וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד מאה + 20

רני פלג

21.7.2007 / 11:56

איך להיכנס לשטח עם תקציב של 100,000 שקלים? אתר השטח הישראלי ימצא לכם ג'יפ (או ג'יפון), כתבה שלישית בסדרה

אתם ממש רוצים רכב שטח והצלחתם לגרד תקציב של עד 100,000 שקלים? עכשיו אפשר להתחיל לדבר. אחרי שבשתי הכתבות הראשונות בסדרה עסקנו בתקציב מצומק ובתקציב מוגבל ביותר, היום נדון בתקציב סביר. מידת הסבירות של הבוחטה שאספתם בעמל רב היא כבר עניין הזוכה לפרשנויות שונות ומנוגדות. ישנם אנשי שטח היכולים להסתדר היטב גם בתקציב של רבע מאה, אחרים יגדירו את רף הכניסה באזור רבע המיליון (עם ניסן פטרול, למשל, בו נעסוק בכתבה אחרת). קחו בחשבון בכל רכב שטח בן כמה שנים, שסכום הרכישה עלול להוות רק הפתיח להרפתקאה והכינו עצמכם להוצאות נוספות בדמות יישור קו ושדרוגים למיניהם, התואמות את כותרת הכתבה.

שטח, משפחה, או שניהם

אין זה משנה מהו התקציב העומד לרשותכם, תמיד קודם לרכישה יש להגדיר את הצרכים. הרומנטיקנים שתמיד רצו לנד רובר דיפנדר מדוגם היטב, אך עקב אילוצים מאלצים את נשותיהם לנהוג בו לעבודה, ימצאו עצמם ללא דיפנדר וללא רומנטיקה. גם הבוחרים בטנדר היילקס קופצני כרכב עיקרי למשפחה עשויים לשגות באופן מהותי. עבור רובנו קו הבחירה הוא משפחה, או שטח ואיני מדבר על סתם שטח, אלא על רכב השטח, בה' הידיעה.

ניחשתם נכונה. אם את הסקירה הקודמת סיימנו בלנד רובר דיסקברי, את זו נפתח בדיפנדר. אחד מרכבי השטח האמיתיים האחרונים שנותרו בעולם (גם לאחר השדרוג שעבר לאחרונה) הוא הכי שטח שאפשר. הנדסת האנוש היא בדיחה, כוח המנוע הוא טרגדיה, הרעש הוא קקופוניה ואיכות החיים פשוט לא הגיעה היום להופעה. אבל - וזהו חתיכת אבל – הקסם של המכונה הזו אינו יכול להימדד במונחים המקובלים לגבי מכוניות מן השורה. אפילו אין צורך לרדת לשטח, מספיק לנהוג בכביש, מכסה מנוע מגודל בגובה מכסי המנוע של האחרים, מרכב מתנדנד בהעדר מוטות מייצבים, טרטור של טרקטור ואושר על הפנים. ובשטח? תענוג צרוף.

מי שמשלב בהצלחה משפחה עם שטח הוא כוכב הסקירה הקודמת, הדיסקברי. לדיסקו יכולת לאכלס עד 7 נשים, גברים וטף, להם מציע האנגלי האציל תא נוסעים מהודר ומרווח, שדה ראיה רחב ופינוקים מקובלים. באגף השטח זוכה הדיסקו בתואר רכב השטח המשפחתי הטוב מכולם בזכות שלדה גמישה, מתלים מעולים והרבה מהגנים הטובים של הדיפנדר. מעל הרף התחתון של הסקירה אפשר למצוא דגמי Tdi300 משנת 1997. באזור הרף העליון אפשר למצוא אפילו דגמי TD5 משנת 2000, הנהנים ממוניטין אמינות טוב מקודמיהם וממערכת בקרת משיכה יעילה. באמצע אפשר למצוא כלים משופרים ומתוחזקים ביד אוהבת, שהם אופציה ראויה ביותר.

מלוכסן מיפן

למרות חיבתי העזה לאצולה הבריטית (לפחות בצד המוטורי של עולם השטח), עדיין מירב אנשי השטח, כמו שאר עמישראל, בוחרים יפן. כלים נאים אפשר למצוא במסגרת התקציב שלנו היום. ראשון מביניהם הוא אלוף המכירות במשך שנים רבות – ניסן טראנו – אשר ממשיך להציע תמורה טובה לשקל.

גם איסוזו טרופר כיכב במצעדי הלהיטים והוא כבר מציע יותר מקום, יותר יכולת בשטח, יותר מנוע ויותר גיר אוטומט. איסוזו מציעה עוד קנדידט, רודיאו, אשר לימד את כל המבינים כי גם רכב שטח עם מנוע בנזין יכול להימכר יפה. הוא גם זול מעמיתיו ובמסגרת גבולות התקציב אפשר למצוא רודאו משנת 2002.

עם כל הכבוד לצמד הנ"ל, הקרב האמיתי בין היפנים על לבבות אנשי השטח היה בין מיצובישי פג'רו לטויוטה פראדו. פג'רואים אפשר למצוא בגבולות התקציב מכל שנות הדור השני (יובאו לישראל ב-94-99) ואפילו את הבציר הראשון של פג'רו קינג (השם הישראלי של הפג'רו דור שלישי). טויוטה פראדו זוכה למעמד איתן (יש כאלה שיגידו מנופח) בשוק הישראלי. גבולות התקציב מאפשרים בקושי הכנסת פראדו לסקירה ואת הלקוחות לא מעניין העדרו של מזגן אחורי, או בעיות בדיפרנציאלים קדמיים, דשבורד מתפרק ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

קצוות מנוגדים

משפחה שונה לחלוטין היא משפחת הטנדרים, בה מולך טויוטה היילקס. דגמי טרום 98 זוכים לסגידת המסוקסים, בזכות הסרן החי מלפנים. היילקס פוסט 98 זוכה לאהדת השאר בזכות הנוחות של המתלים הנפרדים והכוח שהוסיף מגדש הטורבו. הרבה יותר אוטו ומשנים חדשות יותר מציע מיצובישי מגנום, אשר כבר ב-98 הציע 100 כוחות סוס, תיבת הילוכים אוטומטית ותא נוסעים שממש התחיל לעשות נעים לשוכניו. מלך השוק באופן מספרי היה איסוזו איפון והתמורה הטובה ביותר לשקל היה ונשאר מאזדה B2500.

אל מול סוסי העבודה הקשוחים הפציעה במחצית השניה של שנות ה-90 קטגוריית הרכרוכיים. ראב 4 המציא את הנוסחה של רכב שטח רך, המציע בעיקר שימושיות ותדמית, אבל תואם את הצרכים של רוב מי שנוהג ברכב שטח רק על הכביש. העולם אהב את הנוסחה ושאר היצרנים מיהרו לטפס על העגלה. מאזדה הייתה מהאחרונות להצטרף עם הטריביוט, זה הגיע לארץ במספרים קטנים ביותר ואם תצליחו למצוא תקבלו אוטו טוב במחיר מציאה.

כלי הרכב הטוב בקטגוריה, כמעט בכל מבחן שנערך לאורך השנים, הוא סובארו פורסטר – למרות המראה האנמי. לפורסטר שלדת אימפרזה מעולה ומערכת העברת כוח יעילה ובטוחה. בתקציב הנדון אפשר למצוא גם דגם טורבו משנת ייצור 2000 ולהנות מאחת מיחידות הכוח המתוקות ביותר שאנו מכירים.

קטן מיפן

בכתבת התפרנים (עד 25K) בחרנו בסיקס והיה זה ישר מהלב. כאשר הכפלנו את התקציב, קול ההיגיון השטחי שלנו גרם לנו לבחור בדיסקברי בנזין. עוד הכפלה של התקציב והבחירה תהיה הפעם לא בשמנו, אלא אולי בשם מי ומה שהיינו רוצים להיות: צעירים, רווקים ונטולי דאגות. אם רוצים להיכנס לשטח לבד, בלי משפחה ענפה, הכלי המקסים ביותר למטרה הוא סוזוקי ג'ימני. תקציב של 100 אלפיות ימציא לכם ג'ימני צעיר ומתוק, מודל 2006, יד ראשונה מסטודנטית שממש לא ראה שטח. העמיסו עליו את הדייט הנוכחית, ערכת קפה ומחצלת וצאו למדבר כדי לתפוס את גשם המטאוריטים הקרוב. ואם אתם לא כאלה, אולי כדאי ללכת על מרצדס ML משנת 99 ב-99 אלף שקלים.


* הכותב הנו עורך אתר השטח הישראלי 4X4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully