וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהבוץ

רני פלג

4.12.2007 / 12:41

החורף כבר כאן, למרות שלא כל כך שמים לב אליו. אתר השטח הישראלי יעזור לכם להתמודד עם הימים הרטובים

דצמבר הגיע, ירד כבר גשם קטן, אפשר לומר שהגיע החורף – סוג של חורף. אתר השטח הישראלי מגיש לשרותכם 10 פריטי מידע חיוניים על התקופה היפה ביותר בשנה.

1. קר

לא לצחוק בבקשה. ישראל היא מדינה חמה, אבל אנחנו ממש איננו מגיבים טוב כאשר הטמפרטורה יורדת מ-20 מעלות צלזיוס. קר לנסוע בג'יפ פתוח, או לרכוב על טרקטורון או אופנוע בחורף. קר לישון בשטח, קר מאוד לטייל בשלג (כאשר זה יורד). אבל, ויש כאן אבל גדול, אין זיעה מטרידה, האוויר הקפוא כה צלול בחורף והפרדסים מכים בכם עם ריח משכר שזה ממש פשע להסתגר בדלת אמותינו.

2. מים, מים בששון

מצב הרוח הלאומי בישראל הוא שיקוף מדויק של כמות המשקעים וכמות המים במאגרים. אצלנו, באגף השטח, אין שמחה גדולה יותר מטיול עתיר מעברי מים, אשר משפריצים אל על וגורמים לנו לחייך. אז צאו לטיול בנחלי הצפון, צאו לצפות בשטפונות, צאו לחצות שלוליות בשרון.

3. מים שקטים חודרים לבלוק

מצב הרוח הלאומי זה משהו אחד, אבל להרטב עד לשד עצמותינו במהלך טיול זה דבר אחר לחלוטין. אז כדאי לזכור שלמים יש גם צדדים פחות חיוביים. כיף להשתעשע במעברי מים, אבל יש לזכור לא להעמיק מדי, באופן שיגרום למנוע שלנו לטעום מהשלולית – מה שמייצר נעילה הידרוסטטית וגומר לנו את המנוע. קחו איתכם תמיד בגדים יבשים להחלפה – זה טוב אם ישנים באוהל ויורד גשם, זה טוב אם נרטבתם בנסיעה בג'יפ הפתוח, זה טוב אם יש לכם עוד 100 קילומטרים לרכוב ואתם ספוגי מים, כי אם לא תחליפו יהיה לכם קר (עיינו בסעיף מס' 1).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

4. בצבוץ נעים

בוץ הוא ידידו הטוב ביותר של הג'יפאי. מדהים כמה תענוג אפשר להפיק ממסלול נהיגה בן כמה מאות מטרים, בכל מקום בארץ, ברגע שהקרקע נרטבת והופכת בוצית. כל מטר נסיעה הופך לאתגר, כל הפניית הגה הופכת למבוא למחול מודרני, כל טלפון יכול להקפיצכם להרפתקאת חילוץ מטורפת, שתשבור לכם את האמאמא של השגרה.

5. כדי שהבוץ ימשיך לקרוץ

בוץ עשוי להיות האויב הגרוע ביותר שלכם. הטלפון שהקפיץ אתכם לעזור לחבר עלול להתדרדר לכדי אודיסיאה מזוויעה של שקיעות, נזקים מכאניים, אובדן ציוד, רכוש וגאווה (והכל בשלולית הנמצאת ממש מטר מהבית). כדי שזה לא יקרה, התייחסו תמיד לבוץ בכבדהו וחשדהו, אחרת יחסיכם עימו יהפכו לשנאה תהומית, אחרי שתשקעו עד האזנים, תשברו ציריות, תשרפו מצמדים ותאלצו להיפרד מסכומי כסף ניכרים כדי לתקן את תוצאות ההשתובבות, או הפילנטרופיה.

6. פריחה בנגב

מדהים באיזו מהירות הופכות כמה טיפות את מרחבי הנגב בחרב של סוף הקיץ, לגן עדן מעוטר בזיפים ירוקים. עכשיו זו בדיוק התקופה בה כל גבעה מאובקת בנגב הופכת לאחו ירוק ורענן. הפקעות שנאחזו בחגווי סלע מצמיחות תרנים ירוקים של צמחים חדשים, בתרונות רוחמה הולכים ומתכסים במרבדים צבעוניים וכל יציאה לשטח הופכת מתגמלת לעין שיעור.

7. שלג ברמה

נכון, שלג הוא מצרך נדיר אצלנו, אבל כאשר הוא מופיע על תקן של אורח לרגע, יש לעזוב הכל ולזנק כדי לפגוש אותו. העמיסו קצת מזון ופק"ל קפה על האוטו, לבשו עוד איזו שכבה או שתיים, הכינו בגדים יבשים להחלפה (עיינו בסעיף 3) וצאו לעבר יער אודם, הר בנטל, או סתם לעבר חגיגת הג'יפאים הגדול בהרי ירושלים. עברו בנחת על פני מחסומי המשטרה המרחיקים את המכוניות "הרגילות" והיכנסו לעולם קום, השמור רק לכם הג'יפאים.

8. כלכלת בחירות

פעם, כאשר הג'יפים היו עשויים מברזל והגג עשוי מבד, חורף הייתה העונה היחידה בה באמת כדאי לקנות ג'יפ. היום לכולם יש חימום וגג אמיתי, אבל עדיין ג'יפאים לרגע נוטשים את העגלה (תרתי משמע) בחורף, אז מחירי רכבי שטח יורדים בעונה זו. באגף האופנועים והטרקטורונים ירידת המחירים ניכרת יותר. אז אם אתם מהססים לרגע, זכרו שאין בישראל יותר מארבעה ימים רצופים של גשם, ורכיבה בבוץ ובאוויר הנקי לאחר כזו מתקפת חורף, שווה כל רעד של הגוף, או כל הצטננות קלה שתופיע לאחר רכיבה מהנה שכזו.

9. מסוכן בכביש

כבישי ישראל מסוכנים מספיק גם בקיץ. התשתית מחורבנת, הנהגים איומים. אם תוספיפו לעניין כמה טיפות גשם ומייד תבחינו בניקוז דל, היוצר שלוליות, ערימות סחף וסתם הלם כללי בכל האוחזים בהגה. זכרו כי הדרך אל השטח הופכת מסוכנת שבעתיים. זכרו כי אתם נוהגים בכלי רכב גבוהים, לא יציבים ובעלי צמיגים המיועדים לאחוז בוץ ולא כביש.

10. שקט מדברי

למרות קיץ מעיק ומהביל, מעט ג'יפאים יוצאים אל השטח בחורף. לכן, חורף הוא הזמן הטוב ביותר לצאת אל המדבר, להנות מכולו לעצמכם ולנקות את הראש עם כמות מרוכזת של שקט מדברי, נוף קדומים, אוויר צח וכר נוח במיוחד לגידול מחשבות חיוביות. אז יאללה, עזבו כבר את מסך המחשב וצאו להרטב, להתבצבץ, לנשום, לחשוב, לחלץ ולחיות.


* הכותב הנו עורך אתר השטח הישראלי 4X4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully