וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרוסר של סיטרואן

ירון אדרי

18.6.2007 / 12:14

פיג'ו וסיטרואן מצטרפות לאופנת הקרוס-אוברים. השקת ה-C קרוסר של סיטרואן תיערך בחודש הבא

תחת מבול החדשות שהציפו את המערכת לפני תערוכת ז'נבה האחרונה, משכה את תשומת ליבנו דווקא חדשה שהגיע מ-PSA. היצרן הצרפתי יציג לראשונה גרסת 'קרוס-אובר' תחת מותגי פיג'ו (4007) וסיטרואן (C קרוסר). ארבעה חודשים אחרי התערוכה, יהיה זה ה-C קרוסר שיושק ראשון.

אופנת הקרוס-אוברים לא פוסחת על אף יצרן רכב כמעט והחברה הצרפתית רוצה גם היא נתח משוק זה באירופה. שני הדגמים החדשים מבוססים למעשה על האאוטלנדר של מיצובישי כשמטרתם להוות את הגרסה האירופאית. 15,000 קרוסרים ירדו מדיי שנה מפס הייצור ביפן.

בתא המנוע ישכון ה-HDI המוכר בנפח 2.2 ליטר כשכאן הוא יפיק 160 כוחות סוס ב-4,000 סל"ד ו-38.7 קג"מ ב-2,000. צריכת הדלק הממוצעת של הקרוסר תעמוד על 13.9 ק"מ לליטר סולר ופליטת ה-CO תעמוד על 191 גק"מ. מערכת הנעה כפולה חכמה תעביר את הכוח בין הציר הקדמי והאחורי בהתאם לבחירת הנהג כשבמצב הרגיל יועבר כל הכוח אל הציר הקדמי. מעבר להנעה כפולה ימשיך להעביר את הכוח לציר הקדמי אלא שחלק מכוח המנוע יועבר אחורה בהתאם לפקודת מחשב הלוקח בחשבון פרמטרים כמו אחיזה, החלקה ומהירות נסיעה. במצב Lock (נעילה) תתוגבר העברת הכוח ב-50%.

בצד הבטיחותי ניתן למצוא מערכות בקרת משיכה ו-ESP אשר פועלות ביחד עם מערכת ההנעה הכפולה. מספר כריות האוויר בתוך תא הנוסעים יעמוד על 6. בתיכנון הקרוסר נלקח בחשבון גם נושא ההגנה על הולכי רגל והפגוש הקדמי עשוי פוליאוריטן מוקצף בעל תכונות עדיפות על הפלסטיק המוכר. גג אלומיניום קל משקל יוריד את מרכז הכובד ויפחית את זוויות הגלגול האופייניות לרכבים גבוהים.

לקרוסר בסיס גלגלים של 267 ס"מ לטובת מרחב פנימי גדול ו-7 מושבים. קיפול השורה השלישית אל תוך הרצפה מאפשר נפח הטענה של 510 ליטר. קיפול השורה השניה נעשה חשמלית ואז מתקבל נפח של 1,686 ליטר. בנוסף, לא פחות מ-22 תאי אחסון מפוזרים בתוך התא, אחד מהם לקירור וחימום.

ה-C קרוסר, כמו אחותה לבית פיג'ו ה-4007, ישווקו באירופה מייד לאחר ההשקה ולישראל הן צפויות להגיע בתחילת 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully