכידון, מבלבל ומלחיץ ברגעים הראשונים. למעשה, גם אחרי עשרות רבות של קילומטרים, שתי האצבעות עדיין מגששות מדי פעם אחר מנוף המצמד שאינו קיים בבלימות או ברצון הטבעי להעביר הילוכים.

ומנגד, אם מעולם הקטנועים אתם עשויים להגיע אליו, ה'אין קלאץ' יטריד הרבה פחות או בכלל לא, אבל מעצם היותו אופנוע במלוא מובן המילה (למרות הלעג שמשחררים רוכבים לכיוונו), מדובר בחוויה אחרת לגמרי. אבל, במוקדם או במאוחר, מתרגלים לעניין ה'סובב וסע' ובעיר זה אפילו סוג של ברכה משום שמלבד שלא צריך להתעסק עם קלאץ' (בלי להישמע מפונק מדי), אופי הפעולה של התיבה הרציפה שלו מונע בעצם מהרוכב התמודדות עם תחומי סל"ד שמנועי האופנועים לרוב רדומים בהם (סל"ד נמוך מדי), בעיקר בזחילות איטיות בתנועה צפופה.

מחוץ לעיר ועל המסלול

מחוץ לעיר לעומת זאת, למרות יעילותו של מצב הטורינג, לרוב בחרנו להשתמש באופציה הידנית (ספורט מניואל) ולברור מבין 7 יחסי העברה קבועים שמדמים הילוכים בתיבה על ידי הלחיצים שעל הכידון או הרגלית. זה המצב המועדף גם על המסלול.

למרות שזה לא המקום המועדף על המנה, לקחנו אותו גם אל מסלול ההדרכה של פרו-ריידינג בכוכב יאיר לכמה שעות של אימון מסלול ושיפור יכולות, בסביבה הבטוחה ביותר לרוכב - ללא כלי רכב אחרים מסביב או גדרות בטיחות מאיימים. במסלול, על העניין האוטומטי התגברנו כאמור עם בחירת המצב הידני, ואפילו הצלחנו ליהנות ממנו, אבל בשאר הסעיפים, המנה הבהיר את הגבול מהר יחסית.

המתלים הרכים שלו שמרגישים יופי ביומיום, מפגינים רכות מוגזמת על המסלול ואף גורמים לנדנוד מציק מאחור ואחר כך גם מלפנים כשמעלים את הקצב ומגבירים את ההטיה. הדבר דרש מאתנו לעצור ולהקשיח את אשר ניתן להקשיח (מתלה אחורי בלבד) ולמרות השיפור המורגש, המנה מבהיר שרכיבה ספורטיבית על קצות הצמיגים היא אפשרית אבל לא הכי מהנה. גם תנוחת הרכיבה הניטרלית מאוד והזקופה מתאימה פחות לעבודה כזו ויותר לרכיבות עירוניות ובינעירוניות נינוחות. באופן אישי, הייתי קונה לו כידון נמוך יותר שמאפשר מעט יותר רכינה לפנים. בכל מקרה, אנו נמשיך לבקר עמו במסלול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במסלול, על העניין האוטומטי התגברנו כאמור עם בחירת המצב הידני, ואפילו הצלחנו ליהנות ממנו, אבל בשאר הסעיפים, המנה הבהיר את הגבול מהר יחסית. "/מערכת וואלה!, צילום מסך

מושך תשומת לב

למרות שהמנה מתגלגל כאן כבר למעלה משנה, העובדה שהוא נמכר באחדות בלבד בישראל גורמת לו להיות מוכר ולא מוכר כאן. כל הרוכבים שמעו על האופנוע האוטומטי הזה, אבל מעטים זכו לראותו מקרוב או אף לרכב עליו. ולכן, במפגשים האקראיים והלא אקראיים שערכנו עם רוכבים אחרים, עלינו על משהו מאוד מעניין - התיבה האוטומטית כלל לא מרתיעה רוכבים וותיקים או מכורים, להיפך, כמה מהם התוודו שביומיום הם מייחלים לאחת כזו. שנית, מעצם היותו אופנוע ועוד חתיכי שכזה, אין להם בעיה להיראות עמו.

שלישית, השימושיות שלו ביומיום ותא האכסון המצוין היכן שמקובל היה למצוא את מכל הדלק הדהימו אותם. אז היכן הבעיה? במחיר. כאשר אלה שמעו שכדי לרכוש אחד כזה יש להיפרד מ-90 אלף שקלים, כולם ללא יוצא מן הכלל לקחו צעד אחורה. אם המנה יתומחר בכ-10 אחוזים בלבד מעל לסופר קטנוע, הג'ילרה GP800 שתרם לו את מנועו, סביר מאוד להניח שנראה יותר ממנו על כבישי ישראל.

מבקר במוסך

המנה שנמסר לנו למבחן הארוך טווח היה כאמור אופנוע ההדגמה של היבואן ולכן צבר קילומטרים רבים כל כך. עם קשר לכך או ללא, באמצע החודש הראשון החל המנה להפגין קשיי התנעה. לחיצה על המתג הרלוונטי הייתה מסתיימת ב'קלאק' מתחת למנוע ולא בהתנעה, אלא לאחר התעקשות שלעיתים נמשכה מספר דקות. מספר ימים אחר כך, גם נורת אזהרה אדומה החלה להידלק מדי פעם בלוח המחוונים (משולש אדום המציין אזהרה כללית) בזמן האצות.

בשל כך, תאמנו ביקור במוסך המרכזי של 'עופר אבניר' ושם לאחר קליטה מהירה האופנוע נבדק ונמצא כי המתנע (סטרטר) אינו במיטבו (לכן קשיי ההתנעה) וגם יוניט לחץ השמן במנוע אינה תקינה, ככל הנראה בשל בעיית חיווט (בידוד שהתפורר). שני החלקים הוחלפו במסגרת האחריות וללא עלות וכעבור 3 שעות, לאחר בדיקה כללית ושימון השרשרת, האופנוע נמסר לידנו חזרה. לאחר התיקון, שתי הבעיות נעלמו - האופנוע מניע באופן מידי ונורת האזהרה אינה מהבהבת. גם מעקב אחר מפלס השמן במנוע במהלך החודש גילה כי אן כל צריכת שמן נראית לעין במנוע.

בחודש הבא, ננסה כמובן להוסיף ולצבור על גבו קילומטרים חשובים וננסה אף להגיע לטיפול המתוכנן במוסך ל-15,000 ק"מ. במסגרת הזו נשקול גם החלפת צמיגים לטריים יותר (קדמי מעט יבש) ואחורי מתאים יותר במקום הפירלי סופר קורסה הספורטיבי שפחות מתאים לו.

כמו כן, שמנו לב כי רבים מכם הגיבו לאייטם הפותח את מבחן הארוך טווח למנה, כשראו אותנו מתנהלים על גבו. אז לחודש הבא, אם ראיתם אותנו, אל תתביישו להרים יד לשלום ולציין בתגובות מי אתם, על מה רכבתם ובאיזו הזדמנות ראיתם אותנו, כדי שגם אנחנו נזהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully