וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לתיקון או קריאה לשלילה?

20.6.2010 / 15:42

נהג שרכבו נקרא לתיקון במסגרת 'ריקול' יזום ולא יתקן את רכבו תוך שישה חודשים, ישלל רשיון הרכב מיידית

קדחת הקריאות לתיקון היזומות נותנת את אותותיה בקרב קובעי המדיניות: בעקבות הקושי לעקוב אחר כלי הרכב שנקראו לתיקון יזום על ידי יבואן הרכב או היצרן, הגיש שר התחבורה ישראל כץ לאישור וועדת הכלכלה בקשה לקביעת תקנה מחמירה חדשה. תקנה שבה יקבע שאם בעל רכב שרכבו נקרא לתיקון יזום לא יתייצב תוך שישה חודשים מרגע קבלת ההודעה, לתיקון הרכב, ישלל רשיון הרכב עד לביצוע התיקון הדרוש.

עד כה לא היה קיים מנגנון שיאפשר למשרד התחבורה לשלול אוטומטית את רישיון הרכב של נהג שלא ביצע את "הריקול" כמתחייב מהנהלים, ואגף הרישוי נאלץ לזמן פיזית את בעל הרכב עם מכוניתו כדי לשלול את הרישיון. בהמשך לכך, קובעת התקנה כי על יבואן רכב או משווק מורשה בישראל לדווח לרשות הרישוי בכתב, בתוך שבעה ימים מיום שנודע לו על קיומה של התקלה.

משרד התחבורה צפוי להשלים בתוך חודשיים את מחשוב מערכת "הריקולים" (קריאה לתיקון) של כלי הרכב. מחשוב המערכת יאפשר ליבואן לדווח ישירות למשרד התחבורה מידית על כל קריאה לתיקון ולייעל את הבקרה והשליטה על ביצוע הקריאות לתיקון. ממשרד התחבורה נמסר כי התקנה החדשה תאפשר לאגף הרכב לייעל את המעקב והבקרה אחר ביצוע "הריקולים" ותבטיח כי בכבישי ישראל לא ינועו כלי רכב שבעליהם התעלמו מחובתם לבצע את התיקון ברכב ("ריקול").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully