וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלת היגוי ביונדאי סונטה החדשה

2.9.2010 / 10:50

16 אלף מדגמי הסונטה החדשה נמצאים תחת חקירה בארה"ב בגלל תקלה במוט ההיגוי. ביונדאי חוששים לפגם זהה גם בספינת הדגל אקוס

חשד לתקלה בטיחותית במוט ההיגוי של יונדאי סונטה החדשה. ה-NHTSA (ארגון הבטיחות האמריקני) מנהל בדיקה יסודית שעיקרה בירור תקלה במערכת ההיגוי של הקוריאנית המשפחתית הגדולה. זאת לאחר שנתקבלו אצל צוותי הבקרה קומץ תלונות על פיהן איבדו נהגים שליטה על יכולת כיוון המכונית במספר אירועים נפרדים. ריקול ל-16 אלף יחידות מהסונטה החדשה עלול לצאת לפועל בעקבות מסקנותיו של הארגון.

על פי ה-NHTSA, ייתכן שהתקלה נובעת מחופש קיצוני במוט ההיגוי וכן מבורג שלא הותקן כראוי ואחראי על חיזוקים מרכזיים של התנועה הסיבובית. שתי הסיבות נבדקות כעת בצורה קפדנית עד שתצאנה תוצאות רשמיות. לדברי יונדאי, המכוניות הפגומות כולן מיוצרות במפעל המשני שלה באלבאמה ארה"ב, שם גם מורכב גם רכב הפנאי סנטה-פה. "עד כה איתרנו שתי מכוניות בלבד עם התקלה הזאת ולא התקבלו דיווחים על תאונות-דרכים", כך דובר יונדאי בארה"ב ג'ים טריינור. עם זאת, טריינור לא ציין כי המכוניות הפגומות רשמו רק כ-600 מיילים (965 ק"מ) על מד-המרחק היות ושיווקן החל רק לאחרונה.

ביונדאי ישנו חשש שהתקלה תדלוף למכונית חשובה מאוד לבניית תדמיתה היוקרתית - אקוס. ספינת הדגל של היצרנית הקוריאנית חולקת כמובן מכללים עם מרבית הדגמים שנמכרים על ידי יונדאי, אך הודעה על ריקול אפשרי ממש בסמיכות להשקתה עלולה לפגוע בתכניותיה החגיגיות. האקוס תמוצב כמתחרה ישירה לדגמי הפרמיום מגרמניה, ועלותה בארה"ב מוערכת בכ-60 אלף דולרים.

חברת קיה בבעלותה של יונדאי נמצאת אף היא תחת חקירת ה-NHTSA. דגם הסול הקומפקטי נבדק על ידי הארגון לאחר שדווחה תאונה בה גלגל ההגה ניתק ממקומו והנהג איבד שליטה על המכונית. עוד נאמר על ידו כי מוט ההיגוי צנח לרצפת המכונית ומנע ממנו מלהפעיל את דוושת הבלם. על פי ה-NHTSA, הסול גמאה מרחק של כ-4,300 מיילים (כ-7,000 ק"מ) מאז שיצאה את היצרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully