וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בדרך למכה

רני פלג

29.10.2007 / 8:18

מרוץ באחה 1000 חוגג השנה יומולדת 40. בחגיגה יהיה גם ייצוג נאה לישראל עם אופנוע, טרקטורון וקבוצה של תומקאר

עם כל הכבוד למרוץ הדקאר, עליו אנו מזילים ריר מדי שנה, המרוץ האמיתי של עולם השטח, זה בה' הידיעה, הוא באחה 1000 – המכה של מירוצי השטח. הגודל הרי לא קובע, חשוב העובי, ולמרות שהדקאר ארוך מהבאחה בכמה אלפי קילומטרים, הרי שהרוח האמריקנית נטולת המגבלות עושה אותו למרתק ופרוע הרבה יותר. מבט אחד על כלי הרכב המתחרים בשני המרוצים מבהיר את ההבדלים – האירופים מאמינים בהגבלת מהלך המתלה וב'רסטריקטור' המגביל את כמות האוויר שנושם המנוע, בעוד האמריקנים בונים מפלצות עם 700 כוחות סוס ומהלך מתלה אינסופי.

ולנקודה הישראלית, ויש אחת די מרשימה השנה. בנקודת הזינוק באנסנדה יתייצבו אופנוע, טרקטורון ולא פחות משלושה צוותי תומקאר, בדרכם אל המסלול, אשר אורכו עומד השנה על 1,248 מייל (טיפהלה יותר מ-2,000 קילומטרים). טרקטורון הונדה TRX450 ישמש את הרוכבים יובל שרון, תומר וולף ויואב רגב, אשר נתמכים על ידי צוות סיוע, בראשות מנהל הקבוצה נועם הימן, מארגן מרוצי ליגת ראלי רייד. שלושת הרוכבים יחלקו במסלול המפרך. ג'וי בירן ירכב את כל הדרך על גבי אופנוע, במה שנקרא קטגוריית סולו, כלומר רכיבת 2,000 הקילומטרים לבד, ללא החלפות.

כבר לא קבוצה ישראלית, אבל עדיין מקור לגאווה מספקת קבוצת תומקאר. לאחר מספר הופעות במרוצי באחה 500 ובאחה 1000 תשתתף בארוע קבוצה של שלושה כלי רכב, הנתמכת על ידי 10 רכבי סיוע ו-60 אנשי צוות. את הקבוצה יוביל גילי הכהן, מהנדס הפיתוח של תומקאר ונהג מוכשר לכשעצמו, אשר ינהג באחת ממכוניות המרוץ את הרבע הראשון ואת הרבע האחרון למרוץ. הקרקס של באחה יחל ב-10/11 ויסתיים 6 ימים מאוחר יותר, כאשר הזינוק למרוץ הוא ב-13 לחודש. אנו נביא עדכונים ומידע נוסף על הקבוצות לפני ובמהלך המרוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully