וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו XC-60 למוסך

18.11.2009 / 12:22

השלוחה האמריקנית של וולוו קוראת לבעלי רכב הפנאי XC-60 לתיקון חוזר בגלל כשל במחברי חגורת הבטיחות. "אין רלוונטיות לשוק המקומי"

9,677 מכוניות וולוו מדגם הפנאי-שטח XC-60 נקראות לתיקון חוזר (ריקול) בגין תקלה בחגורת הבטיחות, כך מפרסם איגוד הבטיחות האמריקני ה-IIHS. התקלה התגלתה במהלך מבחני ריסוק של האיגוד בחודש אוקטובר, בהם הוטח המרכב על צידו וכתוצאה מהפגיעה התפרקה החגורה הקדמית במושב הנהג מנקודת העיגון בחיבורה לרצפה.

בוחני ה-IIHS מיקדו את הבעיה במכונית אחת והראו כי זו קרתה בגלל פגיעת עצם קשיח במרכב המחפה על נקודת העיגון הבעייתית. החגורה לא נקרעה ממקומה, אך הלחץ שנבע מריסוק הפרופיל במהירות של 55 קמ"ש כנגד מכונית פנאי אחרת, או לחילופין טנדר גדול-מידות, הפעיל לחץ עז על נקודת העיגון המשנית ולכן החגורה נותקה ממקומה באופן מפתיע.

דובר וולוו בארה"ב, ג'יימס הופ, מסר ל'ניו-יורק טיימס' כי במתקן הבטיחות השוודי בגוטנברג, לא התגלו ממצאים כמו אצל ה-IIHS גם בתום 50 מבחני ריסוק שנערכו באופן דומה. את דבריו חיזק דובר נוסף של החברה דן ג'ונסטון, שאמר כי בחסותם של מבחני איגודי הבטיחות Euro NCAP או ה-NHTSA הבוחנים לא איתרו נתונים דומים. בעניין זה יש לציין כי ה-XC-60 זכתה בציון המקסימלי של מבחני הריסוק האירופים.

מפאת מבוכה אפשרית, וולוו הוציאה קריאה יזומה לתיקון ללקוחותיה, רובם בצפון אמריקה. במהלך הביקור במוסך, יותקן מחבר משופר ללא חיוב כשהעבודה מוערכת בכחצי שעה.

מיובאנית וולוו לישראל חברת 'מאיר', נמסר לוואלה! רכב כי "לא התקבלה מהיצרן (וולוו) שום הודעה בדבר השתתפות המכוניות ששווקו בישראל בריקול שהוכרז בארה"ב (בדבר מחבר חגורות הבטיחות של הנהג), וכי גם בדיקה מקומית ויזומה מול מערכות המידע של היצרן, מגלה כי אין רלוונטיות לשוק המקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully