וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווקסהול מתרעננת

ירון אדרי

9.4.2008 / 12:30

ווקסהול, המותג הבריטי של ג'נרל מוטורס, ממשיך לשמור על המורשת עם לוגו חדש. אל תקראו לו אופל

זה תמיד חוזר על עצמו. מדיי פעם, כשמשחררת אופל לאוויר העולם תמונות של דגם חדש, מתנוסס על הגריל סמל אחר, של איזו חיה מוזרה. על פי האגדה, שמה של החיה 'גריפין' והיא יצור מיתולוגי שפלג גופו התחתון הוא של אריה והעליון של נשר. אם כן, מדוע מחליפה אופל את הסמל המוכר לנו היטב? זה מפני שמדובר על הגרסאות לשוק הבריטי, שם הן נקראות ווקסהול.

105 שנים לאחר שייצרה את המכונית הראשונה, מרעננת ווקסהול את הגריפין בכדי שיתאים יותר לעיצוב העדכני של מכוניות החברה. לראשונה, מוותרים בווקסהול על כל גופו של הגריפין ומתמקדים בעיקר בפלג הגוף העליון. האם יש להם משהו נגד אריות? לא ברור, אך בהחלט מדובר בסמל מודרני יותר מקודמיו.

ראשונה לשאת את הסמל החדש תהיה האינסינייה, מחליפת הווקטרה, שתיחשף בגרסתה הסופית בתערוכת הרכב של בריטניה בחודש יולי. לאחר מכן, יקבלו שאר דגמי ווקסהול את הסמל החדש. אלינו כמובן הוא לא יגיע היות וכאן נמכרות המכוניות תחת המותג אופל.

הימים ההם

מקור השם ווקסהול נמצא במאה ה-13 והוא למעשה שיבוש לשוני לשמם של תושבי לוטון, המחוז הלונדוני בו הוקם המפעל הראשון. המלך ג'ון של אותם ימים, העניק את השליטה במחוז לחייל האמיץ שלו פולק לה ברינט וזה אימץ את הגריפין כסמל המייצג אותו. בהמשך, רכש פולק את הקרקע לאחר שנישא לאלמנה עשירה והאזור קיבל את השם 'פולקס הול' (Fulks Hall). במשך השנים, השתנה השם ל'פווקס הול' (Fawke's Hall), פוקס הול (Fox Hall) ולבסוף לשם המוכר היום (Vauxhall).

ב-1857, הקים בלוטון מהנדס סקוטי בשם אלכסנדר ווילסון מפעל למוצרי ברזל. בשנת 1897, כשהוא כבר לא שייך לווילסון, קיבל המפעל את השם והסמל המוכרים. התמחותו החדשה של המפעל היתה מנועי בנזין שסללו את הדרך לייצור מכוניות. ב-1903 ירדה מפס הייצור המכונית הראשונה ולה מנוע בהספק של 5 כ"ס.

ב-1925 הפכה ווקסהול למרכז הייצור הראשון של ג'נרל מוטורס באירופה ועד לשנות ה-70 ייצרה מכוניות משל עצמה. בשנות ה-80, הופסק הייצור העצמאי ומאז מייצרים המפעלים את מכוניות מותג אופל כשהפרט היחיד שנותר הוא הגריפין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully