וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלפונים בשטח

רני פלג

26.6.2007 / 16:36

איך להיכנס לשטח עם תקציב של 25,000 שקלים? אתר השטח הישראלי ימצא לכם ג'יפ, כתבה ראשונה בסדרה

מכוניות הן צעצועים למבוגרים, רכבי שטח בוודאי. אחרי שמבינים את הנקודה הזו, קל להבין מדוע בכל רגע נתון יושבים אלפי בני אדם וחוככים בדעתם איזה רכב שטח ירכשו בקרוב. אין זה משנה אם יממשו את כוונתם, או ימשיכו לנסוע במאזדליסינג שלהם, העיקר לפנטז ולבחון את הפנטזיה – כך אפשר להעביר כמה שעות טובות בעבודה תובענית, במשרד נטול חלונות.

כאשר מבינים את המנגנון הפשוט הזה קל להבין מדוע בכל רגע נתון נערכות שיחות פנים אל מול פנים, שיחות סלולריות, או שיחות וירטואליות בפורומים למיניהם, בהן עולה השאלה "איזה רכב שטח לרכוש, בתקציב של X שקלים". אנשי אתר השטח הישראלי עונים לעשרות שיחות טלפון שכאלה ביום מחברים, מכרים, או כאלה שמכירים את המכרים וכמובן עוסקים בנושא רבות בטלפון. כדי לחסוך לי ולידידי את המענה המייגע, אנו פוצחים בסדרת כתבות שיענו בדיוק על שאלות אלה, כאשר החיתוך הוא התקציב הנתון. בכל כתבה נציג מספר אופציות ונתמקד בכלי הרכב המועדף עלינו, מסיבות שונות ומשונות.

מותק, התקציב התכווץ

כסף מסובב את העולם אמנם, אבל חלקים נרחבים מהאוכלוסיה אינם מחזיקים בממון הנדרש לשם רכישת רכב שטח חדש ונוצץ, או אפילו כזה בן עשר שנים. גם למקרי סעד מותר לפנטז על רכב שטח ובשבילם בדיוק מיועדת כתבה זו, העוסקת ברכבי שטח, שאפשר לרכוש בתקציב המתחיל מ-0 שקלים שיספיקו לרכישת אוויר מגלגלים של מיצובישי פג'רו ועד 25,000 שקלים, שיספיקו למשהו, בוודאי. הערת אזהרה כללית: על סמך בדיקה עדכנית, לעבדכם הנאמן לא קוראים לוי, יצחק, או כל צרוף של שני השמות הללו, אז ראו בתגי המחיר המוצמדים לגרוטאות בהן נעסוק כהמלצה כללית.

ואם באזהרות עסקינן, כדאי שנבהיר כי פיסת החוכמה האלוקית הגלומה במשפט "מה שזול עולה ביוקר" היא אחת האמיתות היותר כואבות בעולם השטח. בכל שנה נכנסים עשרות תפרנים אל עולם השטח הקסום ומגלים לכאבם הרב כי העולם לא ממש קסום, לאחר שרכב השטח המפואר אותו רכשו במיטב החסכונות מהבר-מצווה, התפרק לנגד עיניהם במהלך מהיר יותר מזה של רשת קלאב מרקט. מכאן נגזר גם כי כתבתנו עוסקת רק במחיר הרכישה ועל רכב שטח זול תאלצו להציא המון כסף בעתיד. ראו הוזהרתם.

אז מה אפשר לקנות, לעזאזל?

בתקציב של שתי רבבות וחצי אפשר למצוא כלי רכב רבים. למצוא כאלה שלא יתפרקו לכם, זו כבר משימה קשה. האופציה השפויה היא סוזוקי סמוראי – אלה הגיעו ארצה באמצע שנות ה-80 וכמעט עד סוף העשור הקודם, אז הוחלפו על ידי ג'ימני. לסמוראי, כמו לשאר דגמי סוזוקי מעמד של השקעה בנקאית מניבה, שכן הם שומרים בקנאות על מחיר מחירון גבוה ביותר, ביחס לגיל ולמצב ומקבלים לרוב יותר ממחיר המחירון. בעבר הייתה מידה רבה של צדק במחיר, שכן מדובר היה ברכב שטח בעל יכולת, אשר לא התקלקל כמו חלופות אחרות והיה זול יחסית לאחזקה. בתקציב הנתון תמצאו כלים בני משהו כמו עשרים שנה, אז אל תצפו לאמינות מזהירה.

האופציה הרומנטית, המפתה, אך השגויה היא לאדה ניבה. ניבה היא רכב השטח האמיתי הזול ביותר, ויש לכך סיבות. ניבה הגיעה ארצה במספרים לא גדולים במחצית הראשונה של שנות ה-90 והציעה אז יכולת מרשימה במחיר מפתה. המחיר נשאר מפתה, אך היום מדובר בגרוטאות מתפוררות ומוטלאות, אשר בוודאי זכו לתחזוקה של קמצנים במהלך השנים, אשר אינה מוסיפה בריאות ואריכות חיים למכלולים הסובייטים הנושנים. כדי להבין את המצב העגום של הדגם, מספיק להביט במודעות המכירה ולתהות מהיכן הגיעו 'מכוניות לחלקים' המוצמדות לכל ניבה המוצעת למכירה. במלים אחרות, אם אינכם מכונאים חובבים שזכו בלוטו ויש להם המון פנאי כדי לעבוד על גרוטאות, אל תגעו – אפילו עם מקל.

ההגיוני והביזארי

אופציה הגיונית ביותר היא סופה, חביבת הפטריוטים. סופה נולדה בשנת 1992 והיא כחול לבן, גאווה מקומית וכיו"ב. בתקציב הנדון אפשר למצוא סופה מבציר 1995 ומטה, אולי אפילו עם שיפור כלשהו (מתלים, כננת, מאוורר עגול בתא הנוסעים). במחיר הזה תמצאו גם חלודה במרכב, צריכת דלק איומה ושלל בעיות חשמל, אבל אלה באמת זוטות, אשר מתגמדות אל מול ההנאה שאפשר להפיק מרכב השטח האמיתי הזה. זכרו רק כי סופות מהשנים 92-3 יוצרו עם שלדה קשיחה להחריד, הגורמת להן להצליב בכל עליה על מדרכה בעיר.

לא ממש ג'יפ, אבל אפשר למצוא בתקציב הנתון סובארו לאונה 4X4 מתחילת שנות ה-90. את אלה אפשר להגביה ולמגן ולהנות מאמינות ועלויות אחזקה של סובארו ויכולת שטח מפתיעה. על תקן ביזאר של ממש ונדיר ביותר: טרנספורטר סינכרו. ואם אתם רוצים יותר ביזאר, קחו חיפושית, התקינו בה מתלים ראויים לשמם ויש לכם ביד בסיס טוב ל-Baja Bug, אשר תסב לכם הנאה מרובה ותסובב ראשים רבים של נהגי רכבי שטח מצויצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חביב הקהל

ג'יפ סיקס (הידוע גם בשמו האמיתי CJ6) אולי אינו הבחירה ההגיונית ביותר, אבל במקרה הזה הרגש יכול בהחלט לנצח. סיקס הוא הג'יפ האמיתי, הג'יפ היחיד, אם תשאלו רבים. קשה להתחרות בקסם של מרכב פתוח (גם אם הוא חלוד), מנוע גמיש ושלדת ספגטי גמישה עוד יותר. בתקציב הנתון אפשר למצוא כל מה שנכנס ברצף שבין גרוטאה מרקיבה שעמדה שנים ללא טסט ועד סיקס צבוע היטב (באופן המכסה את החלודה), עם מנוע שאינו מטפטף יותר מדי שמן, עם נעילת דיפרנציאל וכננת – תלוי במזג האוויר, במצב המוכר וביכולת ההתמקחות שלכם. קחו בחשבון הכפלת מחיר הקניה תוך שנה, אך זכרו כי בידיכם ג'יפ אמיתי, כזה שאפשר להניח לו כוס קפה על הכנף ולשטוף אותו מבפנים עם צינור, ותהנו מכל רגע. מומלץ.

* הכותב הנו עורך אתר השטח הישראלי 4X4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully