וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש רביעי עם אפריליה מנה

2.1.2011 / 10:26

עם 17,028 ק"מ המנה לוקח אותנו גם למוסך וגם לסוג של הארה. האם זהו אופנוע היומיום האולטימטיבי?

את סיכומו של החודש הרביעי אני מעוניין לפתוח בווידוי קטן: בתחילת מבחן הארוך טווח שלנו וכבר במבחן הראשון שערכנו למנה האוטומטי כשהגיע לישראל, טעיתי בהגדרתו. לפני שרכבתי עליו, תהיתי מי ירצה אופנוע אוטומטי ולמי הוא בכלל מיועד. לאחר המבחן הראשון, סברתי כי קהל היעד שלו מוגדר מאוד - רוכבי הקטנועים שרוצים לעבור לעולם האופנועים מבלי טרחת הקלאץ' או לחילופין, רוכבי אופנועים מנוסים שרוצים להירגע מעט עם כלי בעל אופי אחר.

ובכן, גם אם מסקנה זו אינה טעות מיסודה, היא מאוד לא מדויקת, שכן המנה לא פונה לרוכבי קטנועים או אופנוענים שמעוניינים לחזור לשפיות, אלא לקהל רחב הרבה יותר - לכל מי שמחפש פונקציונליות טהורה על שני גלגלים. המנה 850 של אפריליה, שהוא האופנוע האוטומטי הסדרתי הראשון בעולם, לא מנסה למכור חלומות. הוא לא יגרום לכם להרגיש כמו מקס ביאג'י בכביש הציבורי, הוא לא מבטיח לכם ברכיים בכביש בכבישים המסולסלים בטיולי שבת, הוא לא יביא אתכם לפסגת הר בשביל טרשים והוא לא ישבור שיאי מהירות.

להיפך, הוא מבטיח ומוכר פונקציונליות מרשימה. בתוך העיר, האוטומציה שלו, התנוחה הזקופה, קלות התמרון וזווית הצידוד הנדיבה בכידון הופכים את הטיול האורבני למלאכה קלילה. מחוץ לעיר הוא מציג יכולת שיוט מרשימה עם יציבות כיוונית מעולה, תנוחת רכיבה ניטרלית ולא מאמצת ומושב מפנק, כך שמרחקים גומאים איתו ללא שום קושי (גרסת GT שתגיע בקרוב תוסיף גם מיגון רוח). וכשרוצים קצת יותר אקשן, מעבירים את מצב המנוע לספורט או ידני, אז הוא הופך למהיר וחד בהרבה. זה לא אופנוע מסלול, אבל בכביש מפותל, לאחר כיול מדויק של המתלים, הוא יודע להחזיר המון חיוכים.

אבל אם יש משהו שהפתיע רוכבים אחרים בכל פעם שנעצרתי לידם, הוא פחות העניין האוטומטי ויותר תא האכסון שנמצא היכן שהייתם מצפים למצוא את מכל הדלק. למרות שהוא מסוגל להכיל קסדה שלמה, אני מצאתי לנכון למלא אותו במנעול לגלגלים, ערכת תיקון פנצ'ר, חליפת גשם (למקרה ו...), אפוד זוהר ועדיין יש מקום לפאוץ' עם ארנק ומצלמה. ת-ע-נ-ו-ג. אמנם זה לקח זמן, כארבעה חודשים וכ-5,000 ק"מ עמו, אבל כעת אפשר גם לדבר על רגשות. אני פשוט מאוהב בפרקטיות שלו. מלבד רכיבת שטח שממילא אליה אינו מיועד, אין דבר שאיני מצליח לעשות עמו ובקלות מושלמת, בין אם זה יום פגישות וסידורים בגוש דן, קפיצות לירושלים, באר שבע או רמת הגולן.

כן, עם יעילות ורב גוניות שכזו, הרי זה מן המצופה שאופנוע שכזה יהיה רב מכר, מרסק קופות ושיאן בפני עצמו, אבל מספרי המכירות מראים אחרת. משיחות שערכנו עם רוכבים בכל הזדמנות, לא המוצא האיטלקי או האוטומציה הם שמרחיקים אותם ממנו, להיפך, אלא המחיר. 90 אלף שקלים הם לא מעט וככל הידוע לנו, היבואנית 'עופר אבניר' עושה מאמצים להוריד את מחירו של זה כדי לעשותו אטרקטיבי יותר.

תחזוקה ועלויות

בחודש השלישי, מלבד שירות סדיר והחלפת צמיגים, המנה שמר על רקורד נקי וגם רוב החודש הרביעי נשמר בקו הבריאות. אולם, מעט לפני פרסום הדיווח האחרון, בעת רכיבה לקיסריה, המנה התריע על בעיה. נורת החיווי האדומה עם משולש אזהרה דלקה לצד כיתוב GEAR, המחשב העביר את מצב המנוע ל-RAIN והגביל את תפוקת הכוח ומאוחר יותר בעמידה ברמזור אף כבה המנוע. לאחר עצירה בצד הדרך, היה גם קושי להתניע מחדש שכלל השתנקויות ורעש של משיכת אוויר.

בזמן העבודה שנמשכה שעות ארוכות בקיסריה החלטנו שלא להזמין גרר ולנסות לרכב עמו חזרה לת"א. מיד עם ההתנעה, ההתראה על הבעיה לא שבה, המנוע לא הגביל עוד את הכוח והרכיבה הרגישה רגילה לגמרי. בכל מקרה למחרת בבוקר התייצבנו במוסך החברה לבדיקה מקיפה אז נמצא כי הבעיה אינה בגיר, אלא מקורה בגומיות אטימת פתחי היניקה בראש המנוע. אלה התייבשו ואפשרו חדירה של אוויר למערכת.

החלפת הגומיות רשומה בספר הטיפולים של המנה ומיועדת ל-20,000 ק"מ, אך מסתבר שאפריליה הבינו שאטמי הגומי ממהרים להתייבש ולכן במקום הגומיות מותקנים אטמים ייעודיים חדשים. מלאכת ההחלפה כללה פירוק נרחב של האופנוע וארכה כשלוש שעות, אך עלותה עומדת על 358 שקלים בלבד וממילא מבוצעת בתחום האחריות.

לאחר החלפת הגומיות, ביצענו ניקוי למצערת וחיזוק ברגים שונים ובדיקה כללית שבה לא נמצאו ליקויים נוספים. לאחר השירות, התקלה לא שבה והמנוע מרגיש טוב מבעבר - פעולתו חדה יותר, אין רעשי משיכת אוויר ונראה שגם תפוקת הכוח השתפרה. צריכת הדלק הממוצעת נותרה ללא שינוי החודש עם 18 קילומטרים לליטר וכן לא נמצאו כל סימנים לצריכת שמן.

עד כאן לדיווח הרביעי שלנו בסדרה ולחודשים הקרובים יש לנו תכניות גדולות עבורו, אז תמשיכו לעקוב אחרינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully