וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q3 בדרך לייצור

23.4.2009 / 8:24

אמש הכריז קונצרן פולקסווגן כי הקרוס קופה קונספט של אודי בדרך לייצור. ההשקה ב-2012, ההרכבה במפעל סיאט בספרד

לפני שנתיים הציגה אודי בתערוכת שנגחאי מכונית ראווה שמעצביה ראו בה מועמדת להשתחלות בין ה-Q5 לטיגוואן של פולקסווגן שטרם נפלטו מהרחם של אמא פולקסווגן דאז. אמש יצאה הודעה רשמית כי כעת, מצאה היצרנית את ייעודה של ה'קרוס קופה' שתושק כנראה בעוד שלוש שנים תחת השם Q3. נבירה בציציות מלמדת כי ההתבססות היא על שלדתה של הגולף דור 6 - הפרופורציות למשל כרוכות סביב A3, וכוללות התארכות ב-42 ס"מ והגבהת המרכב ב-18 מילימטרים. כל זאת יחד עם מרכב דמוי קופה, אינן תורמות לתחושה שיהיה לה מה להציע מעבר למדרכות.

הקרבה לאחיותיה מקונצרן פולקסווגן, קובעת כי ה-Q3 תשווק עם הנעה קדמית או כפולה (קוואטרו) ומנועיה המגוונים יעזרו בנפחים הנעים בין 2.0 ל' ל-3.6 ל' טורבו המספקים בין 200 ל-282 כ"ס. השידוך יהיה לתיבות רובוטיות כפולות מצמדים, ותפעול ספורטיבי מידית ההילוכים. הריחוק משטחי הדיונות והשבילים מעצים את הידיעה שלא תמצאו כאן תוספת כגון מערכת מתלים הניתנת להגבהה או דיפרנציאל ננעל לסרנים. במקומם, יוצעו מתלים ספורטיביים וחישוקים מוגדלים ונוצצים בקוטר 20 אינטש.

בחלל הנוסעים סידור הושבה של 2+2, המרפד את הטוסיק והסביבה בעור מחורר ומאפשר לבקרת האקלים למזג את גבם של היושבים. מעבר לכך, הנוסעים נעטפים בדיפונים מהודרים בדלתות ובקונסולה, ואלו מלטפים אותה בתחושה היוקרתית המוכרת של היצרנית.

אודי מגלה כי תשקיע במפעל הייצור הספרדי האמון על הרכבתה, כ- 300 מיליון אירו. ההשקה הרשמית צפויה להיות רק ב-2012, וקצב הייצור יעמוד על 80 אלף יחידות בשנה. הניסיון עם מותג אודי בישראל, מלמדנו כי עתידו של הדגם, אם אכן יגיע לייצור בסופו של דבר, מובטח גם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully