וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להנות משני העולמות

ירון אדרי

3.3.2008 / 11:01

עם שתי גרסאות בתפישה שונה לטיגואן, עושה סדנת 'דלתא 4X4' סדר בכל הקשור לייעודן של מכוניות הקרוסאובר

אחד התחומים האפורים ביותר בעולם הרכב שייך למכוניות הקרוסאובר. מצד אחד, מדובר על מכונית הנעה כפולה בעלת מאפיינים כאלה או אחרים שמכניסים אותה לקטגוריות השטח. מצד שני, מדובר על מכונית שיכולות הכביש שלה עולות על יכולת השטח. דוגמאות כמובן לא חסר ומספיק להציץ למגרש החנייה של קונצרן פולקסווגן.

מי שבאה לעשות קצת סדר בבלאגן היא סדנת דלתא 4X4 שכבר הביאה לנו מספר יצירות שטח מעניינות מאוד. בדלתא החליטו לקחת את הטיגואן של פולקסווגן כמקרה בוחן ולהעביר אותו סדרת שיפורים עם השראה משתי האסכולות. וכך, מציגה הסדנה את הטיגואן Offroad לשטח והטיגואן Onroad לכביש.

נתחיל עם טיגואן הכביש. זה קיבל פגוש קדמי תפוח כמתבקש כמו גם סט בולמים וקפיצים ספורטיביים המנמיכים את המרכב ב-30 מ"מ. לחיבור אופטימלי עם הכביש הוחלפו החישוקים המקוריים בכאלה בקוטר 21 אינטש כשעל הסרן הקדמי מולבשים צמיגים בחתך 255/30 ועל האחורי 295/25.

ונעבור לשטח. גם כאן קיבל הטיגואן קיט עיצוב חיצוני הכולל פגוש תפוח אלא שכאן נוספו מגן גחון מפלדת אל חלד שמגן על מכלולי המנוע השונים ומדרכות צד. לטובת עבירות משופרת הותאמו סט בולמים וקפיצים המגביהים את המרכב ב-50 מ"מ ועל חישוקי ה-18 אינטש הולבשו צמיגים במידה 235/60. אפרופו חישוקים, בכדי להכניס מעט שיק נצבעו אלה, יחד עם הגריל, בצבע כתום המזכיר את הטיגואן קונספט.

ומה בכל זאת משותף לשתי הגרסאות? מהנדסי התוכנה שיחקו מעט עם מחשב ניהול המנוע והעלו את ההספק ל-169 כ"ס ואת המומנט ל-39.2 קג"מ (140 כ"ס ו-32.6 קג"מ במקור). טוב, לא משנה אם זה כביש או שטח, כוח זה תמיד דבר מבורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully