וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו יורדת לשטח

ירון אדרי

11.2.2008 / 17:15

הקולאוס היא מכונית הקרוסאובר 4X4 הראשונה מבית רנו. התרומה הטכנולוגית מגיעה מה-X טרייל של ניסאן

שיתוף הפעולה העסקי בין רנו לניסאן הוליד לא מעט מכוניות וטכנולוגיות משולבות אולם בתחום אחד בו החברה היפנית חזקה, רנו טרם השתמשה. רמז לעתיד לבוא קיבלנו בתערוכת פריז של 2006, אז הציגה רנו את הקרוס אובר 'קולאוס קונספט' וכעת מספרים לנו הצרפתים כי הגרסה הסדרתית מוכנה.

סגמנט הקרוסאוברים תפס תאוצה בשנתיים האחרונות ואין כמעט יצרנית רכב שלא נכנסה אליו. לצרפתים לקח קצת זמן להיכנס לשוק זה כשראשונים לעשות זאת הן פיג'ו וסיטרואן אשר מציגות את גרסתן לאאוטלנדר של מיצובישי. לרנו יש את ניסאן והקולאוס מבוססת על פלטפורמת ה-X טרייל. אגב, על הייצור תופקד חברה אחרת הנמצאת בבעלותה של רנו, סאמסונג הקוריאנית אשר הציגה כבר בתחילת השנה את הגרסה המקומית.

חיצונית, זוכה הקולאוס לאלמנטים עיצוביים מהשטח וברנו רוצים להבהיר בצורה חד משמעית כי גם לשם היא מתאימה. האם מרווח גחון של 21 ס"מ וזויות גישה ונטישה של 27 ו-31 מעלות מספיקים לה? ברנו חושבים שכן ואף מצרפים מערכת עזר לזינוק במעלה ומערכת בקרת מהירות במדרון.

הנעה והנאה

תרומה נוספת המגיעה מה-X טרייל היא מערכת ההנעה הכפולה. זאת מעבירה את כל כוח המנוע אל הציר הקדמי ובתנאי איבוד אחיזה, מעבירה עד 50% ממנו לאחורי. בתנאי נהיגה חלקים, יכול הנהג בלחיצת כפתור לחלק באופן שווה וקבוע את ההנעה בין שני הצירים. גרסת 4X2 (קדמית) גם היא באופציה.

אל 2 גרסאות ההנעה מצטרפים 2 מנועים ו-3 תיבות הילוכים. ראשון הוא מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטר ולו 150 כוחות סוס ו-32.6 קג"מ. מנוע זה יוצע גם בגרסת ההנעה הקדמית וגם בכפולה ובאופציה לתיבות 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. גרסה חזקה יותר למנוע זה מציעה 173 סוסים ו-36.7 קג"מ ולה תשודכנה התיבה הידנית וההנעה הכפולה בלבד.

מנוע ה-2.5 ליטר בנזין משלים את הרשימה כשלו 171 כוחות סוס ו-23 קג"מ. גם מנוע זה יוצע לשתי גרסאות ההנעה ועם תיבה ידנית 6 הילוכים. האופציה האוטומטית לגרסת הבנזין היא תיבת ה-CVT הרציפה של ניסאן.

הופעת הבכורה של רכב הקרוסאובר 4X4 הראשון של רנו תהיה בתערוכת ז'נבה ומכירות באירופה יחלו לקראת הקיץ הקרוב. מחברת קרסו נמסר כי הקולאוס תוצג בתערוכת אוטומוטור בחודש אפריל וכי שיווקה אצלנו צפוי להיות בחודשים יולי - אוגוסט. אלינו תגענה רק גרסאות ההנעה הכפולה האוטומטיות עם תג מחיר הצפוי להיות 180 אלף ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully